SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Katarzyna W. na topowej okładce wśród dzienników w 2013 r.

Spośród wydań dzienników największą sprzedaż w 2013 roku miał „Fakt” (Ringier Axel Springer) z Katarzyną W. na okładce. Wśród topowych okładek gazet codziennych na dwóch pojawiła się Jadwiga Kaczyńska - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą sprzedaż ogółem w 2013 roku miało wydanie „Faktu” z 10 stycznia, które sprzedało się w liczbie 549 049 egz. Na jego okładce znalazła się Katarzyna W., matka małej Madzi, a tabloid pisał, że "miała drugie dziecko!". Na drugim miejscu ze sprzedażą ogółem na poziomie 533 226 egz. znalazło się wydanie, które trafiło do kiosków 28 marca ub.r. Dziennik informował w nim, że zakłady wędliniarskie mogą z mięsa chorych czy nawet padłych zwierząt produkować popularne wędliny. "Fakt" zapowiadał też materiał o "horrorze w domu opieki".

>>> Zobacz wszystkie okładki w naszym nowym serwisie

Największą sprzedaż ogółem (367 474 egz.) w przypadku „Gazety Wyborczej” (Agora) miało wydanie z 11 stycznia ub.r. z Arkadiuszem Jakubikiem na okładce. Numer zawierał wywiad z aktorem, który opowiadał o swoim zespole muzycznym Dr Misio. Drugi wynik w ub.r. zanotowało wydanie „GW” z 5 kwietnia i sprzedało się w ilości 350 088 egz. Na okładce znalazł się aktor Marcin Dorociński, a tytuł zapowiadał jego wywiad na temat serialu "Szpiedzy w Warszawie".

Wśród wszystkich wydań „Super Expressu” (Murator), które ukazały się w 2013 roku największą sprzedaż ogółem (307 711 egz.) miało wydanie z 11 stycznia. Na jego okładce pojawiła się Katarzyna W., a dziennik pisał o jej pamiętniku. Drugi najlepiej sprzedający się numer gazety (276 440 egz.) pojawił się w kioskach tydzień później (18 stycznia ub.r.), a na okładce znalazło się zdjęcie Jadwigi Kaczyńskiej. Dziennik informował wówczas o jej śmierci.

Najchętniej kupowany numer „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor) ukazał się 14 stycznia ub.r. i sprzedał się w liczbie 145 721 egz. Tematem okładkowym był wpływ Komisji Nadzoru Finansowego na wysokość oprocentowania lokat bankowych, a do nakładu dołączono książkę „Kodeks pracy po zmianach”. Drugim wydaniem z największą sprzedażą ogółem (144 952 egz.) był numer z 2 stycznia ub.r., w którym pisano o wymaganiach, jakie musi spełnić kandydat na stanowisko dyrektora szkoły i ten temat pojawił się na okładce.

„Rzeczpospolita” (Gremi Buisness Communications) największą sprzedaż ogółem osiągnęła 11 maja ub.r. Wydanie z tego dnia rozeszło się w ilości 70 402 egz., a znalazł się w nim m.in. wywiad z ówczesnym posłem Platformy Obywatelskiej Johnem Godsonem. Polityk mówił w nim o swojej przyszłości politycznej. Drugi wynik (70 017 egz.) zanotowało wielkanocne wydanie dziennika z 30 marca ub.r.

Papież Benedykt XVI wraz z bratem znaleźli się na okładce najchętniej kupowanego w 2013 roku wydania „Gazety Polskiej Codziennie” (Forum) z 15 lutego. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 35 712 egz. W numerze można było przeczytać wywiad z ks. Georgem Ratzingerem. Z kolei okładkę wydania z drugim wynikiem sprzedażowym (35 457 egz.) zdobiło zdjęcie Jadwigi Kaczyńskiej. Ten numer ukazał się 18 stycznia ub.r. i był poświęcony m.in. pamięci zmarłej matki byłego premiera Jarosława Kaczyńskiego.

Najlepiej sprzedającym się wydaniem „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) w roku ubiegłym był numer z 15 marca, a jego sprzedaż ogółem wyniosła 12 116 egz. Czytelnicy mogli przeczytać w nim wywiad-rzekę z byłym gangsterem Ryszardem Boguckim. Drugi najchętniej kupowany numer „PB” ukazał się 22 lutego ub.r. i sprzedał w ilości 12 066 egz. Tematem okładkowym była stocznia gdańska i widmo jej bankructwa.

Z kolei w konkurencyjnym dzienniku „Parkiet” (Gremi Business Communication) największą sprzedaż miało wydanie, które ukazało się 21 grudnia ub.r. i sprzedało się w liczbie 5 405 egz. Drugie wydanie z największą sprzedażą pojawiło się na rynku tydzień wcześniej (14 grudnia ub.r.), a jego sprzedaż ogółem wyniosła 5 394 egz.

W przypadku „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer) wydanie, które miało najwyższą sprzedaż ogółem (99 550 egz.) ukazało się 19 lipca ub.r. Okładka zapowiadała nowy sezon T-Mobile Ekstraklasy, a do numeru dołączono dodatek "Skarb Kibica" o Ekstraklasie. Drugim najlepszym wynikiem dziennika była sprzedaż w ilości 81 420 egz. wydania z 22 lutego ub.r. Na okładce znalazł się tytuł "Młode asy mistrza", informujący o zwycięstwie Legii Warszawa nad Widzewem Łódź.

>>> Zobacz wszystkie okładki w naszym nowym serwisie

Analiza obejmuje po dwa wydania tytułów z największą sprzedażą ogółem w 2013 roku: „Fakt. Gazeta Codzienna”, „Super Express”, „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Polska Codziennie”, „Parkiet Gazeta Giełdy”, „Gazeta Wyborcza” oraz „Przegląd Sportowy”. Dane pochodzą ze Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

>>> Papież Franciszek zapewnił największą sprzedaż tygodnikom opinii w 2013 roku
 

Dołącz do dyskusji: Katarzyna W. na topowej okładce wśród dzienników w 2013 r.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sceptyk
O sprzedaży tych dwóch numerów "Gazety Wyborczej" nie zdecydowały ani twarze Dorocińskiego i Jakubika, ani zamieszczone pod nimi czołówki. Odpowiedzi trzeba szukać nad logo gazety: w te dwa dni publikowała ona sprawdziany szóstoklasisty. Jeśli jakość rozważań dotyczących pozostałych tytułów jest równie wysoka, to nie nazywałbym tego tekstu analizą.
0 0
odpowiedź