SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy”: wpływy 66 proc. w górę, zysk zmalał o 1,4 mln zł

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, której spółki zależne wydają tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” oraz miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 65,6 proc., a jej zysk netto zmalał z 2,04 mln zł do 623 tys. zł.

W sprawozdaniu grupy PMPG Polskie Media podano, że do wzrostu jej przychodów przyczyniło się to, że w zeszłym kwartale obowiązywało dużo mniej obostrzeń epidemicznych niż rok wcześniej. Firma podkreśliła, że liczy na „możliwości poszerzenia oferty eventowej”, przypominając, że wraz ze swoimi spółkami zależnymi od lat organizuje szereg konferencji, debat i plebiscytów, takich jak m.in. „Portfel Wprost”, „Innowatory Wprost”, „Człowiek Roku”, „Orły Wprost”, „100% polski produkt” czy „Strażnik Pamięci.

- Od 1 stycznia wydawca e-Wprost i serwisu wprost.pl skonsolidował struktury redakcji freemium (kontent bezpłatny) i premium (kontent dostępny dla posiadaczy e-subskrypcji). Ta zmiana usprawnia pracę dziennikarzy i pozwala na prezentację wysokiej jakości treści dokładnie w tym czasie, w którym poszukuje ich na serwisie Użytkownik. Nasze artykuły, analizy i reportaże czyta już niemal co trzeci Internauta w Polsce. Mamy ambicje na więcej - opisuje Michał Chabas, dyrektor zarządzający spółki AWR Wprost (PMPG ma 100 proc. jej udziałów).

Grupa PMPG Polskie Media nie wyszczególniła, ile wyniosły jej wpływy z reklam, a ile ze sprzedaży tytułów prasowych i subskrypcji cyfrowych. Od ponad dwóch lat „Wprost” ukazuje się jedynie w firmie cyfrowej, natomiast średnia sprzedaż „Do Rzeczy” w minionym kwartale wynosiła 31 656 egz. (według danych Polskich Badań Czytelnictwa).

Tylko w marcu br. średnia sprzedaż „Do Rzeczy” zwiększyła się rok do roku o 10,7 proc. do 31 355 egz. Natomiast łączna liczba subskrybentów cyfrowych na platformach „Wprost” i „Do Rzeczy” wzrosła o 89,8 proc. (nie podano, ile wynosiła na koniec marca br.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Większe przychody przełożyły się na wzrost wydatków. Koszt własny sprzedaży poszedł w górę z 2,92 do 3,73 mln zł, koszty sprzedaży - z 2,3 do 3,25 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 1,53 do 2,68 mln zł. Firma podała, że jej zmienne koszty sprzedaży zwiększyły się łącznie o 1,8 mln zł.

Zysk EBITDA grupy PMPG Polskie Media poszedł w górę z 1,27 do 1,55 mln zł, a zysk operacyjny - z 961 tys. zł do 1,24 mln zł.

Natomiast zysk netto zmalał z 2,04 mln zł do 623 tys. zł, głównie wskutek spadku wpływów finansowych z 1,25 mln zł do 62 tys. zł i wzrostu kosztów finansowych z 95 do 255 tys. zł.

- Budujemy strukturę holdingową w ramach której, Spółka PMPG Polskie Media S.A. stale poszerza pakiet usług profesjonalnych świadczonych na rzecz podmiotów z Grupy. W pierwszym kwartale zaprojektowaliśmy dalsze zmiany dotyczące budowania kompetencji analitycznych oraz technologicznych w kierunku dalszego optymalizowania sprzedaży pragmatycznej oraz stale rosnącego inwentory reklamowego naszych serwisów - dodaje Jolanta Kloc, wiceprezes ds. finansowych w PMPG.

W całym ub.r. grupa PMPG Polskie Media zanotowała spadek przychodów o 8,2 proc. do 30,17 mln zł oraz zysku netto z 5,11 do 4,16 mln zł. Na spadek rentowności wpłynęło obniżenie z 11,95 do 8,72 mln zł wyceny posiadanych 81 proc. udziałów spółki Orle Pióro wydającej „Do Rzeczy” i „Historię Do Rzeczy”.

PMPG Polskie Media jest notowana na warszawskiej giełdzie, przy kursie 3,06 zł z zamknięcia poniedziałkowej sesji kapitalizacja firmy wynosi 31,77 mln zł. Jej większościowym akcjonariuszem jest Michał Lisiecki, ma walory stanowiące 58,34 proc. kapitału.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy”: wpływy 66 proc. w górę, zysk zmalał o 1,4 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl