SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rusza sprzedaż reklam przy Euro 2024 w TVP. Ponad 460 tys. zł za spot

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej zaprezentowało ofertę reklamową dedykowaną mistrzostwom Europy w piłce nożnej Euro 2024. Reklamodawcy mają do wyboru emisję klasycznych spotów, sponsoring i oferty online. Za spot z udziałem Polaków trzeba zapłacić ponad 460 tys. zł netto. 

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2024 odbędą się w okresie od 14 czerwca do 14 lipca. Mecze transmitowane będą w TVP1, TVP2 i TVP Sport oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport.

Mecze fazy grupowej rozgrywane będą o godz. 15., 18. i 21., zaś mecze fazy pucharowej o godz. 18. i 21. W Euro 2024 zagrają 24 drużyny, podzielone na 6 grup. Rozegranych zostanie 51 spotkań, z czego 45 będzie transmitowanych w prime time. 

31 spotkań pokaże TVP1, 14 - TVP2 i 51 - TVP Sport. Faza grupowa obejmuje 36 spotkań, 1/8 finału - 8, ¼ finału - 4, półfinał - 2 i finał - 1. 

Sprzedaż wybranych meczów live UEFA Euro 2024 jest prowadzona w cenniku. Oferta reklamowa objęta jest sprzedażą łączoną (TVP1 + TVP2 + TVP Sport). Dla sprzedaży meczów obowiązują warunki klienta na 2024 rok, a pasma objęte dedykowaną ofertą na UEFA Euro 2024 są wyłączone z mechanizmu gwarancji średniej ceny. 

Ponad 460 tys. zł za spot przy meczu Polaków

Pierwszeństwo zakupu, do 10 marca, mają oficjalni sponsorzy, którymi są: Alipay, Atos, Adidas, Betano, Booking.com, BYD, Coca-Cola Zero Sugar, Hisense, Lidl, Strauss, Unilever, Visit Qatar i Vivo. Pierwszy etap sprzedaży czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpocznie się 11 marca.

Najdroższe spoty to te emitowane przy meczach z udziałem polskiej reprezentacji. 16 czerwca Polacy zagrają z Holandią - spot przy tej transmisji kosztuje 386,9 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.). Pięć dni później, 21 czerwca polska kadra zmierzy się z Austrią - spot kosztuje również 386,9 tys. zł. 25 czerwca odbędzie się mecz Francja - Polska. Wówczas za reklamę trzeba zapłacić 464,3 tys. zł.

Ceny reklam przy pozostałych meczach są znacznie niższe. W fazie grupowej maksymalna cena wynosi 137,1 tys. zł, w 1/8 finału - 140,9 tys. zł, w ćwierćfinale - 134,3 tys. zł, w półfinale - 180,3 tys. zł i w finale - 281,1 tys.zł. 

W ofercie kontynuowany będzie sponsoring multiscreen, czyli emisja billboardów sponsorskich przy dedykowanych treściach w telewizji i online - tvpsport.pl i w aplikacji TVP Sport. Nowością jest możliwość emisji billboardów sponsorskich w bliskim sąsiedztwie transmisji live, tzn. przy studiach przed rozpoczęciem i po zakończeniu meczów (po 2 billboardy sponsorskie przed meczem i po meczu). 

Najdroższy pakiet sponsorski kosztuje 570 tys. zł netto. Obejmuje emisję 268 billboardów sponsorskich, które emitowane będą przy następujących pozycjach programowych: “Droga do Euro” (TVP Sport, kwiecień-czerwiec), “Biało-Czerwoni na Euro” (TVP Sport, maj-czerwiec), serwis Sport (TVP1, 14 czerwca - 14 lipca), “Euro Wieczór” (TVP Sport, 14 czerwca-14 lipca), powtórki meczów w TVP Sport (14 czewrca-14 lipca), transmisje live digital + wideo (TVP Sport, serwis www i aplikacja). 

Dla wszystkich meczów, które nadawane będą równolegle w antenie głównej i TVP Sport obowiązywać będzie sprzedaż łączona, tj. reklamodawca musi dokonać zakupu reklamy w obu kanałach. Ta forma sprzedaży jest reakcją na duży i rosnący odsetek widzów, którzy transmisje sportowe oglądają w kanale tematycznym. W trakcie Mundialu w Katarze widownia meczów TVP Sport osiągała nawet 2,5 mln widzów (Nielsen, AMR meczu Polska – Francja, 4+).

Szeroka oferta digital

Telewizja Polska przygotowuje szereg audycji związanych z Euro 2024. W ofercie TVP znalazły się m in. formaty: „Droga do Euro 2024”, „Biało – Czerwoni na Euro 2024”, czy „Dzień na Euro 2024”. Każda oferta zakłada obecność reklamową przy wszystkich audycjach dodatkowych.

Biuro Reklamy TVP proponuje też reklamodawcom szeroką ofertę w środowisku digital. Poza standardową reklamą, emitowaną przy meczach transmitowanych na żywo, oraz klasyczną reklamą online, w ofercie znalazły się też inne formy angażujące widzów tj. reklama w telewizji hybrydowej (HBB TV), Game Stories Highlights Google OneBox oraz możliwość ekspozycji marki przy treściach Euro 2024 na YouTube. BR TVP przypomina, że w trakcie Mundialu w Katarze transmisje meczów na żywo wygenerowały łącznie ponad 70,5 mln odtworzeń. Najlepiej oglądanym meczem było spotkanie Polska – Argentyna, które wygenerowało łącznie niemal 4,3 mln streamów. (Gemius Prism: WEB+APP MOB / Google Analytics: TVP GO).

- UEFA Euro 2024 to nie tylko największe wydarzenie sportowe tego roku, ale także prawdziwa uczta emocji i pasji. Mistrzostwa odbędą się tuż obok nas, co dodatkowo wzmacnia zainteresowanie turniejem, szczególnie w zestawieniu z poprzednim Euro, rozproszonym po całym kontynencie. Spodziewamy się rekordowej popularności wśród kibiców, jak również wśród marek, które będą chciały skorzystać z wysokiej i unikalnej widowni telewizyjnej oraz ekskluzywnych treści dostępnych jedynie w TVP. Nasza oferta jest kompleksowa i łączy telewizję linearną z online. Doświadczenie z Mundialem w Katarze dowiodło, że widzowie chętnie śledzą transmisje w internecie, gdy nie mogą skorzystać z tradycyjnej telewizji. Ponadto, krótkie skróty i materiały wideo prosto z turnieju stały się ważnym narzędziem do zwiększenia zasięgu i zaangażowania widzów – mówi Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Bloki sponsorskie przy transmisji, lokowanie produktu

Bloki zakupione przez oficjalnych sponsorów UEFA Euro 2024 (Alipay i VIVO) w okresie pierwokupu objęte są obowiązkową wyłącznością konkurencyjną. Ponadto w ofercie UEFA Euro 2024 istnieje możliwość zakupu reklamy wariantowej. Nie ma możliwości zakupu form niestandardowych takich jak: kompresja, reklama wirtualna, blok ekskluzywny czy wyłączność konkurencyjna.

Po raz pierwszy w historii UEFA dopuściła możliwość emisji billboardów sponsorskich w bliskim sąsiedztwie transmisji live, tzn. przy studiach przed rozpoczęciem i po zakończeniu meczów - będą emitowane w TVP1/TVP2 i TVP Sport. 

Reklamodawcy mogą też skorzystać z lokowania produktu w studiach - ta oferta podlega wycenie indywidualnej. Umowa licencyjna dopuszcza lokowanie produktu w studiach przy transmisjach wyłącznie sponsorom UEFA Euro 2024. Z tej formy reklamy mogą skorzystać producenci napojów, sprzętu elektronicznego (laptopy, tablety, telewizory). Lokowany brand może pojawić się wyłącznie jako naturalny element studia. 

Inauguracja Euro 2024 odbędzie się w Niemczech 14 czerwca 2024 r. w Monachium. Finał odbędzie się 14 lipca na Stadionie Olimpijskim w Berlinie. Telewizja Polska ma wyłączne prawa do transmisji wydarzenia.

Dołącz do dyskusji: Rusza sprzedaż reklam przy Euro 2024 w TVP. Ponad 460 tys. zł za spot

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cypis
" Telewizja Polska ma wyłączne prawa do transmisji wydarzenia. " ... w 2024 r. (kolejny raz przekladany termin) TVP miała uruchomić w DVB-T2 regularne nadawanie kanału TVP 4K. Ciekawe czy to w ogóle wys tartuje. Na EURO 2024 byłby jak znalazł.
5 0
odpowiedź
User
porażka
Hbbtv od TVP jest porażką na skalę europejską, nie potrafią obsłużyć starszych odbiorników telewizyjnych. Nie ma takich problemów z kanałów z innych krajów gdzie kanały 4K nadawane są poprzez hbbtv.
Z tego powodu hbbtv od TVP na bardzo mały zasięg odbiorców. Wina jest po stronie publicznego nadawcy, który tym problem nie przejmuje się. Może nadszedł czas na zmianę firmy obsługującej hbbtv w TVP?
4 0
odpowiedź
User
ziko
najbardziej podoba mi się sformułowanie "...z udziałem Polaków". Szanse są marne z taką grą jak ostatnio. Niech płacą reklamodawcy jak chcą.
4 0
odpowiedź