SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najniższą sprzedażą w historii (dane za maj)

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w maju br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek w zestawieniu. Na plusie znalazła się tylko „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w maju 2016 roku wyniosła 276 051 egz., czyli o 9,78 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl to był największy spadek w zestawieniu. Dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii - tak samo jak „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 141 652 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,22 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 5,35 proc. do 136 295 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3,95 proc. Dziennik ten w maju br. sprzedawał się w liczbie 54 082 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 673 egz., po spadku o 6,91 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 3,98 proc. i wyniosła 20 736 egz.

ZKDP

maj

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

412 278

276 051

276 051

436 705

305 990

305 990

-9,78%

Gazeta Wyborcza

230 481

160 029

141 652

240 385

174 566

156 043

-9,22%

Super Express

234 551

137 015

136 295

253 792

144 712

143 992

-5,35%

Rzeczpospolita

62 235

54 241

54 082

64 807

57 061

56 305

-3,95%

Dziennik Gazeta Prawna

55 431

51 100

43 673

57 379

55 299

46 914

-6,91%

Przegląd Sportowy

54 687

27 615

27 615

59 930

29 713

29 713

-7,06%

Gazeta Polska Codziennie

57 615

20 749

20 736

57 826

19 953

19 942

3,98%

Puls Biznesu

13 280

12 708

10 325

15 038

13 965

10 600

-2,59%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 338

5 006

4 521

10 377

5 343

4 835

-6,49%

W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 2,62 proc.

Najwięcej w tym ujęciu straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,98 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

maj

kwiecień

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

412 278

276 051

276 051

420 044

283 381

283 381

-2,59%

Gazeta Wyborcza

230 481

160 029

141 652

243 392

170 554

152 281

-6,98%

Super Express

234 551

137 015

136 295

240 290

146 061

145 341

-6,22%

Rzeczpospolita

62 235

54 241

54 082

63 488

54 903

54 805

-1,32%

Dziennik Gazeta Prawna

55 431

51 100

43 673

53 493

51 283

43 731

-0,13%

Przegląd Sportowy

54 687

27 615

27 615

54 450

26 910

26 910

2,62%

Gazeta Polska Codziennie

57 615

20 749

20 736

57 384

20 543

20 530

1,00%

Puls Biznesu

13 280

12 708

10 325

13 313

12 576

10 206

1,17%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 338

5 006

4 521

7 296

5 076

4 725

-4,32%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najniższą sprzedażą w historii (dane za maj)

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Goldman
Jeszcze troche i Wybiorcza oglosi bankructwo, Brawo Michnik, spusciles Wybiorcza do kategori brukowcow...
0 0
odpowiedź
User
Stefan Ławski
Niezbyt udany jest ten nowy lay- out Gazety Wyborczej. Źle sie ją czyta. A poza tym prasa Prasa antypiSowska jest w szoku po wygranej Kaczynskiego i nie bardzo wie jak sie pozbierac. Ubolewam nad tą intelektualną sterylnoscia tej prasy. Jest niewesoło. PiSokomuna na razie jest na gorze. A zmierch prasy papierowej też nabiera na sile.
0 0
odpowiedź
User
Marcel R-R
Gazeta Wyborcza - ciszej nad tą trumną !
0 0
odpowiedź