SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Young&Rubicam Poland ze spadkiem wpływów z 13,8 do 8,3 mln zł i 1,2 mln zł straty operacyjnej

Agencja reklamowa Young&Rubicam Poland miała w 2017 roku 8,26 mln zł przychodów wobec 13,82 mln zł wpływów rok wcześniej. Spółce mimo to udało się wypracować - przy stracie operacyjnej na poziomie 1,19 mln zł - 162,4 tys. zł zysku netto, dzięki sprzedaży udziałów w MEC.

Agencja Young&Rubicam Poland zanotowała w 2017 roku spadek przychodów wobec wyniku osiągniętego w 2016 roku – wpływy spółki spadły z 13,82 mln zł do 8,26 mln zł.

W złożonym do KRS sprawozdaniu zwrócono uwagę, że spadek przychodów o ok. 40 proc. był wynikiem utraty części klientów oraz zmniejszenia budżetów przez tych, których spółka nadal obsługiwała. Przychody agencji z usług świadczonych w Polsce wyniosły w 2017 roku 3,65 mln zł (wobec 9,07 mln zł rok wcześniej), a z tych za granicą – 4,61 mln zł (wobec 4,75 mln zł rok wcześniej).

Zysk netto dzięki sprzedaży udziałów w MEC

Mimo zmniejszenia kosztów o 33 proc. (z 7,64 mln zł do 3,61 mln zł) pogorszeniu uległ zarówno wynik na sprzedaży, jak i z działalności operacyjnej. Zysk ze sprzedaży spadł bowiem z 6,18 mln zł do 4,64 mln zł. Strata operacyjna wzrosła natomiast z 250,5 tys. zł do 1,19 mln zł.

Agencji udało się wypracować jednak zysk netto w wysokości 162,4 tys. zł. Stało się tak dzięki sprzedaży udziałów w spółce zależnej MEC (obecnie, po połączeniu z Maxusem, działającej jako Wavemaker) za kwotę 1,32 mln zł.

W ub.r. Young&Rubicam Poland przeznaczyła 2,56 mln zł na wynagrodzenia. Zatrudniała na etatach 28 osób, współpracowała też z kilkunastoma osobami na podstawie umów cywilno-prawnych. Byli to głównie ilustratorzy, kompozytorzy i inne osoby zatrudnione przy produkcji reklam. Wynagrodzenie zarządu wyniosło natomiast 431,38 tys. zł.

Na koniec 2017 roku w zarządzie spółki zasiadali: Marta Kopeć jako prezes oraz członkowie: Dariusz Andrian i Edyta Manturzyk. W październiku br. z funkcji prezesa agencji zrezygnował Michał Kazimierczak.  Po jego odejściu zarządzanie agencją przejął Dariusz Andrian, jednocześnie będący CEO agencji VML Poland. Michał Kazimierczak na początku br. został inwestorem i partnerem w agencji Heart&Brain.

W złożonym do KRS sprawozdaniu finansowym władze Young&Rubicam Poland zobowiązały się w 2018 roku do zwiększania obrotów i zysku poprzez pozyskiwanie nowych klientów, zdobywanie nowych segmentów rynku, restrukturyzację spółki w celu obniżenia kosztów jej działalności, zwiększenie kompetencji w zakresie shopper marketingu i usług digitalowych. Nie wykluczano połączenia usług administracyjnych z innymi spółkami z grupy.

W październiku ub.r. koncern Danone zdecydował, że agencje Young&Rubicam Poland i VML Poland będą hubem reklamowym koncernu na 14 rynkach w Europie. Agencja globalnie zdobyła też obsługę reklamową Amazona. Latem ub.r. polski oddział firmy motoryzacyjnej Mazda powierzył Young&Rubicam obsługę reklamową, kończąc tym samym współpracę z JWT Poland. Young&Rubicam ostatnio walczyła w przetargu na obsługę reklamową sieci Intermarche – wygrała go ostatecznie agencja DDB&Tribal.

Jedynym właścicielem agencji Young&Rubicam Poland jest Young&Rubicam International Group B.V. Agencja ma udziały w spółce Wunderman, która zamknęła rok 2017 stratą w wysokości 290,3 tys. zł.

W minioną środę koncern WPP poinformował, że łączy agencje Young&Rubicam i VML w VMLY&R. Nie podano, do jakich zmian personalnych w związku z tą decyzją dojdzie na rynku polskim.

Dołącz do dyskusji: Young&Rubicam Poland ze spadkiem wpływów z 13,8 do 8,3 mln zł i 1,2 mln zł straty operacyjnej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
smieszek
o nie jak to? przecież oni nie muszą brać udziału w przetargach wszystko jest ustawiane i taki słaby wynik? o nie KONIEC WPP Poland...
0 0
odpowiedź