SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kampania „Małe zęby, wielka moc” zachęca do dbania o zęby dzieci

Rozpoczęta właśnie kampania reklamowa projektu rządowego „Dzieciństwo bez próchnicy” to ostatni etap trwającego od 4 lat programu, który obejmuje kompleksową edukację stomatologiczną. Akcję realizują agencje DSK i Effective Media Solutions.

„Dzieciństwo bez próchnicy” to ogólnopolski program profilaktyczno-edukacyjny skierowany do dzieci w wieku od 0 do 5 lat, ich rodziców, nauczycieli, pielęgniarek, położnych, lekarzy pediatrów. Projekt powstał z inicjatywy Ministerstwa Zdrowia, jest realizowany w latach 2012-2016 przez Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu wspólnie z ośmioma innymi uczelniami medycznymi w Polsce. Finansowanie zapewnia Szwajcaria w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej, przy współfinansowaniu Ministerstwa Zdrowia. Patronat Honorowy nad Projektem „Dzieciństwo bez próchnicy” objęli Minister Zdrowia, Minister Edukacji Narodowej, Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych oraz Pierre Fauchard Academy.

W ramach projektu prowadzone są zajęcia edukacyjne dla dzieci w przedszkolach, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz dla pielęgniarek, położnych i pediatrów. We wprowadzaniu najmłodszych w świat zdrowych zębów pomaga maskotka projektu - Królik Pampiś.

Rozpoczęta właśnie kampania stanowi uzupełnienie dotychczasowych działań i ma za zadanie dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców. - W kampanii przede wszystkim podkreślamy konieczność kompleksowego dbania o zęby i wyrabiania dobrych nawyków od jak najwcześniejszych lat. Jednocześnie chcemy obalić szkodliwe mity, o tym, że o zęby mleczne nie trzeba dbać, bo i tak wypadną czy, że pojawienie się próchnicy jest nieuniknione. Niestety, takie przekonania wciąż pokutują wśród rodziców, a to przekłada się na bagatelizowanie problemu i bardzo zły stan zębów polskich dzieci. Dlatego w ramach projektu zapewniamy im rzetelną wiedzę oraz ciekawe i przystępne materiały edukacyjne. Z kolei dzieci przekonujemy, co z reszta podkreślamy w spocie telewizyjnym, że walka z próchnicą może być dobrą zabawą dzięki wykorzystaniu naszych pomocy np. filmu z Królikiem Pampisiem, „paszportów stomatologicznych” czy dostępnej już niedługo aplikacji mobilnej - tłumaczy Piotr Gmerek, kierownik projektu „Dzieciństwo bez próchnicy”

Kampania reklamowa będzie trwała od początku października do końca grudnia br. W największych stacjach telewizyjnych, a także w kanałach skierowanych do najmłodszej widowni pojawią się spoty przedstawiające zasady dbania o zęby dzieci. Kampania obejmuje również działania w internecie: reklamy i artykuły na portalach parentingowych oraz zdrowotnych, a także e-mailing i działania w social media. Ponadto już wkrótce uruchomiona zostanie aplikacja mobilna, która poprzez wciągającą grę będzie uczyła dzieci zasad higieny jamy ustnej.

Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja Agencja Reklamowa DSK, która przetarg dotyczące tego zlecenia wygrała w konsorcjum z firmą Effective Media Solutions odpowiedzialną za dobór i zakup mediów.

Dołącz do dyskusji: Kampania „Małe zęby, wielka moc” zachęca do dbania o zęby dzieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl