SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2011 roku

Wszystkie najpopularniejsze dzienniki regionalne zanotowały w 2011 roku kilku lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży względem 2010 roku. Najwięcej straciła “Gazeta Lubuska”, a najmniej - “Gazeta Olsztyńska”. Liderem pozostał “Dziennik Zachodni”.

Średnia sprzedaż ogółem wydawanego na Śląsku i w Zagłębiu “Polski Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w 2011 roku wyniosła 63 349 egz. po spadku o 8,62 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualenemedia.pl.

Drugie miejsce w rankingu zajęła ukazująca się w woj. kujawsko-pomorskim “Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) ze średnim wynikiem na poziomie 60 958 egz. (spadek o 7,28 proc.)

Podium zamyka łódzki “Express Ilustrowany” (Polskapresse), który zanotował spadek wynoszący 8,53 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w 2011 roku wyniosła 43 911 egz.

Najwięcej w rankingu straciła plasująca się na miejscu dziewiątym “Gazeta Lubuska” (Media Regionalne). Jej sprzedaż zmalała w ub. r. o 14,56 proc. i wyniosła 31 830 egz. Rok wcześniej tytuł ten był na miejscu ósmym.

Z kolei najmniejszy spadek w zestawieniu zanotowała znajdująca się na 15. lokacie “Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski”. Tytuł ten w 2011 roku sprzedał się w liczbie 22 673 egz. po spadku o 5,43 proc.

Wirtualnemedia.pl 2011 2010
Tytuł Średni
nakład
jednorazowy
Rozpowsz.
płatne razem
Sprzedaż ogółem Średni
nakład
jednorazowy
Rozpowsz.
płatne razem
Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 86 083 63 787 63 349 91 790 69 889 69 323
Gazeta Pomorska 71 103 62 422 60 958 76 078 67 489 65 744
Express Ilustrowany 54 750 43 921 43 911 60 316 48 004 48 004
Polska Głos Wielkopolski 55 461 42 145 42 092 60 152 44 984 44 931
Polska Dziennik Bałtycki 50 884 39 154 38 865 54 681 42 423 42 236
Polska Dziennik Łódzki 47 929 35 910 35 875 53 279 39 275 39 273
Głos - Dziennik Pomorza 43 203 35 514 33 689 49 340 39 278 37 351
Dziennik Polski 48 693 33 729 33 425 54 115 37 081 36 643
Gazeta Lubuska 40 680 33 533 31 830 46 748 37 960 37 255
Echo Dnia 40 799 30 943 29 346 44 714 34 186 32 810
Gazeta Codzienna Nowiny 33 962 24 846 24 760 37 903 28 431 28 292
Polska Gazeta Wrocławska 36 782 24 787 24 479 40 566 27 652 27 462
Polska Gazeta Krakowska 35 110 24 877 24 452 38 398 27 005 26 609
Nowa Trybuna Opolska 30 636 24 823 22 695 34 234 26 773 25 073
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski 32 841 23 377 22 673 32 731 24 196 23 974


W zestawieniu ujęto 15 dzienników regionalnych o największej sprzedaży ogółem w 2011 roku.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2011 roku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adam
Bida z nędzą. Czytanie wiadomości o prasie regionalnej zamienia się powoli w czytanie nekrologów, albo newsów o tym co słychać u pacjentów na OIOMie. Niedługo wydawcy prasy regionalnej będę się cieszyć prestiżem i zasięgiem jaki parę lat temu miała prasa lokalna. Niektórych żal, niektórych nie. Polskapresse i niemieckich właścicieli tej firmy, to mi np. nie jest żal w ogóle i wątpię, by komukolwiek było. Masakra. Za rok DZ najprawdopodobniej będzie miał sprzedaż 55 tys lub mniej, a Dziennika Polskiego zapewne w ogóle na tej liście nie będzie.
0 0
odpowiedź
User
Lilimarlene
Jakie wnioski z tak niskiej sprzedaży? Kryzys? Nie - żenujący poziom większości tych gazet. Infantylne teksty, beznadziejne felietony na poziomie licealistów, brak zdolnych redaktorów naczelnych. Jak się Polskapresse nie obudzi, to się będzie musiała z Polski zwijać. I słusznie, skoro traktuje polskich czytelników jak idiotów i wydawało się im, ze wystarczy robić wkładkę reklamową z pseudodziennikarskimi tekstami.
0 0
odpowiedź
User
07 zgłoś się
Wspomniane tu Polskapresse to przypadek tak beznadziejny, że brak słów. Niekompetencje sięgają od redakcji po grafików, reasumując, poziom dziennikarski i umiejętności grafików (szczególnie w Dzienniku Zachodnim czasami dochodzą do zera).
Pytanie podchwytliwe:
Czy można nie umieć obsługiwać Quarka, robiąc to od 15 lat, skoro jest to program podstawowy w Dzienniku Zachodnim.
Odp. Można go nie znać!!!
0 0
odpowiedź