SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora: o 2-4 proc. wzrośnie rynek reklamy w 2015 roku

Agora prognozuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce w 2015 roku powinna wzrosnąć od 2 do 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym - podała spółka w raporcie kwartalnym.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Zgodnie z szacunkami Agory, w 2015 roku rynek reklamy w dziennikach ma się skurczyć o 12-15 proc. Wzrośnie natomiast rynek reklamy telewizyjnej - o 3-5 proc., a internetowej o 6-8 proc. Wartość wydatków na reklamę radiową ma wzrosnąć o 4-6 proc., a na reklamę zewnętrzną o 1-3 proc. Z kolei rynek reklamy w czasopismach będzie spadał w tym roku o 8-11 proc.

Agora szacuje, że w 2014 roku rynek reklamy wzrósł o ponad 2,5 proc. W każdym z kwartałów ubiegłego roku reklamodawcy wydali więcej na promowanie swoich produktów i usług niż w analogicznych okresach 2013 roku.

Według szacunków Starlinka w ub.r. wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 7,28 mld zł, o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

W IV kwartale 2014 roku Grupa Agora miała 334 mln zł przychodów, a jej zysk netto wyniósł 9,7 mln zł. Natomiast w całym 2014 roku przychody spółki sięgnęły kwoty 1,102 mld zł, ale miała ona stratę netto wynoszącą 11 mln zł (więcej na ten temat).


 

Dołącz do dyskusji: Agora: o 2-4 proc. wzrośnie rynek reklamy w 2015 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl