SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt przesuwa na później premierę „Wiedźmina 3” na Play Station 5 i Xbox Series X|S

Firma CD Projekt poinformowała, że premiera jej hitowej gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” w wersji na konsole najnowszej generacji, planowana na drugi kwartał br., nastąpi później.

Tytułowy bohater gier "Wiedźmin"Article

W komunikacie giełdowym CD Projekt podano, że firma „jest w trakcie oceny zakresu pozostałych do wykonania prac i zdecydowała o przesunięciu premiery uprzednio planowanej na drugi kwartał bieżącego roku”.

Zaznaczono, że zarząd CD Projekt podjął decyzję o kontynuacji produkcji „Wiedźmina 3: Dziki Gon” na konsole najnowszej generacji w oparciu o wewnętrzny team deweloperski, a decyzja została podjęta w oparciu o rekomendację osób zarządzających produkcją tego tytułu.

CD Projekt  szykuje kolejną grę z serii „Wiedźmin”

W drugiej połowie marca CD Projekt Red potwierdziło, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”. Równocześnie CD Projekt poinformował, że podpisał z Epic Games International umowę licencyjną i partnerską. Kontrakt określa zasady korzystania z silnika do gier Unreal Engine oraz współpracy stron celem rozwijania i ulepszania silnika, aby dostosować go do potrzeb tworzenia gier z otwartym światem.

Z komunikatu wynika, że CD Projekt ma prawo tworzenia i wydawania gier opartych na silniku Unreal Engine 4, 5 oraz jego kolejnych wersji.

Umowa została zawarta na okres 15 lat z możliwością jej dalszego przedłużania i nie ogranicza liczby gier tworzonych z wykorzystaniem silnika. Przewiduje także wsparcie techniczne ze strony Epic dla tytułów wydawanych przez spółkę.

- Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 - transformacji, którą obecnie przechodzi studio - jest większy nacisk na technologię i właśnie to działanie leży u podstaw naszej współpracy z Epic Games. Naszym celem nie było po prostu pozyskanie licencji na silnik; razem z naszymi partnerami widzimy tę współpracę jako pierwszy krok w długiej i owocnej współpracy - opisuje Paweł Zawodny, chief technology officer w CD Projekt Red.

- W przypadku wcześniejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuł wymagało znacznych zasobów i nakładu pracy. Dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD PROJEKT RED wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe. Współpraca, którą nawiązaliśmy podniesie efektywność w procesie produkcji, a także jej przewidywalność. Jednocześnie dzięki niej otrzymamy dostęp do narzędzi do tworzenia gier z najwyżej półki - dodaje.

CD Projekt sprzedał ponad 30 mln egz. gier „Wiedźmin”

Wiosną ub.r. CD Projekt podał, że dotychczas sprzedano ponad 40 mln kopii wszystkich gier z serii „Wiedźmin”, z czego przeszło połowę zapewnił wydany w maju 2015 roku „Wiedźmin 3: Dziki Gon”.

„Wiedźmin 3" stał się globalnym hitem, przekładając się na rekordowe wyniki finansowe CD Projekt: w 2015 roku firma zanotowała 798,01 mln zł przychodów i 342,43 mln zł zysku netto, wobec 160,29 mln zł wpływów i 4,68 mln zł zysku rok wcześniej.

Wyniki z 2015 roku CD Projekt przebił dopiero w 2020 roku (2,14 mld zł wpływów i 1,15 mln zł zysku netto), głównie dzięki przedsprzedaży gry „Cyberpunk 2077” wprowadzonej na rynek w grudniu 2020 roku (tylko w czwartym kwartale firma miała 1,67 mld zł wpływów i 984,19 mln zł zysku).

Liczne błędy w „Cyberpunk 2077”, zwłaszcza w wersjach na konsole (grę krótko po premierze na sześć miesięcy wycofano z PlayStation Store) skutkowały gorszymi od prognoz wynikami CD Projekt w ub.r.: w trzech kwartałach firma zanotowała 615,11 mln zł przychodów i 121,39 mln zł zysku netto. W lutym br. CD Projekt zaoferował „Cyberpunk 2077” w wersjach na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S oraz udostępnił nowy pakiet poprawek do niej - patch 1.5.

Popularność „Wiedźmina 3” odżywała w ostatnich latach w związku z premierami dwóch sezonów serialu Neflixa opartego, tak jak seria gier, na sadze wiedźmińskiej Andrzeja Sapkowskiego. Pierwsza odsłona serialu pojawiła się na platformie w grudniu 2019 roku, a druga w grudniu ub.r.

CD Projekt z serią przejęć i dywidendą

W lipcu ub.r. CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

Z kolei w październiku CD Projekt przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow".

Na początku czerwca ub.r. CD Projekt wypłacił 503,69 mln zł dywidendy z zysku w 2020 roku, po 5 zł na akcję. Miesiąc później CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes - studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

W trzecim kwartale ub.r. grupa CD Projekt zanotowała wyniki finansowe dużo niższe od oczekiwań analityków. Skonsolidowane przychody sprzedażowe wzrosły rok do roku ze 104,5 do 144,5 mln zł, a zysk netto zmalał z 23,4 do 16,3 mln zł.

Z początkiem lutego do zarządu CD Projekt zostali powołani Paweł Zawodny i Jeremiah Cohn. Obaj pracują w niej od kilku lat na stanowiskach dyrektorskich.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt przesuwa na później premierę „Wiedźmina 3” na Play Station 5 i Xbox Series X|S

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl