SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oglądalność kanałów informacyjnych w 2020 roku wzrosła o 29 proc., TVN24 liderem

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym roku było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce, a jedyny spadek odnotowała Superstacja. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 28,73 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w 2020 roku wyniósł 5,36 proc., po wzroście względem poprzedniego roku o 19,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 4,82 proc. (po wzroście o 32,24 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym roku kanał miał 2,03 proc. udziału, po wzroście względem 2019 roku o 79,98 proc. - drugim największym w zestawieniu. Stacja od 20 września 2019 roku w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,10 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku wzrósł o 8,07 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,49 proc. (do góry o 26,34 proc.).

Tylko Superstacja na minusie

Jedyną stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na siódmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 58,54 proc. do 0,05 proc. udziału. Pod koniec września 2019 roku wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca 2019 roku.

Ostatnie miejsce zajął nowy kanał Biznes24, który rozpoczął nadawanie w marcu ub.r. Jego średni rynkowy udział w 2020 roku wyniósł 0,004 proc.

Największy udział (5,92 proc.) wśród grup kanałów newsowych w 2020 roku miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 26,97 proc. Stacje wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 20,49 proc. do 5,85 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 29 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w 2020 roku wyniósł 14,02 proc. Było to o 28,73 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2019 roku.

Grupa komercyjna dla TVN24, Polsat News zyskał najwięcej

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w 2020 roku też znalazło się TVN24 z wynikiem 3,48 proc., po wzroście o 41,95 proc.

Na drugim miejscu znalazło się TVP Info (2,34 proc. udziału, do góry o 49,30 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (1,77 proc.; + 141,68 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Największy spadek - wynoszący 57,14 proc. do 0,03 proc. - odnotowała Superstacja.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,86 proc. udziału, po wzroście o 39,70 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 5,19 proc. udziału w rynku, po wzroście o 55,95 proc.

Dołącz do dyskusji: Oglądalność kanałów informacyjnych w 2020 roku wzrosła o 29 proc., TVN24 liderem

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja_2021
Zawsze zastanawia mnie ta TVP 3 wśród kanałów informacyjnych.
odpowiedź
User
Pawel
TVN24 liderem stacji manipulacyjnej a przede wszystkim antyrzadowej.
odpowiedź
User
andyd
brawo TVN24, jaka przewaga w grupie 16-49, o połowę większa widownia niz TVPis Info, i to mimo,że tvn24 jest kodowany,nie ogólnodostępny,jak TVPis
odpowiedź