SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Wprost” zawarł ugodę z Tomaszem Lisem i Ringier Axel Springer Polska

PMPG Polskie Media i jej spółka zależna AWR „Wprost” w środę zawarła ugodę sądową z Tomaszem Lisem i Ringier Axel Springer Polska kończącą ich trwający od 2012 roku spór dotyczący tygodników „Wprost i „Newsweek Polska”.

Tomasz Lis, fot. Ringier Axel Springer PolskaArticle

W komunikacie PMPG Polskie Media zaznaczono, że zawarto ugodę „zamykającą definitywnie spór toczący się od 2012 roku powstały po odejściu Tomasza Lisa z tygodnika ‘Wprost’ i zatrudnieniu go w tygodniku ‘Newsweek’”.

Strony osiągnęły porozumienie w połowie kwietnia br., co PMPG Polska podała w swoich sprawozdaniu finansowym. Ustaliły, że nie mają wobec siebie roszczeń pieniężnych i wycofały wzajemne pozwy sądowe.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Pozwy wydawców „Wprost i „Newsweeka” sprzed prawie dekady

Roszczenia pojawiły się kilka miesięcy po tym, jak na początku 2012 roku Tomasz Lis przeszedł z funkcji redaktora naczelnego „Wprost” na takie samo stanowisko w „Newsweek Polska”. We wrześniu 2012 roku Ringier Axel Springer Polska i Tomasz Lis pozwali AWR „Wprost” i PMPG. Zarzucili redakcji „Wprost”, że w akcji „Polska OK!” skopiowali pomysł Tomasza Lisa na kampanię promującą nowoczesny wizerunek Polski i patriotyzmu. Domagali się za to 8,7 mln zł odszkodowania.

Wydawca AWR „Wprost” wniósł o oddalenie powództwa, a wiosną 2014 roku pozwał Ringier Axel Springer Polska i Tomasza Lisa, zarzucając skopiowanie w „Newsweeku” formatu i linii redakcyjnej „Wprost”. Chciał 12,2 mln zł odszkodowania, które wraz z odsetkami urosło do 15 mln zł.

W sierpniu 2018 roku Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił oba pozwy. Obie strony postępowania wniosły apelacje, przy czym chciały zmiany orzeczenia jedynie w zakresie roszczeń niepieniężnych.

„Wprost” już tylko w wersji cyfrowej

„Wprost” w marcu ub.r. przestał ukazywać się w wersji drukowanej, w maju uruchomiono jego edycję cyfrową. W ub.r. PMPG Polskie Media, do której należy też większość udziałów wydawcy „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów o 33,9 proc. do 32,81 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 11,39 mln zł straty do 5,11 mln zł zysku.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 73 089 egz., po wzroście rok do roku o 9,55 proc.

Tomasz Lis jest naczelnym tygodnika od wiosny 2012 roku, natomiast redakcją „Wprost” kierował od maja 2010 do lutego 2012 roku.

Wiosną 2018 roku na portalu naTemat.pl pod wpisem blogowym, w którym Tomasz Lis zasugerował, że za tygodnikiem „Do Rzeczy” stoi „cinkciarski kapitał”, pojawiły się przeprosiny skierowane do Michała Lisieckiego oraz spółek Orle Pióro i PMPG Polskie Media. To realizacja prawomocnego wyroku sądowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” zawarł ugodę z Tomaszem Lisem i Ringier Axel Springer Polska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl