SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 12 tysięcy wzmianek o aferze wizowej w mediach, ponad 1300 w telewizji

Przeszło 12 tysięcy publikacji o tzw. aferze wizowej ukazało się w mediach od początku września. O sprawie najwięcej wzmianek pojawiło się w internecie, a ponad 1300 w telewizji - pokazują dane PSMM Monitoring&More, przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.

Dziennikarskie ustalenia w sprawie afery wizowej od kilku tygodni opisywane są niezależnie przez kilka redakcji - "Gazetę Wyborczą" Onet i "Rzeczpospolitą". 

Po raz pierwszy opinia publiczna dowiedziała się o aferze z "Gazety Wyborczej" 1 września. Wtedy to gazeta poinformowała o tym, ze funkcjonariusze Centralnego Biura Antykorupcyjnego weszli do ministerstwa spraw zagranicznych w ramach międzynarodowego śledztwa, badającego nieprawidłowości w działaniu polskiego systemu wydawania wiz pracowniczych. Po wybuchu afery z MSZ odwołano wiceministra spraw zagranicznych Piotra Wawrzyka. 

Afera wizowa gorącym tematem w mediach 

Z danych PSMM Monitoring&More, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl wynika, że od 1 do 18 września temat afery wizowej był niezwykle szeroko omawiany w mediach.

Razem w wymienionym okresie pojawiło się aż 12 111 publikacji na temat afery wizowej. Najwięcej w internecie (6259) i radiu (4313). W telewizji temat był wspominany 1349 razy, w prasie 190. Dotarcie wyniosło 71 694 7967 potencjalnych kontaktów z informacjami.   

Spośród serwisów internetowych o aferze najwięcej informowały Onet (163 wzmianki) i Wirtualna Polska (134), w radiu Tok FM (276) oraz Polskie Radio 24 (150). W telewizji temat dominował w TVN24 (418 wzmianek) i Polsacie News (298). W prasie - w "Gazecie Wyborczej" (25 wzmianek) i "Rzeczpospolitej" (15 wzmianek).

Najwięcej publikacji o aferze wizowej ukazało się między 13 a 17 września, po podaniu przez Onet szczegółów na temat roli w procederze wizowym polityka PiS Piotra Wawrzyka.

Nieprawidłowości w wydaniu wiz były również gorącym tematem w mediach społecznościowych. Na  Facebooku ukazało się we wrześniu o tym przeszło 115 tys. wzmianek. Na Twitterze/X 114 tys., na YouTube 79 tys. Temat był prawe nieobecny na Instagramie i TikToku.

Wykresy: PSMM Monitoring&More

Dołącz do dyskusji: Ponad 12 tysięcy wzmianek o aferze wizowej w mediach, ponad 1300 w telewizji

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Joaśka
No i co z tego? Za kilka dni wszyscy zapomną.
12 2
odpowiedź
User
we
A w telewizji publicznej coś więcej powiedzieli, była jakaś dyskusja?
9 4
odpowiedź
User
A co z tamtym rzekomym plagiatem?
Kiedyś media też i formowały że jego studentka oskarżała go o plagiat swojej pracy...ktoś cos pamięta?jak się skończyła ta sprawa?
8 2
odpowiedź