SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” najchętniej kupowana w IV kwartale, „Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”

Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w czwartym kwartale 2023 roku była „Polityka”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, który wyprzedził „Gościa Niedzielnego”. Katolicki tytuł z kolei zanotował największy spadek - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii w czwartym kwartale 2023 roku była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 83 130 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Było to o 3,64 proc. mniej niż rok wcześniej.

„Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania na poziomie 64 536 egz., po wzroście o 11,06 proc. - największym w zestawieniu. W maju 2022 roku szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” tymczasowo przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika. Od lipca 2022 roku funkcję pełni Tomasz Sekielski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na trzecią lokatę spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 61 357 egz. Tytuł odnotował największy w zestawieniu spadek - wynoszący 17,26 proc. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (30 002 egz.; w dół o 1,44 proc.), „Tygodnik do Rzeczy” (28 571 egz.; + 3,19 proc.), „Tygodnik Powszechny” (22 610 egz.; + 0,36 proc.), „Gazeta Polska” (18 995 egz.; + 1,94 proc.) oraz „Przegląd” (11 867 egz.; + 0,03 proc.).

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 147 086 egz. (spadek o 7,81 proc.).

Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - tygodników opinii w czwartym kwartale 2023 roku wyniosła 468 154 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”). Była o 4,31 proc. niższa niż w czwartym kwartale 2022 roku.

Sprzedaż e-wydań wszystkich tytułów wzrosła o 26 proc., „Polityka” na czele

W rankingu sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC najlepiej wypadają następujące tygodniki: „Polityka” (25 186 egz.), „Newsweek Polska” (19 060 egz.) i „Tygodnik do Rzeczy” (7 874 egz.). Te same tytuły znajdują się na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania (ich wyniki wynoszą odpowiednio 30,30 proc., 29,53 proc. i 27,56 proc.

Z kolei łączna średnia sprzedaż e-wydań wszystkich tygodników opinii w czwartym kwartale ub.r. wyniosła 64 334 egz., po wzroście o 25,98 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” najchętniej kupowana w IV kwartale, „Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Emertyt1
U mnie w biedronce nie ma gościa niedzielnego. Skandal!
5 3
odpowiedź
User
Porównywacz
Dane pochodzą z tabelek poszczególnych artykułów opublikowanych w tymże serwisie. Sprawdziłem wszystkie poniższe wartości, czy są dobrze przepisane i wydaje mi się, że tak.

ŚREDNIA SPRZEDAŻ TYGODNIKÓW DRUKOWANYCH
TYTUŁ.....2022Q1...2022Q2...2022Q3...2022Q4...2023Q1...2023Q2...2023Q3...2023Q4
Polityka...67793....64005....63756....61018....57846....56869....56445....57945
Newsweek...55652....52440....53513....49590....44643....45843....44358....45476
GośćNied...82243....77962....73863....73960....66071....63541....60220....60890
Sieci......27179....26247....26247....25434....24134....23694....23012....24532
DoRzeczy...24705....22908....21767....20500....20625....19976....19899....20698
TygPowsz...21546....20041....18218....19011....18010....17867....17443....18080
GazPolsk...18253....18055....17723....17246....16706....15951....15731....17247
Przegląd...13052....12436....12367....11864....11924....11917....11920....11867
Angora....173461...164762...169031...159551...150903...148549...150846...147086
1 4
odpowiedź
User
Porównywacz
𝚆𝚢𝚘𝚋𝚛𝚊ź𝚌𝚒𝚎 𝚜𝚘𝚋𝚒𝚎, ż𝚎 𝚓𝚎𝚜𝚝, 𝚍𝚊𝚓𝚖𝚢 𝚗𝚊 𝚝𝚘, 𝚙𝚘𝚌𝚣ą𝚝𝚎𝚔 𝚐𝚛𝚞𝚍𝚗𝚒𝚊 𝚞𝚋𝚒𝚎𝚐ł𝚎𝚐𝚘 𝚛𝚘𝚔𝚞. 𝙹𝚊𝚔𝚒ś 𝚖ęż𝚌𝚣𝚢𝚣𝚗𝚊, 𝚙𝚘𝚠𝚒𝚎𝚍𝚣𝚖𝚢 𝚙𝚛𝚣𝚎𝚍 𝚙𝚒ęć𝚍𝚣𝚒𝚎𝚜𝚒ą𝚝𝚔ą, 𝚛𝚊𝚗𝚘 𝚒𝚍𝚣𝚒𝚎 𝚣 𝚙𝚒𝚎𝚜𝚔𝚒𝚎𝚖 𝚗𝚊 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎𝚛. 𝙿𝚛𝚣𝚎𝚌𝚑𝚘𝚍𝚣ą𝚌, 𝚓𝚊𝚔 𝚣𝚠𝚢𝚔𝚕𝚎, 𝚔𝚘ł𝚘 𝚔𝚒𝚘𝚜𝚔𝚞, 𝚠𝚒𝚍𝚣𝚒 𝚘𝚔ł𝚊𝚍𝚔ę 𝚗𝚊𝚓𝚗𝚘𝚠𝚜𝚣𝚎𝚐𝚘 𝚠𝚢𝚍𝚊𝚗𝚒𝚊 𝙶𝚊𝚣𝚎𝚝𝚢 𝙿𝚘𝚕𝚜𝚔𝚒𝚎𝚓, 𝚔𝚝ó𝚛𝚊 𝚝𝚊𝚔 𝚙𝚛𝚣𝚢𝚔𝚞𝚠𝚊 𝚓𝚎𝚐𝚘 𝚞𝚠𝚊𝚐ę, ż𝚎 𝚙𝚘𝚜𝚝𝚊𝚗𝚊𝚠𝚒𝚊 𝚓ą 𝚔𝚞𝚙𝚒ć. 𝙺𝚘𝚐𝚘 𝚝𝚘 𝚘𝚋𝚌𝚑𝚘𝚍𝚣𝚒 𝚘𝚙𝚛ó𝚌𝚣 𝚗𝚒𝚎𝚐𝚘 𝚒 𝚔𝚒𝚘𝚜𝚔𝚊𝚛𝚔𝚒? 𝙶𝚎𝚗𝚎𝚛𝚊𝚕𝚗𝚒𝚎 𝚗𝚒𝚔𝚘𝚐𝚘. 𝙵𝚊𝚔𝚝 𝚝𝚎𝚗 𝚓𝚎𝚍𝚗𝚊𝚔 𝚣𝚊𝚙𝚒𝚜𝚊ł 𝚜𝚒ę 𝚝𝚊𝚔 𝚗𝚊 𝚔𝚊𝚛𝚝𝚊𝚌𝚑 𝚑𝚒𝚜𝚝𝚘𝚛𝚒𝚒 𝚙𝚛𝚊𝚜𝚢 𝚍𝚛𝚞𝚔𝚘𝚠𝚊𝚗𝚎𝚓, 𝚓𝚊𝚔 𝚒 𝚗𝚊 𝚜𝚝𝚛𝚘𝚗𝚒𝚎 𝚝𝚎𝚐𝚘 𝚊𝚛𝚝𝚢𝚔𝚞ł𝚞. 𝙳𝚕𝚊𝚌𝚣𝚎𝚐𝚘?


𝙾𝚝óż ś𝚛𝚎𝚍𝚗𝚒𝚊 𝚜𝚙𝚛𝚣𝚎𝚍𝚊ż 𝚍𝚛𝚞𝚔𝚘𝚠𝚊𝚗𝚎𝚓 𝚠𝚎𝚛𝚜𝚓𝚒 𝙶𝚊𝚣𝚎𝚝𝚢 𝙿𝚘𝚕𝚜𝚔𝚒𝚎𝚓 𝚠 𝚌𝚣𝚠𝚊𝚛𝚝𝚢𝚖 𝚔𝚠𝚊𝚛𝚝𝚊𝚕𝚎 𝟸𝟶𝟸𝟸 𝚠𝚢𝚗𝚒𝚘𝚜ł𝚊 𝟷𝟽.𝟸𝟺𝟼, 𝚊 𝚠 𝚌𝚣𝚠𝚊𝚛𝚝𝚢𝚖 𝚔𝚠𝚊𝚛𝚝𝚊𝚕𝚎 𝟸𝟶𝟸𝟹 𝚠𝚢𝚗𝚒𝚘𝚜ł𝚊 - 𝚞𝚠𝚊𝚐𝚊 - 𝟷𝟽.𝟸𝟺𝟽. 𝙾 𝚓𝚎𝚍𝚎𝚗 𝚎𝚐𝚣𝚎𝚖𝚙𝚕𝚊𝚛𝚣 𝚠𝚒ę𝚌𝚎𝚓. 𝙼𝚘ż𝚕𝚒𝚠𝚎, ż𝚎 𝚠ł𝚊ś𝚗𝚒𝚎 𝚝𝚎𝚗 𝚔𝚞𝚙𝚒𝚘𝚗𝚢 𝚙𝚛𝚣𝚎𝚣 𝚓𝚊𝚔𝚒𝚎𝚐𝚘ś 𝚖ęż𝚌𝚣𝚢𝚣𝚗ę, 𝚙𝚘𝚠𝚒𝚎𝚍𝚣𝚖𝚢 𝚙𝚛𝚣𝚎𝚍 𝚙𝚒ęć𝚍𝚣𝚒𝚎𝚜𝚒ą𝚝𝚔ą, 𝚔𝚝ó𝚛𝚢 𝚛𝚊𝚗𝚘 𝚙𝚘𝚜𝚣𝚎𝚍ł 𝚣 𝚙𝚒𝚎𝚜𝚔𝚒𝚎𝚖 𝚗𝚊 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎𝚛 𝚒 𝚙𝚛𝚣𝚎𝚌𝚑𝚘𝚍𝚣ą𝚌, 𝚓𝚊𝚔 𝚣𝚠𝚢𝚔𝚕𝚎, 𝚔𝚘ł𝚘 𝚔𝚒𝚘𝚜𝚔𝚞, 𝚔𝚞𝚙𝚒ł 𝚗𝚊𝚓𝚗𝚘𝚠𝚜𝚣𝚎 𝚠𝚢𝚍𝚊𝚗𝚒𝚎 𝚝𝚎𝚐𝚘 𝚝𝚢𝚐𝚘𝚍𝚗𝚒𝚔𝚊.
6 1
odpowiedź