SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na topie “Tele Tydzień”, “Gazeta Wyborcza” i “Twój Styl”

Najwyższym czytelnictwem wśród tytułów prasowych w Polsce cieszy się “Tele Tydzień”. Liderem wśród dzienników jest “Gazeta Wyborcza” a miesięczników “Twój Styl”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa, za okres od lipca do grudnia 2010 roku, wynika “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 13,76 proc. w kategorii dzienników wyprzedziła tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,54 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,28 proc.) oraz “Super Express” (6,07 proc.).

 

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 13,76%
Fakt 13,54%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,28%
Super Express 6,07%
Rzeczpospolita 4,14%
Przegląd Sportowy 3,55%
Dziennik Gazeta Prawna 3,04%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,18%
Gazeta Podatkowa 0,72%
Sport 0,71%
Futbol News 0,40%
Puls Biznesu 0,29%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,19%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień”
(Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,30 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 19,02 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,85 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 34,30%
Życie na Gorąco 19,02%
Chwila dla Ciebie 14,89%
Angora 11,63%
Newsweek 8,85%
Gala 8,31%
Auto Świat 7,37%
Polityka 7,15%
To i Owo 7,09%
Wprost 6,36%
Twoje Imperium 5,96%
Na Żywo 5,35%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,19%
Teleprogramy 4,08%
Gość Niedzielny 4,00%
Takie jest Życie 3,91%
Rewia 3,43%
Super TV 3,43%
Przekrój 3,37%
Motor 3,18%
Świat i Ludzie 2,45%
Imperium TV 1,83%
Tele Max 1,77%
Forum 1,49%
Bella Relaks 1,45%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,11%
Tygodnik Siedlecki 0,68%
Przewodnik Katolicki 0,66%
Tygodnik Ostrołęcki 0,66%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,57%
Jarmark 0,55%
Panorama Leszczyńska 0,52%
City (tygodnik bezpłatny) 0,50%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,45%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,39%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,23%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,13%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka”
(Edipresse Polska) z wynikiem 17,33 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,58 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,47 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,33%
Tina 15,58%
Pani Domu 15,47%
Viva 10,66%
Z Życia Wzięte 9,52%
Komputer Świat 6,63%
Party Życie Gwiazd 6,44%
Tele Świat 5,94%
Bravo 3,98%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,82%
Świat Seriali 3,67%
Sukcesy i Porażki 3,23%
Bravo Sport 2,70%
Bravo Girl 1,79%
TV 14 1,13%
Monitor Księgowego 0,49%



 Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,94 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,85 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 11,56 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,42 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,94%
Claudia 11,56%
Cztery Kąty 9,42%
Focus 9,02%
Poradnik Domowy 8,91%
Kobieta i Życie 7,98%
Murator 7,88%
Olivia 7,28%
Świat Kobiety 7,25%
Dobre Rady 7,03%
Mój Piękny Ogród 6,46%
National Geographic 6,10%
Avanti 5,85%
Auto Moto 5,21%
Działkowiec 5,11%
Glamour 4,48%
Mamo To Ja 4,41%
CKM 4,35%
Ładny Dom 4,25%
Pani 4,20%
Przyślij Przepis! 3,84%
Joy 3,64%
Moje Mieszkanie 3,51%
Cosmopolitan 3,47%
CD Action 3,42%
Dom & Wnętrze 3,38%
PC Format 3,34%
Samo Zdrowie 3,29%
M jak mieszkanie 3,27%
Playboy 2,98%
Moje Gotowanie 2,96%
Zdrowie 2,86%
Auto Motor i Sport 2,74%
Zwierciadło 2,71%
Uroda 2,65%
Moda na Zdrowie 2,63%
Elle 2,62%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,38%
Logo 2,36%
Dobre Wnętrze 2,30%
Twoje Dziecko 2,28%
Dziewczyna 2,17%
Dziecko 2,13%
Kwietnik 2,09%
Kuchnia 2,05%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,03%
Mój Piękny Dom 1,95%
Auto Świat Poradnik 1,94%
Chip 1,90%
Popcorn 1,89%
Vita 1,75%
Twój Maluszek 1,73%
Świat Motocykli 1,73%
Magazyn Futbol 1,73%
Focus Historia 1,71%
Charaktery 1,66%
Burda 1,64%
Top Gear 1,64%
Wróżka 1,60%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,59%
Men's Health 1,53%
Majster 1,53%
National. Geographic. Traveler 1,51%
Forbes 1,41%
Twist 1,35%
Reader's Digest 1,34%
Zbuduj Dom 1,28%
Na ścieżkach życia 1,22%
M jak Mama 1,19%
Tak Mieszkam 1,15%
InStyle 1,13%
21. wiek 0,94%
Przepis na Ogród 0,94%
Shape 0,92%
Sól i Pieprz 0,89%
Sukces 0,88%
Voyage 0,81%
Podróże 0,79%
Weranda 0,70%
Hot Moda & Shopping 0,66%
Fun Club 0,55%
Play 0,54%
Architektura-Murator 0,52%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,46%
Żagle 0,46%



Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,55 proc. respondentów. 

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,55%
Komputer Świat Gry 2,13%
Auto Świat 4x4 2,09%
Komputer Świat Ekspert 1,89%
Rodzice 1,83%
Elle Decoration 0,70%
Style i Charaktery 0,56%
Weranda Country 0,34%
Polska Wita 0,23%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2010 roku na losowej próbie 24 269 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (lipiec: wrzesień 2010; próba 12 015), “7 Dni” (listopad: grudzień 2010; próba 16 255), “Magazyn Futbol” (sierpień: grudzień 2010; próba 4088).

Dołącz do dyskusji: Na topie “Tele Tydzień”, “Gazeta Wyborcza” i “Twój Styl”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oli 87876767
Gala jest nudna jak flaki z olejem
0 0
odpowiedź
User
ARNIE
A gdzie Gazeta Polska lewicowo komuszy manipulatorzy??

Na każdym kroku kłamstwo i manipulacja mając na celu dezorientację zwykłego człowieka...
0 0
odpowiedź
User
TA
Fakt i GóWno razem... Jedna gazeta warta drugiej...
0 0
odpowiedź