SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Rekordowy wynik Wirtualnemedia.pl

Wirtualna Polska był najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w grudniu 2018 roku - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejny miesiąc jednym z najczęściej cytowanych portali były Wirtualnemedia.pl.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w grudniu 2018r. pierwsze miejsce zajął portal Wirtualna Polska, na której informacje powoływało się 2610 razy. Serwis pierwszą pozycję zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach wywiadu z Prezydentem RP Andrzejem Dudą oraz doniesieniom dotyczącym podwyżek cen energii i zaangażowaniu o. Rydzyka w stworzenie własnej partii politycznej.

Na kolejnych miejscach nalazły się radio RMF FM (1955 cytowań) oraz portal Onet.pl (1942 cytaty).

W grudniowym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się cztery stacje telewizyjne, dwie radiowe, pięć tytułów prasowych i cztery portale internetowe.

„Rzeczpospolita” liderem tytułów prasowych

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, z liczbą 1920 cytowań. "Rz" wyprzedziła  „Gazetę Wyborczą” (1898 cytatów) i „Super Express” (1057 cytatów).

Najczęściej cytowanym tygodnikiem (293 cytaty) był „Newsweek Polska”. Drugie miejsce na podium zajął tygodnik „Sieci”, a trzecie – tygodnik „Wprost”.

Rekord Wirtualnemedia.pl

W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych, w grudniu 2018r. zwyciężyła Wirtualne Polska, która wyprzedziła Onet i Gazetę.pl. Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 584 razy.

Najbardziej opiniotwórcze media - radio i TV

Spośród stacji telewizyjnych, liderem grudniowego zestawienia był TVN24, cytowany 1628 razy. Kolejne miejsca zajęły TVN i Polsat News.

RMF FM, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz Program Trzeci Polskiego Radia.

Media ekonomiczne i regionalne

„Dziennik Gazeta Prawna” jest na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych w grudniu ub.r. mediów ekonomicznych w Polsce. Podium uzupełnia "Puls Biznesu" i Bankier.pl.

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków.

Wśród miesięczników, najczęściej cytowano "Forbes" (129 cytatów).

Badanie przeprowadzono na podstawie 30 024 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 grudnia 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 30 565 razy (24  734  w portalach internetowych, 3 267 w prasie, 1 965 w telewizji i 599 w radio).

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Rekordowy wynik Wirtualnemedia.pl

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xxx
Oczywiście, ten koment*rz wkrótce znik*ie, ale i tak go napiszę: cytowal*ość to nie opiniotwórcz*ść, bo mogą cię cyto*wać, a ty tylko piszesz fej*ki i szkal*jesz.
0 0
odpowiedź
User
Uchyb
Wcale się nie dziwię. Czego by o nich nie mówić, WP ma wszystko i najczęściej pierwsza. Gazeta jest ich cieniem z opóźnieniem, jakoś broni się Onet dzięki Faktowi.
0 0
odpowiedź
User
Co mi tam
WP to portal skrajnie lewicowy żeby nie napisać inaczej. Czytam sporadycznie według zasady "zdanie wroga trzeba znać" więc znam ale w 90% się nie zgadzam z linią wp.
0 0
odpowiedź