SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Przekrój” stracił najwięcej, do góry “Wprost” i “Gazeta Polska”

Większość tygodników opinii zanotowała w maju br. spadki sprzedaży w stosunku do maja ub.r., gdy trwała kampania wyborcza, a najwięcej stracił “Przekrój”. Największym wzrostem pochwalić się może “Wprost”. Liderem został “Gość Niedzielny”, w czołówce “Uważam Rze”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w maju br. wyniosła 147 140 egz. i była o 5,58 proc. wyższa niż w maju 2010 roku. Tytuł ten dzięki temu awansował z pozycji drugiej na pierwszą.

Na drugą lokatę z pierwszej spadł tygodnik “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem w piątym miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 131 384 egz., co oznacza spadek o 6,41 proc. względem maja 2010 roku.

>>> W górę “Gazeta Polska” i “Gość Niedzielny”, “Newsweek” stracił 40 proc.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajął wprowadzony na rynek w lutym br. magazyn “Uważam Rze” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy w piątym miesiącu br. wyniósł 128 228 egz. W kwietniu br. tygodnik ten zajmował także trzecie miejsce.

Liderem wzrostu był plasujący się na pozycji piątej “Wprost” (AWR “Wprost”), którego sprzedaż ogółem poszła do góry o 32,07 proc. do 84 165 egz. Sporo (30,67 proc.) zyskała też zajmująca kolejną pozycję “Gazeta Polska”.

>>> “Wprost” powalczy w sądzie o tytuł z “Wprost Przeciwnie”

Największy spadek zanotował natomiast siódmy w rankingu “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik w maju br. zmalał o 16,04 proc. do 31 840 egz.

ZKDP maj
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 206 271 147 497 147 140 202 930 139 628 139 370
Polityka 187 250 131 384 131 384 190 558 140 382 140 382
Uważam Rze inaczej pisane 294 235 128 270 128 228 - - -
Newsweek Polska 174 291 104 879 98 409 181 793 108 694 102 874
Wprost 176 968 105 113 84 165 170 590 77 979 63 729
Gazeta Polska 138 665 68 284 67 046 82 778 51 576 51 308
Przekrój 74 000 37 650 31 840 85 000 43 734 37 924
Przegląd 61 000 21 707 21 707 68 100 24 079 24 079
Tygodnik Powszechny 41 471 22 579 17 126 39 495 22 504 17 741
Przewodnik Katolicki 40 005 27 492 3 708 39 750 28 593 3 520


Porównując dane z maja br. do danych z kwietnia br. widać, że wszystkie tygodniki zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najbardziej (o 16,69 proc.) poszła w dół sprzedaż “Gazety Polskiej”. 

ZKDP 2011
maj kwiecień
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 206 271 147 497 147 140 210 771 158 956 158 603
Polityka 187 250 131 384 131 384 192 600 134 278 134 278
Uważam Rze inaczej pisane 294 235 128 270 128 228 327 267 133 221 133 215
Newsweek Polska 174 291 104 879 98 409 174 183 107 156 100 531
Wprost 176 968 105 113 84 165 177 159 111 359 90 526
Gazeta Polska 138 665 68 284 67 046 138 749 81 739 80 477
Przekrój 74 000 37 650 31 840 80 050 42 856 37 046
Przegląd 61 000 21 707 21 707 61 050 22 713 22 713
Tygodnik Powszechny 41 471 22 579 17 126 41 591 23 930 19 273
Przewodnik Katolicki 40 005 27 492 3 708 40 504 30 074 3 781


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w maju br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 6,36 proc. i wyniosła 346 512 proc. 

ZKDP maj
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 517 628 346 512 346 512 495 569 370 032 370 032
Forum 29 613 15 620 15 620 31 423 18 811 18 811
 
ZKDP 2011
maj kwiecień
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 517 628 346 512 346 512 525 416 350 425 350 425
Forum 29 613 15 620 15 620 30 960 18 230 18 230


 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: “Przekrój” stracił najwięcej, do góry “Wprost” i “Gazeta Polska”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dzieje się
Ale duży spadek miesięczny Gazety Polskiej!
Szykuje się ostra walka wśród sympatyzujących z PIS tygodników - Gość Niedzielny i Uważam Rze nie odpuszczą.
Szczególnie, że URze cały czas jest w tak niskiej cenie.
0 0
odpowiedź
User
fiona
Gazeta Polska, Gość Niedzielny, Uważam Rze to nie konkurencja.
0 0
odpowiedź
User
Autorytet Moralny
Prasa (tygodniki) centroprawicowa i prawicowa jest jednak zróżnicowana.
Gazeta Polska mocno radykalna, a np. Gość Niedzielny niedawno bardzo agresywnie bronił życińskiego.
Lewicowe gazety są bardziej "w jednym szeregu".
20 12
odpowiedź