SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czytelnictwo miesięczników: Jedynie “Twój Styl” i “Focus” zyskały w czołówce

Tylko magazyny “Twój Styl” i “Focus” zanotowały wzrosty czytelnictwa w pierwszej dziesiątce najchętniej czytanych miesięczników. W czołówce znalazły się głównie kobiece pisma poradnikowe.

Z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od września 2011 roku do lutego 2012 roku, wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,47 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,37 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,25 proc., która zanotowała spadek o 1,48 pkt. proc.

Na podium uplasował się jeszcze magazyn wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora), która jest czytany przez 8,92 proc. pytanych (spadek o 0,16 pkt. proc.).

Poza “Twoim Stylem” wzrost w top 10 zanotował jeszcze popularnonaukowy miesięcznik “Focus” (G+J Polska), który znalazł się na pozycji czwartej. Jego czytelnictwo wzrosło z 8,66 proc. do 8,81 proc.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników większość miejsc zajęły pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 8,03 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziesiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, “Olivia”, “Dobre Rady” i “Świat Kobiety”. Wszystkie wymienione pisma zanotowały spadki.

Wirtualnemedia.pl Wrzesień 2011 - luty 2012 Wrzesień 2010 - luty 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Twój Styl 12,47% 12,37%
Claudia 9,25% 10,73%
Cztery Kąty 8,92% 9,08%
Focus 8,81% 8,66%
Poradnik Domowy 8,03% 8,66%
Murator 7,63% 7,90%
Kobieta i Życie 7,42% 7,87%
Olivia 6,85% 6,98%
Dobre Rady 6,49% 6,56%
Świat Kobiety 6,20% 6,97%
Mój Piękny Ogród 5,89% 5,88%
Przepisy Czytelników 5,67% -
National Geographic 5,59% 6,04%
Komputer Świat 5,52% -
Avanti 5,51% 5,86%
Działkowiec 4,97% 4,96%
Auto Moto 4,90% 5,06%
Glamour 4,58% 4,52%
Mamo To Ja 4,20% 4,47%
Pani 3,98% 4,12%
Świat Wiedzy 3,86% -
Przyślij Przepis! 3,78% 3,87%
CD Action 3,47% 3,46%
Joy 3,29% 3,37%
Moje Mieszkanie 3,26% 3,29%
Cosmopolitan 3,25% 3,32%
CKM 3,19% 4,36%
PC Format 2,93% 3,27%
Dom & Wnętrze 2,87% 3,15%
Moje Gotowanie 2,81% 3,03%
Zwierciadło 2,61% 2,43%
M jak mieszkanie 2,51% 3,02%
Elle 2,46% 2,42%
Auto Motor i Sport 2,36% 2,59%
Playboy 2,30% 2,84%
Naj Magazyn 2,19% 2,19%
Zdrowie 2,18% 2,66%
Uroda 2,16% 2,52%
PC World 2,12% -
Samo Zdrowie 2,10% 3,05%
Moda na Zdrowie 2,03% 2,80%
Logo 1,98% 2,27%
Kuchnia 1,95% 2,08%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 1,93% 2,08%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,93% 1,81%
Men's Health 1,92% 1,65%
Dziecko 1,92% 1,96%
Ładny Dom 1,91% 4,07%
Twoje Dziecko 1,89% 2,08%
Kwietnik 1,88% 2,04%
Focus Historia 1,88% 1,77%
Dobre Wnętrze 1,87% 2,20%
Świat Motocykli 1,87% 1,59%
TopGear 1,84% 1,51%
Charaktery 1,78% 1,59%
Twój Maluszek 1,66% 1,68%
Auto Świat Poradnik 1,66% 1,97%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,66% 1,99%
Magazyn Futbol 1,66% 1,90%
Dziewczyna 1,64% 2,09%
National. Geographic. Traveler 1,62% 1,51%
Film 1,59% 1,81%
Chip 1,58% 1,77%
Wróżka 1,56% 1,48%
Bravo Girl 1,54% -
Burda 1,45% 1,60%
Popcorn 1,42% 1,76%
Przepis na Ogród 1,34% 0,92%
InStyle 1,29% 1,07%
Forbes 1,28% 1,38%
Vita 1,27% 1,83%
M jak Mama 1,26% 1,23%
Majster 1,19% 1,48%
Twist 1,18% 1,23%
Na ścieżkach życia 1,10% 1,18%
Reader's Digest 1,04% 1,33%
Zbuduj Dom 1,02% 1,19%
Sól i Pieprz 0,97% 0,92%
21. wiek 0,90% 0,95%
Voyage 0,79% 0,78%
Weranda 0,79% 0,71%
Hot Moda & Shopping 0,73% 0,68%
Podróże 0,72% 0,73%
Shape 0,71% 0,87%
Sukces 0,66% 0,83%
Fun Club 0,59% 0,52%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,50% 0,42%
Architektura-Murator 0,47% 0,49%
Cars Magazyn o Samochodach 0,40% -
Żagle 0,38% 0,46%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”. W analizowanym okresie sięgało po niego 2,58 proc. pytanych, czyli o 0,68 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się magazyn “Mój Piękny Dom” (2,40 proc.), który jako jedyny zanotował wzrost w czołówce, wynoszący 0,27 pkt. proc.

Wirtualnemedia.pl Wrzesień 2011 – luty 2012 Wrzesień 2010 – luty 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,58% 3,26%
Mój Piękny Dom 2,40% 2,13%
Auto Świat 4x4 2,02% 2,07%
Komputer Świat Gry 1,68% 2,02%
Komputer Świat Ekspert 1,27% 1,67%
Rodzice 1,21% 1,64%
Elle Decoration 0,67% 0,70%
Play 0,63% -
Style i Charaktery 0,46% 0,49%
Weranda Country 0,31% 0,39%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) 0,18% -


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2010 do lutego 2011 roku na losowej próbie 24 170 przypadków i w okresie od września 2011 do lutego 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo miesięczników: Jedynie “Twój Styl” i “Focus” zyskały w czołówce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl