SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny popularnonaukowe tracą, najbardziej „Focus”

Wszystkie miesięczniki popularnonaukowe zanotowały w lutym br. spadki sprzedaży ogółem względem lutego ub.r., a najwięcej stracił magazyn „Focus”. Liderem zestawienia pozostał „Świat Wiedzy”, który ukazuje się od sierpnia ub.r.

Sprzedaż ogółem “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym br. wyniosła 137 814 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł zadebiutował na rynku w sierpniu 2011 roku.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 14,14 proc. do 92 035 egz. i był to największy spadek w zestawieniu. Stało się tak mimo tego, że „Focus” od lutego br. zyskał większą objętość i nowe działy, został też wsparty kampanią reklamową (dowiedz się więcej).

Trzecia lokata przypadła “Focusowi Historia” (G+J Polska), który sprzedał się w lutym br. w liczbie 37 914 egz., notując spadek o 11,15 proc.

Wirtualnemedia.pl luty
ZKDP 2012 2011
Tytuł Sprzedaż ogółem
Świat Wiedzy 137 814 -
Focus Poznać i Zrozumieć Świat 92 035 107 190
Focus Historia 37 914 42 671
Wiedza i Życie 33 104 33 880
21. Wiek 25 115 27 886
Świat Nauki 15 454 16 149


Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 7 proc. w lutym br. względem stycznia br. zanotował “Świat Wiedzy”. Natomiast najwięcej stracił „Focus Historia” - było to 13,32 proc.

Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP luty styczeń
Tytuł Sprzedaż ogółem
Świat Wiedzy 137 814 128 796
Focus Poznać i Zrozumieć Świat 92 035 102 527
Focus Historia 37 914 43 738
Wiedza i Życie 33 104 31 387
21. Wiek 25 115 23 624
Świat Nauki 15 454 14 483

Dołącz do dyskusji: Magazyny popularnonaukowe tracą, najbardziej „Focus”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl