SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Maksymilian Salski wraca do Wyborcza.pl jako szef subskrypcji

Od 1 lipca Maksymilian Salski jako head of subscription będzie odpowiedzialny za strategię rozwoju cyfrowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”. Do jego zadań należeć będzie m.in. wzmacnianie oferty subskrypcyjnej Wyborcza.pl.

Maksymilian Salski był jednym z kierowników zespołu, który budował ofertę subskrypcji Wyborcza.pl od 2016 roku. Ostatnio przez niecałe dwa lata pracował jako head of subscription w newonce.media.

„Powrót Maksa Salskiego do zespołu »Gazety Wyborczej« będzie dla nas dużym wzmocnieniem. Zna on świetnie »Wyborczą« i nasz cyfrowy świat, ale przede wszystkim jest doświadczonym ekspertem w zakresie rozwoju modelu subskrypcyjnego. Liczymy też, że jego perspektywa pozwoli nam przyciągać do Wyborcza.pl jeszcze więcej prenumeratorów spoza grona zainteresowanego ściśle polityką oraz kolejnych młodszych użytkowników” – mówi Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej” i członek zarządu Agory.

Operacyjnie Maksymilian Salski będzie odpowiadał za cały proces subskrypcyjny w „Wyborczej” oraz za pracę zespołów w tym obszarze: począwszy od akwizycji subskrybentów indywidualnych, przez ich utrzymanie, aż po digitalowy marketing subskrypcyjny. Stanie na czele działu odpowiedzialnego za rozwój subskrypcji Wyborcza.pl, który będzie funkcjonować w strukturze „Wyborczej” samodzielnie, ściśle współpracując m.in. z redakcją, działami IT, analiz i marketingu oraz raportując bezpośrednio do dyrektora wydawniczego dziennika.

„Cieszę się, że wracam do miejsca, w którym zdobyłem lwią część swojej wiedzy o mediach i obszarze subskrypcji. To tutaj dorastałem zawodowo i kompetencyjnie, a wraz ze mną rósł biznes subskrypcyjny Wyborcza.pl, w którym byłem niemal od początku jego powstania” – mówi Maksymilian Salski.

Jego zdaniem Wyborcza.pl, w odróżnieniu od wielu marek medialnych, które próbują sił w biznesie subskrypcyjnym, jest już na zupełnie innym etapie: „To marka, która pewnie stawia na subskrypcje, czyniąc z nich główną gałąź swojego rozwoju. Świadoma zagrożeń, przed którymi stoją współczesne media, szczególnie teraz, szczególnie w Polsce, »Wyborcza« wie, że niezależność, również w rozumieniu finansowym, jest kluczem do realizacji dziennikarskiej misji, a model oparty na subskrypcjach to gwarancja autonomii” - podkreśla.

Salski w Wyborcza.pl od 2016 roku

Maksymilian Salski zaczynał pracę w Wyborcza.pl w 2016 roku w dziale mediów społecznościowych, który szybko stał się częścią zespołu odpowiedzialnego za subskrypcje. Początkowo odpowiadał za strategię pozyskiwania prenumeratorów w organicznych i płatnych kanałach społecznościowych. Od 2018 roku był związany z projektami akwizycyjnymi b2c, obejmującymi wszystkie kanały komunikacji Wyborcza.pl. Wraz z szybkim wzrostem bazy subskrybentów i subskrybentek serwisu przejął odpowiedzialność za ich retencję i utrzymanie. Jako team leader zespołu retencyjnego odpowiadał za pogłębianie zaangażowania użytkowników i użytkowniczek, wprowadzając przy tym m.in. miarę RFV, onboarding i dedykowaną komunikację.

Od października 2021 roku związany był z newonce.media, medium lifestylowo-kulturowym, skierowanym do Generacji Z, gdzie współodpowiadał za wdrożenie modelu subskrypcyjnego. Od lipca 2022 do czerwca 2023 r. w roli Head of Subscription nadzorował cały biznes subskrypcyjny newonce.media.

Średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosła 42 338 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 18,34 proc. Z kolei Wyborcza.pl zamknęła 2022 rok z liczbą aktywnych subskrypcji powyżej 303,7 tys., co oznacza wzrost o przeszło 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku. W ciągu ostatniego kwartału ub.r. liczba subskrybentów zwiększyła się o niemal 10 tys.

W pierwszym kwartale br. grupa Agora przy wzroście wpływów o 16,9 proc. do 295,8 mln zł zwiększyła zysk EBITDA z 17,6 do 35,7 mln zł. Jej wynik netto poprawił się o 68 mln zł, głównie w efekcie przejęcia kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu.

Dołącz do dyskusji: Maksymilian Salski wraca do Wyborcza.pl jako szef subskrypcji

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ryszard Ochódzki
aż świat zadrżał na tę wieść
0 0
odpowiedź
User
czarny_w_sieci
aż świat zadrżał na tę wieść
Marcin, to Ty?
12 6
odpowiedź
User
fan
jak tam subs w newonce? z sukcesem... zamknięte ;) ciekawe, kiedy zamkną subs w GW? już za pół roku będzie news PR z Agory o spadkach ilości subs - nie liczy się dla nas ilość, tylko jakość, a przed końcem roku zwolnienia grupowe, bo trzeba zamknąć budżet i co dalej? nowa osoba do subs od stycznia? kolej na "kudłatą Kaśkę"? a potem Danutę? xD WYBORCZO dokąd zmierzasz? przeproś Jurka, tylko ON może was uratować!
0 0
odpowiedź