SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak korzystamy z cyfrowych treści? Czytamy o biznesie, oglądamy komedie i gramy w gry akcji

Polacy preferują e-booki poświęcone finansom i kulinariom. Filmy oglądamy najczęściej na komputerze, korzystając z serwisu YouTube - i najchętniej komedie. Tak wynika z najnowszego raportu platformy płatniczej PayPal, poświęconego preferencjom w korzystaniu z produktów cyfrowych.

Badanie przeprowadzone w 10 krajach pokazuje, że Polacy chętnie konsumują treści cyfrowe – najczęściej nie wychodząc nawet z domu.

Co i gdzie czytamy?
Badania pokazują, że polscy czytelnicy e-booków wybierają różne rodzaje cyfrowych lektur, bez zdecydowanego faworyta. Jednak to literatura faktu cieszy się jednak nieco większym powodzeniem, z najpopularniejszymi pozycjami poświęconymi biznesowi i finansom (wybiera je 31 proc. badanych), a także edukacji i kulinariom (po 30 proc). Na kolejnych miejscach znalazły się: kryminały i thrillery (27 proc.), oraz science-fiction i fantasy (26 proc.).

34 proc. Polaków czyta średnio od 1 do 3 e-booków na tydzień, a na lekturę poświęcają jednorazowo od 30 do 60 minut. E-booki najczęściej czytamy na komputerze lub laptopie (51 proc.), oraz smartfonie (46 proc.). Tylko 29 proc. czytelników wykorzystuje w tym celu dedykowane czytniki. Książki są najczęściej czytane w sypialni (73 proc.).

Najpopularniejszymi dostawcami e-booków są Empik (wskazało go 65 proc. badanych), Google Play Books (31 proc) i Amazon (22 proc). W ciągu trzech miesięcy jedna czwarta respondentów wydaje na e-booki około 40-59 PLN.

Komedie przed dramatami
38 proc. polskich konsumentów cyfrowych, treści wideo ogląda przynajmniej raz w tygodniu - podają autorzy raportu. Najchętniej wybierane są komedie - sięga po nie aż 82 proc. badanych. Inne popularne kategorie to filmy i seriale akcji (66 proc.) oraz dramaty (48 proc.).

Większość Polaków oglądających filmy, wybiera kanał YouTube (83 proc.), wykorzystując w tym celu komputer (81 proc.) albo smartfon (51 proc.). Inne popularne serwisy to Google Play (50 proc.) lub wideo na żądanie od operatora sieci kablowej lub satelitarnej (38 proc.).

Najczęściej respondenci przyznawali się do oglądania wideo w domu: 76 proc. wykorzystuje w tym celu salon, a 67 proc. sypialnie. 13 proc. badanych ogląda filmy również na zewnątrz.

4 godziny dziennie muzyki
Według danych z badania, wśród ulubionych muzycznych kategorii Polaków jest pop ( wybiera go 76 proc. ), rock (71 proc.) i hip-hop (45 proc.). 55 proc. badanych słucha wybranej muzyki codziennie, z czego 46 proc.  minimum przez godzinę. Najbardziej lubianym miejscem do słuchania muzyki jest znów salon (79 proc.), sypialnia (70 proc), ale także transport publiczny (64 proc.).

Najpopularniejsze muzyczne serwisy w Polsce to Google Play Music (56 proc. użytkowników kupiło muzykę z tego serwisu w ciągu ostatnich 3 miesięcy) i Spotify (49 proc), a także Apple iTunes (20 proc.). Blisko połowa polskich słuchaczy (48% proc.) twierdzi, że płaci za muzyczne serwisy streamingowe, a 20 proc. z nich wydaje na to ok. 20-39 PLN co trzy miesiące.

Najchętniej wybieramy gry akcji
Jeżeli chodzi o gry, Polacy nie wyróżniają się na tle innych przebadanych krajów - 56 proc. z nas wybiera gry akcji, następnie najchętniej sięgamy po FPS (49 proc.) i gry przygodowe (45 proc). badania wskazują, że kobiety chętniej grają w gry przygodowe, symulacje i puzzle, a mężczyźni częściej sięgają po gry wyścigowe.

Polscy gracze najchętniej grają na smartfonach (66 proc.), laptopach (61 proc.) i komputerach stacjonarnych (59 proc.). Fani konsol są mniej liczni, jednak najpopularniejszym urządzeniem w tej grupie jest PS4 (17 proc.).

Najpopularniejszym serwisem służącym do zakupu gier mobilnych lub dodatków do nich jest Google Play (korzysta zen 91 proc. badanych) i Apple App Store (24 proc.). Jeżeli chodzi o gry na PC, polscy gracze kupują je najczęściej na serwisie Steam (70 proc.) i Origin (36 proc). Gry na konsole są najczęściej kupowane przez PlayStation Store (60 proc.) i Xbox Live (38 proc.).

Ponad jedna czwarta graczy (dokładnie: 26 proc.) korzystających z konsoli wydaje na gry ok. 200 PLN na trzy miesiące.

 

 

Badanie online zostało przeprowadzone w sierpniu 2016 roku, na grupie 1000 respondentów w każdym z wymienionych krajów: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Polska, Japonia, Niemcy, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Francja, Hiszpania i Włochy. Respondenci badania mieli ukończone 18 lat i zakupili w ciągu ostatnich trzech miesięcy przynajmniej jeden z wymienionych produktów cyfrowych: e-book, pełną wersję gry wideo, dodatek do gry, subskrypcja streamingowa lub odpłatne pliki muzyczne lub wideo.

Dołącz do dyskusji: Jak korzystamy z cyfrowych treści? Czytamy o biznesie, oglądamy komedie i gramy w gry akcji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojciech
Gram na telefonie, jestem "GRACZĘ"! hurr durr...
0 0
odpowiedź
User
Czaro
"34 proc. Polaków czyta średnio od 1 do 3 e-booków na tydzień, a na lekturę poświęcają jednorazowo od 30 do 60 minut."
jaki to pięknie oczytany i zdigitalizowany Naród
0 0
odpowiedź