SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pisma młodzieżowe tracą, najwięcej „Dziewczyna” i „Twist”

W lipcu br. wszystkie magazyny dla młodzieży zanotowały spadki sprzedaży. Najgorzej pod tym względem wypadły  „Dziewczyna” i „Twist”, które straciły po ok. 40 proc.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że pozycję lidera w lipcu br. utrzymało „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 225 926 egz. i niewielką, 2,02-procentową stratą w stosunku do lipca roku ubiegłego.

Drugie miejsce należy do miesięcznika „Bravo Girl”, który sprzedał się w liczbie 104 757 egz. (o 10,26 proc. mniej niż rok temu, wtedy magazyn ten był dwutygodnikiem i zajmował  trzecią lokatę). Podium zamyka „Fun Club” ze sprzedażą wynoszącą 85 627 egz. i stratą na poziomie 33,29 proc., co zaowocowało spadkiem tego tytułu z pozycji drugiej. Oba tytuły wydaje Bauer.

Najwięcej straciła znajdująca się na ostatnim miejscu w tabeli „Dziewczyna” (Ringier Axel Springer Polska). Jej  sprzedaż spadła o 41,36 proc. do  55 697 egz.  Podobną, 39,25-procentową stratę, zanotował „Twist” (Bauer, pozycja czwarta), którego wynik w lipcu br. wyniósł 73 002 egz.

Wirtualnemedia.pl lipiec
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 225 926 230 579
Bravo Girl 104 757 116 739
Fun Club 85 627 128 365
Twist 73 002 120 161
Popcorn 72 360 108 950
13 Magazyn Nastolatki 59 960 68 129
Dziewczyna 55 697 94 979


Diametralnie inaczej wygląda sytuacja, jeżeli porównamy wyniki sprzedaży z czerwcem br. Tutaj zyskały wszystkie tytuły, z czego najwięcej „Fun Club” (plus 69,54 proc.). Jedynym czasopismem, które zanotowało stratę, był „Twist” (minus 10,09 proc.). 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP lipiec czerwiec
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 225 926 206 192
Bravo Girl 104 757 90 662
Fun Club 85 627 50 504
Twist 73 002 81 191
Popcorn 72 360 47 361
13 Magazyn Nastolatki 59 960 48 040
Dziewczyna 55 697 34 897


 

Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe tracą, najwięcej „Dziewczyna” i „Twist”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl