SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Daily Mirror” ze spadkiem przychodów i zysku. Efekt pandemii

W 2020 roku Reach, brytyjski wydawca dzienników „Daily Mirror”, „Daily Express” oraz „Daily Star” zanotował spadek przychodów o 14,6 procent, a zysk operacyjny firmy zmniejszył się do 133,8 mln funtów. Wydawnictwo wyjaśnia słabsze wyniki biznesowe kryzysem spowodowanym na rynku mediów przez pandemię, zamierza postawić w większym stopniu na segment cyfrowy.

Reach to jeden z największych brytyjskich wydawców prasy, który do 2018 r. występował pod nazwą Trinity Mirror. Wydawnictwo ma w swoim portfolio duże dzienniki krajowe - „Daily Mirror”, „Daily Express” oraz „Daily Star”, kilkaset tytułów regionalnych (m.in. „Manchester Evening News” i „Daily Record”) oraz kilka magazynów, wśród nich „OK!”.

Czytaj także: Australijskie media tracą ruch po blokadzie Facebooka. "Konflikt rozleje się na cały świat"

Przychody i zysk w dół

Teraz Reach ujawnił, że w 2020 r. zanotował przychody w wysokości 600,2 mln funtów, co oznacza spadek rok do roku 14,6 proc. Z kolei zysk operacyjny spółki zmniejszył się w ciągu roku o 12,8 proc. do poziomu 133,8 mln funtów.

Wydawca poinformował, że obecnie 71 proc. przychodów pochodzi z drukowanych wersji jego tytułów. W tym obszarze w 2020 r. wpływy spadły o 18,9 proc., zaś przychody z reklamy w druku osiągnęły kwotę 108,4 mln funtów po spadku o 28,9 proc.

Szefostwo Reach wyjaśnia, że znaczący wpływ na wyniki biznesowe wydawnictwa miał kryzys spowodowany pandemią, m.in. z tego powodu w połowie 2020 r. firma musiała przeprowadzić redukcję zatrudnienia o 550 pracowników.

Wraz ze spadkami w segmencie prasy drukowanej Reach zanotował lepsze wyniki w obszarze cyfrowym. W ciągu 2020 r. przychody z platform internetowych wzrosły o 10,6 proc. pomimo słabnącej koniunktury w branży reklamowej.

Czytaj także: Wydalono chińskich dziennikarzy z Wielkiej Brytanii. "Pracowali jako szpiedzy"

Zwiększyło się także zaangażowanie użytkowników wydań cyfrowych. W ub.r. liczba odsłon stron internetowych prowadzonych przez Reach wzrosła o 29 proc., zaś o 32 proc. zwiększył się czas spędzany przez internautów nad treściami oferowanymi przez wydawcę. Dlatego według zapowiedzi w nadchodzących latach Reach zamierza inwestować coraz więcej w rozwój segmentu cyfrowego, zarówno pod względem treści, jak i narzędzi analitycznych oraz reklamowych.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Daily Mirror” ze spadkiem przychodów i zysku. Efekt pandemii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl