SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PMR: systematyczny wzrost na polskim rynku artykułów i odzieży sportowej

Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce systematycznie rośnie, głównie dzięki aktualnej modzie na aktywny wypoczynek oraz prowadzenie zdrowego trybu życia. W 2015 r. rynek wzrósł o 5,6% rok do roku - wynika z raportu PMR.

Bluzy Adidas z charakterystycznymi trzema paskami Bluzy Adidas z charakterystycznymi trzema paskami

W 2015 r. głównymi czynnikami wspierającymi wzrost rynku były ożywienie gospodarcze oraz wzrost wydatków konsumenckich, a także obecna od kilku lat moda na uprawianie sportu.

Rynek artykułów i odzieży sportowej jest mocno uzależniony od zasobów finansowych Polaków oraz koniunktury gospodarczej, dlatego też każdy wzrost dochodu rozporządzalnego przekłada się także na zwiększenie wydatków na artykuły sportowe. Chociaż zależność ta w przypadku spowolnienia gospodarczego negatywnie wpływa na rozwój rynku - co było widoczne zwłaszcza w okresie kryzysu gospodarczego i skutkowało spadkiem wartości rynku w 2011 r. - to w okresie dobrej koniunktury powinna pozytywnie oddziaływać na jego dynamikę. Dlatego też, według prognoz PMR, w najbliższych latach polski rynek artykułów sportowych będzie stabilnie rosnąć.

Największym wartościowo segmentem rynku jest odzież, ale najszybszy wzrost jest notowany w kategorii obuwia sportowego. Z kolei wartość sprzedaży sprzętu i akcesoriów w ostatnim okresie uległa stagnacji. Dlatego też w kolejnych latach spodziewany jest spadek udziału tego segmentu w całkowitej wartości rynku. Głównym powodem tej sytuacji jest rosnące znaczenie sportów, które nie wymagają specjalistycznego sprzętu, takich jak np. bieganie. Również pogoda ma tu swój wpływ - nieprzewidywalna w ostatnich latach aura spowodowała wzrost popularności sportów całorocznych i spadek popularności sportów sezonowych, takich jak np. narciarstwo.

Biorąc pod uwagę najpopularniejsze miejsca zakupu artykułów i odzieży sportowej, największy wartościowo udział w rynku mają pojedyncze sklepy sportowe. Ich znaczenie jednak szybko spada i w ciągu najbliższych kilku lat powinny one stracić pierwsze miejsce. Najszybciej rosnącymi kanałami dystrybucji są sprzedaż internetowa oraz sieci marketów sportowych (m.in. Decathlon, Intersport, Go Sport). To właśnie ten drugi ma w niedługim czasie zostać największym wartościowo kanałem dystrybucji na polskim rynku. Czynniki wspierające jego wzrost to szybka ekspansja największych graczy oraz duża popularność takich sklepów, które oferują różnorodny asortyment w przystępnych cenach.

Dołącz do dyskusji: PMR: systematyczny wzrost na polskim rynku artykułów i odzieży sportowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl