SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną, 8TV w czołówce. W dół TVP Info, w górę TVP ABC (top 25)

W październiku br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. 0,41 proc. udziału zanotowała nowa stacja 8TV. Top 25 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w październiku 2016 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,66 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 10,24 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. W październiku 2015 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 2,95 proc., po spadku o 16,43 proc.

Podium uzupełnia stacja TTV. Jej udział zwiększył się o 0,68 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,49 proc. Oczko niżej znalazł się kanał TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,42 proc., po spadku o 3,40 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVP ABC, która awansowała z 10. lokaty (1,16 proc.; wzrost o 68,12 proc. - największy w top 10).

W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,07 proc.; spadek o 0,93 proc.), Stopklatka TV (1,01 proc.; wzrost o 21,69 proc.), TVP3 (0,93 proc.; - 9,71 proc.), TVP Rozrywka (0,92 proc.; - 12,38 proc.) i Polo TV (0,77 proc.; - 1,28 proc.).

Warto dodać, że 25. miejsce zajął nowy kanał 8TV, który nadaje od końca wrześnie br. Jego średni udział w październiku br. wyniósł 0,41 proc.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

październik 2015

październik 2016

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

3,32%

3,66%

10,24%

TVP INFO

3,53%

2,95%

-16,43%

TTV

1,48%

1,49%

0,68%

TVP Seriale

1,47%

1,42%

-3,40%

TVP ABC

0,69%

1,16%

68,12%

Polsat News

1,08%

1,07%

-0,93%

Stopklatka

0,83%

1,01%

21,69%

TVP3

1,03%

0,93%

-9,71%

TVP Rozrywka

1,05%

0,92%

-12,38%

Polo TV

0,78%

0,77%

-1,28%

ATM Rozrywka

0,68%

0,77%

13,24%

Fokus TV

0,66%

0,75%

13,64%

TVN Style

0,66%

0,72%

9,09%

Nickelodeon

0,70%

0,71%

1,43%

TVN Turbo

0,43%

0,56%

30,23%

TVP Historia

0,67%

0,55%

-17,91%

Discovery Channel

0,50%

0,54%

8,00%

Polsat Play

0,45%

0,53%

17,78%

Polsat Film

0,44%

0,49%

11,36%

AXN

0,62%

0,48%

-22,58%

Polsat Sport

0,77%

0,48%

-37,66%

Disney Junior

0,40%

0,45%

12,50%

Polsat Sport News

0,60%

0,44%

-26,67%

Polsat Cafe

0,35%

0,43%

22,86%

8TV

-

0,41%

-

W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w październiku 2016 roku na pierwszym miejscu również znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do października 2015 roku zmniejszył się tutaj o 22,18 proc. i wyniósł 2 proc.

Drugą lokatę zajęła stacja TTV  (1,89 proc.; wzrost o 8,62 proc.), a podium uzupełniają TVP Seriale (1,54 proc.; w dół o 9,94 proc.).

Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu, wynoszącym 72,31 proc. do 1,12 proc., też pochwalić się mogło TVP ABC. Największy spadek w tym ujęciu w top 10 odnotowało TVP Info - o 37,34 proc. do 0,99 proc.

W tym ujęciu 8TV z udziałem na poziomie 0,70 proc., zajęła 17. miejsce.

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

październik 2015

październik 2016

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

2,57%

2,00%

-22,18%

TTV

1,74%

1,89%

8,62%

TVP Seriale

1,71%

1,54%

-9,94%

Polo TV

1,20%

1,23%

2,50%

TVP ABC

0,65%

1,12%

72,31%

Stopklatka

0,91%

1,09%

19,78%

TVN Style

0,85%

1,02%

20,00%

TVP INFO

1,58%

0,99%

-37,34%

TVN Turbo

0,65%

0,92%

41,54%

ATM Rozrywka

0,79%

0,90%

13,92%

Fokus TV

0,78%

0,82%

5,13%

Comedy Central

0,68%

0,79%

16,18%

Discovery Channel

0,58%

0,75%

29,31%

Polsat News

0,83%

0,71%

-14,46%

Polsat Film

0,68%

0,71%

4,41%

TVP Rozrywka

1,04%

0,70%

-32,69%

8TV

-

0,70%

-

Polsat Play

0,58%

0,63%

8,62%

Disney Junior

0,50%

0,55%

10,00%

TVP3

0,57%

0,54%

-5,26%

AXN

0,66%

0,51%

-22,73%

TVP Historia

0,59%

0,49%

-16,95%

TVN Fabula

0,16%

0,48%

200,00%

Nickelodeon

0,49%

0,47%

-4,08%

FOX

0,29%

0,46%

58,62%

Dołącz do dyskusji: TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną, 8TV w czołówce. W dół TVP Info, w górę TVP ABC (top 25)

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej deKODer
Najchętniej oglądana jeszcze nie znaczy, że merytorycznie najbardziej wartościowa.
TVN24 = zalew lewactwa i KODziarstwa.
I tyle w temacie.
0 0
odpowiedź
User
Ała
Biorąc pod uwagę, jak niesamowicie gorąca była polityczna jesień ubiegłego roku, to kanały informacyjne miały jesienią tego roku trudniej. Tymczasem TVN24 utrzymał i znacznie powiększył widownię, a TVPINFO znacznie stracił. Ponieważ nie ma teraz wyborów, odpływ młodszego widza z kanałów informacyjnych jakoś specjalnie nie dziwi. Ale skala odpływu jest znaczna. TVN24 to -22%, a TVPINFO aż prawie minus 40%.
Utrata w ciągu roku co czwartego widza grupy komercyjnej bez jakichkolwiek zysków w innych grupach w normalnym świecie byłaby powodem restrukturyzacji kanału i wywalenia zarządu.
0 0
odpowiedź
User
Ała
Najchętniej oglądana jeszcze nie znaczy, że merytorycznie najbardziej wartościowa.


A jeszcze niedawno przeczyłeś, że najchętniej oglądana;)
Jeszcze kilka miesięcy dobrej zmiany i stwierdzisz, że TVN24 jest najlepszym źródłem wiedzy, a obecny rząd to w sumie można wymienić;)
0 0
odpowiedź