SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” i „Claudia” najchętniej czytanymi miesięcznikami w Polsce

W okresie od lutego do lipca br. wśród wszystkich miesięczników w Polsce liderem czytelnictwa był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od lutego do lipca 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 12,17 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,63 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,28 proc., która zanotowała wzrost o 0,14 pkt. proc.

Na podium uplasowały się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,83 proc. pytanych (spadek o 0,30 pkt. proc.).

Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,45 proc., czyli o 0,59 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

>>> "Dobre Rady" nowym liderem sprzedaży miesięczników (Top 137)

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, kulinarnym, ogrodniczym, budowlanym, wnętrzarskim i popularnonaukowym.

Wirtualnemedia.pl

luty 2013 : lipiec 2013

luty 2012 : lipiec 2012

miesieczniki PBC

procent respondentów

Twój Styl

12,17%

11,63%

Claudia

9,28%

9,14%

Cztery Kąty

7,83%

8,13%

Focus

7,45%

8,04%

Murator

7,27%

7,64%

Poradnik Domowy

6,94%

7,38%

Kobieta i Życie

6,36%

6,99%

Mój Piękny Ogród

6,35%

5,42%

Świat Kobiety

6,23%

5,55%

Przyślij Przepis!

6,00%

4,89%

Dobre Rady

5,95%

5,67%

Komputer Świat

5,81%

5,60%

Olivia

5,68%

4,97%

Przepisy Czytelników

5,60%

5,72%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,34%

4,71%

National Geographic

5,30%

5,09%

Avanti

5,06%

5,01%

Świat Wiedzy

4,65%

4,01%

Glamour

4,61%

4,15%

Pani

3,81%

3,55%

Działkowiec

3,69%

4,71%

Mamo To Ja

3,47%

4,32%

Świat Zdrowia

3,31%

2,72%

CD Action

3,07%

3,11%

Auto Motor i Sport

2,80%

2,43%

Dom & Wnętrze

2,76%

2,70%

Moje Mieszkanie

2,74%

2,76%

Cosmopolitan

2,70%

2,79%

Elle

2,66%

2,07%

CKM

2,60%

3,02%

Joy

2,56%

2,94%

Zwierciadło

2,38%

2,37%

PC Format

2,37%

2,53%

Moje Gotowanie

2,33%

2,50%

M jak mieszkanie

2,25%

2,07%

Focus Historia

2,21%

1,93%

TopGear

2,17%

1,72%

Skarb

2,16%

-

Playboy

2,04%

2,12%

Przepis na Zdrowie

1,99%

1,48%

Ładny Dom

1,97%

1,69%

Dobre Wnętrze

1,94%

1,73%

Uroda

1,92%

2,09%

Auto Świat Poradnik

1,91%

1,71%

Moda na Zdrowie

1,89%

1,74%

Logo

1,88%

2,01%

Świat Motocykli

1,85%

1,86%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,82%

1,49%

PC World

1,75%

1,78%

Zdrowie

1,67%

1,77%

National. Geographic. Traveler

1,63%

1,50%

Men's Health

1,59%

1,75%

Kuchnia

1,55%

1,46%

Dziecko

1,54%

1,89%

Twoje Dziecko

1,51%

1,94%

Przepis na Ogród

1,44%

1,28%

Forbes

1,35%

1,13%

InStyle

1,29%

1,06%

Chip

1,26%

1,50%

Twój Maluszek

1,23%

1,50%

Gotuj Krok po Kroku

1,22%

0,94%

Wróżka

1,17%

1,38%

M jak Mama

1,09%

1,20%

Bravo Girl

1,08%

1,26%

Burda

1,08%

1,28%

Harper's Bazaar

0,99%

-

Vita

0,94%

1,11%

Podróże

0,85%

0,80%

Voyage

0,81%

0,71%

Sukces

0,75%

0,74%

Shape

0,75%

0,72%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,73%

-

Twist

0,71%

0,90%

Hot Moda & Shopping

0,70%

0,65%

Weranda

0,60%

0,83%

Architektura-Murator

0,55%

0,46%

Żagle

0,43%

0,48%

Fun Club

0,43%

0,51%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od lutego do lipca 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,19 proc. pytanych, czyli o 0,16 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

luty 2013 : lipiec 2013

luty 2012 : lipiec 2012

dwumiesieczniki PBC

procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,19%

2,35%

Auto Świat 4x4

1,88%

1,91%

Sól i Pieprz

0,80%

1,18%

Elle Decoration

0,69%

0,63%

Weranda Country

0,31%

0,31%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2012 roku do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od lutego 2013 roku do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od lutego do czerwca 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od lutego do maja 2013 roku - „Świat Zdrowia” i „Harper's Bazaar”.

 

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Claudia” najchętniej czytanymi miesięcznikami w Polsce

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lalunia
Dać na naczelną Twojego Stylu ize bartosz byłą naczelną Gali. Zrobi pisemko luksusowe , lekkie a do tego wstępniaki pierwsza klasa
0 0
odpowiedź