SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie Radio uspokaja pracowników ws. stanu likwidacji. Będzie audyt i zmiany w PR24

Nowy zarząd Polskiego Radia zapewnił pracowników, że postawienie spółki w stan likwidacji nie powoduje zmian w jej codziennej działalności. W Polskim Radiu 24 pojawią się dziennikarze Informacyjnej Agencji Radiowej oraz audycje o klimacie, nowych technologiach i sporcie. - Chcemy także przeprowadzić w całym radiu audyt - zapowiedziały władze nadawcy.

W środę po południu minister kultury i dziedzictwa narodowego Bartłomiej Sienkiewicz ogłosił, że postawił w stan likwidacji Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej w związku z „decyzją Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o wstrzymaniu finansowania mediów publicznych”.

- W obecnej sytuacji takie działanie pozwoli na zabezpieczenie dalszego funkcjonowanie tych spółek, przeprowadzenie w nich koniecznej restrukturyzacji oraz niedopuszczenie do zwolnień zatrudnionych w ww. spółkach pracowników z powodu braku finansowania - podkreślił Sienkiewicz. - Stan likwidacji może być cofnięty w dowolnym momencie przez właściciela - zaznaczył.

Czytaj też: Nowe przepisy o TVP i Polskim Radiu. Założenia już gotowe

Zarząd Polskiego Radia: pracujemy normalnie

Powołani w zeszłym tygodniu do zarządu Polskiego Radia prezes Paweł Majcher i Juliusz Kaszyński w komunikacie do pracowników spółki podkreślili, że decyzja ministra kultury „z punktu widzenia radiowej codzienności nic nie zmienia”.

- Pracujemy normalnie i dotyczy to wszystkich działów, zarówno dziennikarzy jak i pracowników biurowych czy działu techniki. Będą wypłacane wynagrodzenia, udzielane urlopy - zapewnili. Ich zdaniem ruch Bartłomieja Sienkiewicza to „jako próba jak najszybszego zabezpieczenia interesów spółki i jej pracowników, a naszym głównym zadaniem pozostaje powrót do Polskiego Radia najwyższych standardów dziennikarskiej pracy”.

Czytaj też: Nowy prezes Polskiego Radia z przeszłością radiową i polityczną. “Bezkompromisowy”

Zaraz po powołaniu nowego zarządu nadawca ograniczył współpracę z publicystami zewnętrznymi. W konsekwencji z anteny Polskiego Radia 24 zniknęli m.in. Dorota Kania, Stanisław Janecki, Adrian Klarenbach i Piotr Nisztor. - W Spółce mamy wielu świetnych dziennikarzy, którzy będą zajmowali się publicystyką na antenach Polskiego Radia - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Kuś, rzeczniczka prasowa nadawcy.

Członkowie zarządy spółki w środowym komunikacie zapowiedzieli, że roszady w porannym paśmie Polskiego Radia 24 to początek zmian. Od 8 stycznia zespół rozgłośni będą wspierać reporterzy z Informacyjnej Agencji Radiowej.

Ramówka stacji ma stać się bardziej różnorodna. - By oprócz polityki było tam miejsce dla programów i rozmów o ekologii, zmianach klimatu, transformacji energetycznej, nowych technologiach, sporcie czy problematyce społecznej. Do tworzenia tych audycji również będziemy zapraszać Was, pracowników Polskiego Radia - zapowiedzieli członkowie zarządu spółki.

Powrót WOŚP i audyt

W styczniu Polskie Radio będzie szeroko informować o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy, której finały w ostatnich latach marginalizowano w mediach publicznych, zwłaszcza na ogólnopolskich antenach.

- Jesteśmy już po pierwszych rozmowach. Kolejny finał niebawem, wesprzemy go z całych sił, bo to jedna z najwspanialszych rzeczy, które nam Polakom się udały - podkreślili Paweł Majcher i Juliusz Kaszyński.

Zapowiedzieli też przeprowadzenie audytu w całym Polskim Radiu, „by zobaczyć w jakiej kondycji jest firma i co pozostawili po sobie nasi poprzednicy”. - O jego terminie i zakresie poinformujemy Was niebawem. A gdy się zakończy, podzielimy się jego najważniejszymi ustaleniami - zapewnili.

Czytaj też: Poprzednia prezes Polskiego Radia walczy o stanowisko. Złożyła wniosek do KRS

W ub.r. Polskie Radio zanotowało najwyższą stratę netto od wielu lat - 55,1 mln zł. Nadawca spodziewał się jeszcze gorszego wyniku - w połowie ub.r. prognozował 63,6 mln zł. Strata pogłębiła się ponad dwukrotnie, z 19,74 mln zł w 2021 r. To zdecydowanie najgorsze wyniki nadawcy od dużych zmian w mediach publicznych po przejęciu władzy w 2015 r. przez Zjednoczoną Prawicę.

Na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 289 pracowników etatowych, o 31 mniej niż przed rokiem. Średnia pensja brutto wzrosła o 5,7 proc. do 9,4 tys. zł, menedżerowie wyższego szczebla zarabiali prawie dwa razy więcej.

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio uspokaja pracowników ws. stanu likwidacji. Będzie audyt i zmiany w PR24

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ru333
Audyt jest podstawą zarówno dla przeprowadzenia naprawy jak i podsumowania działalności byłej prezeski. O audyt występowała od 2020 r. grupa słuchaczy i była zastraszana. Może wreszcie Polskie Radio będzie dla obywateli w końcu z ich kieszeni jest finansowane. Nie wspominając o nadrzędnej zasadzie misji publicznej tak bezczelnie łamanej za ostatniej kadencji.
odpowiedź
User
S5
I bardzo dobrze. I niech to wpiszą w sprawozdaniu Polskiego Radia za 2023 r. Faktyczny stan spółki a nie bajki jakie były pisane - przykładowo sprawozdanie 2022 r. rozdział Trójka: ten rok minął na stabilizowaniu anteny 😂😂😂😂😂 Ten rok minął na zdemolowaniu anteny, wyrzuceniu resztki dziennikarzy, braku kadr, braku audycji, rozbitej ramówce i wiecznie wypadających audycjach. Awanturach, pijackich popisach pana od muzyki, pieśniach biesiadnych, wul+garyzmach, naganach, skargach KRRiT oraz zaniku słuchacza.
odpowiedź
User
Beno
Zabrać się za to porządnie, za każdą antenę i sytuację organizacyjną, kadrową i finansową. Jedynka i skończyć z jarmarkiem. Dwójka zająć się nepotyzmem i nudą. Trójka wyczyścić sytuację i odblokować z propagandy. Na FB ma aktualnie charakter pudelka z propagandą PR24, odbudować relacje ze słuchaczami i przywrócić publicystykę. Nie ma co udawać, że to lej po bo m nie, ale ten milion słuchaczy wyrzuconych przez prezeskę, dobrze wie. Teraz tylko ciężka praca i dobra ustawa. Czwórka, budować od nowa. PR24 odpolitycznić i oduczyć prania słuchaczom mózgu. Radio dzieciom, czy to ma sens? Agencja Muzyczna deficyt i przetargi, Agencja Reklamowa wpływy i stan reklamodawców. Zmienić komunikację ze słuchaczem. Radio dla ludzi, na pięknej historii PR.
odpowiedź