SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Gazety Olsztyńskiej” kontynuuje restrukturyzację. W ub.r. 7 mln zł straty przy 10 mln zł wpływów

Spółka Grupa WM wydająca „Gazetę Olsztyńską”, „Dziennik Elbląski” i „Nowy Kurier Mławski”, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,9 proc. do 10,33 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się z 3,99 do 7,14 mln zł.

Przychody Grupy WM ze sprzedaży tytułów prasowych zmalały w ub.r. z 2,48 do 1,98 mln zł, a z publikacji w niej reklam i ogłoszeń - z 7,65 do 7,15 mln zł.

Natomiast wpływy z usług poligraficznych poszły w górę z 789 do 958 tys. zł, a z pozostałych usług operacyjnych - ze 147 do 203 tys. zł.

Grupa WM z nowym właścicielem

Jesienią ub.r. Grupa WM zmieniła właściciela: od Jarosława Tokarczyka kupił ją Andrzej Senkowski, podwarszawski przedsiębiorca z branży samochodowej. Senkowiski dokapitalizował spółkę kwotą 2 mln zł. Równocześnie funkcję prezesa objął Maciej Matera.

Wydawnictwo wprowadziło na rynek magazyny „Rolnicze ABC”, „Turystyka Warmii i Mazur” oraz „Gazetę Pielgrzyma”. Natomiast na łamach „Gazety Olsztyńskiej” pojawiły się treści o tematyce ponadregionalnej i zagranicznej,

W swojej drukarni offsetowej firma skupiała się na zwiększaniu efektywności mimo wzrostu cen papieru, ponadto organizowała eventy, m.in. Kongres Przyszłości.

Pozostałe wpływy operacyjne zmalały z 2,24 do 1,96 mln zł, bo w ub.r. spółka nie sprzedała żadnych aktywów trwałych. Przychody z dotacji wzrosły z 781,1 do 869,4 tys. zł, a te z aktualizacji wartości aktywów niefinansowych spadły z 378,6 do 267,8 tys. zł.

Ubyło 9 pracowników

Koszty operacyjne wydawnictwa zwiększyły się o 7,9 proc. do 14,13 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 6,53 do 6,93 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 530,3 do 565,5 tys. zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 97 etatów, o 9 mniej niż w 2020 roku.

Zwiększyły się też koszty w innych obszarach. Nakłady na usługi obce sięgnęły w ub.r. 3,14 mln zł, na zużycie materiałów i energii - 1,97 mln zł, a na amortyzację -  592,2 tys. zł, wobec odpowiednio 2,88 mln zł, 184 mln zł i 486,8 tys. zł rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei koszty finansowe poszły w górę z 3,62 do 4,61 mln zł, głównie wskutek odpisów na aktywa finansowe.

Firma wyliczyła w sprawozdaniu, że w ramach restrukturyzacji w pierwszym etapie wykorzystała proste rezerwy kosztowe, a potem podjęła projekty rozwojowe, żeby zwiększyć swoje przychody, oraz „reengineering głównych i wspomagających procesów w celu poprawy efektywności pracy i dalszej redukcji kosztów”.

W ub.r. jej strata operacyjna pogłębiła się ze 119,5 tys. zł do 2,77 mln zł, a strata netto - z 3,99 do 7,14 mln zł.

Grupa WM zapowiedziała, że „kontynuować będzie działania restrukturyzacyjne w celu osiągnięcia dodatniej rentowności działalności operacyjnej do końca 2022 roku, a także skupi się na rozwijaniu portali internetowych oraz zwiększaniu przychodów z mediów elektronicznych”. Firma w swoim nowym studiu telewizyjnym chce realizować produkcje dla czołowych nadawców.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Gazety Olsztyńskiej” kontynuuje restrukturyzację. W ub.r. 7 mln zł straty przy 10 mln zł wpływów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dżejk
Jak na jedyną gazetę w regionie – to naprawdę ambitnie :D Cóż, szacun za to, że walczą. Ale każdy już wie, co sobą reprezentuje Gazeta Olsztyńska.
0 0
odpowiedź
User
AS
To niezbyt dobry prognostyk na przyszłość
0 0
odpowiedź
User
Dumbo
Trochę nieścisłości w artykule:
- studio telewizyjne nie jest nowe, powstało jeszcze za poprzedniego właściciela.
- jak chcą rozwijać serwisy internetowe, skoro w tym roku odeszli Zmuda, Orliński i Wieczorek - czyli filary internetu. Zwyczajnie nie ma tam doświadczonych ludzi, którzy rozumieją internet.
- Grupa WM nie wprowadziła teraz "Rolniczego ABC" na rynek - ten tytuł istnieje od kilkudziesięciu lat. W tym roku jedynie zwiększył zasięg na ogólnokrajowy.
0 0
odpowiedź