SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN24 liderem w październiku, duży wzrost TVP Info i TVP3 w 16-49. Superstacja najbardziej w dół

W październiku br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVN24, a na drugim miejscu znalazło się TVP Info. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła Superstacja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w październiku 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,71 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 3,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,99 proc. (po wzroście o 15,95 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,28 proc. udziału, po wzroście względem października 2018 roku o 23,43 proc. Stacja od 20 września w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,99 proc. Jego wynik względem października zeszłego roku wzrósł o 10,89 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 9,89 proc. do 0,40 proc.

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w październiku br. wyniósł 0,006 proc., po wzroście względem października ub.r. o 200 proc. - największym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej straciła Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na siódmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 58,78 proc. do 0,05 proc. udziału.

W poniedziałek, 30 września o godz. 14.00 wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca tego roku.

Największy udział (5,11 proc.) wśród grup kanałów newsowych w październiku br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 3,55 proc. Drugie miejsce zajęły stacje newsowe TVP, których udział zwiększył się o 14,91 proc. do 4,98 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w październiku 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,43 proc., po spadku o 7,69 proc.

Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (1,85 proc. udziału, do góry o 45,68 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,80 proc.; + 20,97 proc.).

- Już od kilku miesięcy obserwujemy systematyczny wzrost oglądalności programów informacyjnych Telewizji Polskiej oraz TVP Info. Wynika to głównie ze zmiany sposobu prezentowania informacji oraz zmiany filozofii przygotowywania relacji reporterskich. Zabieramy naszych Widzów do epicentrum wydarzeń, niezależnie od tego pod jaką szerokością geograficzną mają miejsce. Zwiększyliśmy tempo narracji, materiały reporterskie są krótsze i dzięki temu możemy przekazać więcej informacji. Postawiliśmy też na relacje na żywo. W TVP Info z sukcesem wprowadziliśmy nowe programy takie jak „Jedziemy” czy „O tym się mówi”. Ogromne znaczenie ma również skok technologiczny. „Wiadomości” oraz TVP Info dysponują supernowoczesnymi studiami. Zainwestowaliśmy też w nowy sprzęt telewizyjny, na przykład najnowocześniejszy w Polsce newsowy wóz satelitarny. Widzowie docenili zmiany wprowadzone w programach produkowanych przez Telewizyjną Agencję Informacyjną. Szczególnie cieszy nas wzrost udziałów w segmentach rynku, w których dotąd dominowała nasza konkurencja. To oznacza, że stale zyskujemy nowych widzów. Będziemy kontynuowali tę strategię - ostatnio komentował portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Największym wzrostem również i tutaj pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl - udział tej stacji wzrósł o 400 proc. do 0,005 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 45,10 proc. do 0,03 proc., także i w tym ujęciu miała Superstacja.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,77 proc. udziału, po spadku o 5,49 proc.

Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem w październiku, duży wzrost TVP Info i TVP3 w 16-49. Superstacja najbardziej w dół

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
Superstację zaraz Mango przegoni xd
0 0
odpowiedź
User
Michał
W przypadku SuperStacji ktoś tam chyba potężnie działa na niekorzyść spółki. Zaorać kanał doprowadzając do spadków na poziomie 60 procent - tylko wyjątkowy mistrz potrafi. Ciekawe co na to właściciel.
0 0
odpowiedź
User
Marek
Ciekawe na ile ten wzrost Polsatu News to kwestia wyborów, a na ile pojawienie się niedokowanego przekazu w MUX-4.
0 0
odpowiedź