SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eurozet: dobrze wyliczyliśmy podwyżkę reklam w RMF FM

Przedstawiciele Eurozetu nie zgadzają się z zarzutami Grupy RMF, że zawyżyli wzrost cennika reklamowego w RMF FM. Kierujący w Eurozecie sprzedażą i marketingiem Jaromir Sroga zaznacza przy tym, że rozumie wprowadzanie tak dużych podwyżek przez konkurenta.

Dyskusja przedstawicieli Eurozetu i Grupy RMF, o ile wzrosły w ciągu trzech lat ceny reklam w RMF FM, zaczęła się, kiedy udostępniono nowy cennik reklamowy Radia ZET, zmieniony po raz pierwszy od trzech lat (szczegóły tej oferty). W towarzyszącym temu komunikacie prasowym Jaromir Sroga, dyrektor sprzedaży i marketingu Eurozetu, ocenił, że w ciągu trzech ostatnich lat ceny reklam w RMF FM wzrosły o blisko jedną trzecią. Szybko zaprzeczyli temu przedstawiciele Grupy RMF - ich zdaniem spoty w RMF FM zdrożały w skali trzech lat tylko o jedną piątą (więcej na ten temat).

- Najwyraźniej musieliśmy przyjąć inne założenia niż krytycy naszej metody - komentuje Jaromir Sroga, dodając, że w swoich wyliczeniach wzięli pod uwagę dane cennikowe RMF FM z listopada 2008 roku i września br. - Uwzględniliśmy wartości najbardziej interesujące branżę reklamową i reklamodawców, tj. wszystkie dni tygodnia w najważniejszym komercyjnie paśmie słuchania, czyli w godzinach od 6:00 do 20:00. Analogiczne wyliczenia przeprowadziliśmy dla dni powszednich - opisuje Sroga. Zaznacza, że nie uwzględnili mało istotnych z perspektywy reklamodawców obniżek cen w późnych godzinach nocnych, ale identyczną metodę przyjęli też dla prezentacji podwyżki w Radiu ZET.

- W zależności od przyjętych założeń kalkulacja średniego wzrostu cen reklam w RMF FM może wynieść w porównywanym czasie od 25 proc. do znacznie powyżej 30 proc. - twierdzi Jaromir Sroga. - Uzasadnia to zatem przytoczone w naszym komunikacie sformułowanie o wzroście tych cen bliskim jednej trzeciej - ocenia.

Dyrektor sprzedaży i marketingu Eurozetu zastrzega, że jest daleki od  krytykowania polityki podwyżek cen reklam w stacjach Grupy RMF. - Wręcz przeciwnie, uważam te podwyżki za uzasadnione w kontekście często przepełnionych bloków reklamowych tej stacji i szczerze gratuluję konkurentowi tej koniunktury - deklaruje. - Zresztą w naszym komunikacie prasowym uzasadniałem podwyżkę cen reklam Radia ZET przede wszystkim dobrą koniunkturą dla radia, a nie jedynie podwyżkami cen konkurencji - dodaje. Jaromir Sroga zwraca przy tym uwagę, że o ile w okresie 2008-2011 RMF FM zanotowało wzrost słuchalności, o tyle w ciągu ostatniego roku ta tendencja się odwraca.

Dołącz do dyskusji: Eurozet: dobrze wyliczyliśmy podwyżkę reklam w RMF FM

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
planner
Panie Jaromirze, jak Pana lubię, to podając taką informacje trzeba ją opisać - jakie dni, czy to pn-wt, śr-pt, jakie pasma. To kardynalna zasada. Podając jedną cyfrę sugeruje Pan, że chodzi o cały cennik.
20 12
odpowiedź
User
Greg
Zawiłe tłuaczenia, oj widać, że chyba się pomylili. I oczywście dalej nie podali jak to jest. Z drugiej strony to nieeleganckie to czepiać się konkurencji.
20 12
odpowiedź
User
obiektywny
Pan Sroga nie podał konkretów odnośnie własnych wyliczeń, coś nie tak. A gdzie koszty dotarcia? Może by tak w kilku grupach docelowych?
0 0
odpowiedź