SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM zarabia najwięcej z reklam. Radio Zet, Trójka i Jedynka z mniejszymi wpływami w I połowie br. (analiza)

W pierwszej połowie br. cztery, spośród dziesięciu, stacje radiowe miały mniejsze niż rok wcześniej wpływy z reklam: Radio Zet, Jedynka, Trójka i Złote Przeboje Poznań. Największy wzrost przychodów zanotowały Tok FM i Vox FM.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do czerwca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w stacjach radiowych 3,09 mld zł, czyli 3,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Radiowym liderem wpływów z reklam pozostaje RMF FM, w którym ulokowano niemal jedną trzecią wszystkich wydatków na promocję w radiu. Stacja zarobiła bowiem 922,8 mln zł, czyli 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugie na podium Radio Zet zarobiło na emisji spotów 499,9 mln zł - o 5,4 proc. mniej niż w I połowie ub.r., a trzecia w rankingu radiowa Trójka zmniejszyła przychody o 0,6 proc., do 185,4 mln zł.

Ta ostatnia rozgłośnia miała w II kwartale br. największy spadek słuchalności w historii.

O 1,6 proc. spadły też wpływy z reklam Programu I Polskiego Radia – z 102,4 do 100,8 mln zł.

Oprócz Radia Zet, Trójki i Jedynki mniej na reklamach zarobiło też Radio Złote Przeboje z Poznania - jego przychody zmalały w skali roku o 4,6 proc., do 38,5 mln zł.

Zdecydowanie więcej reklamodawcy wydali na spoty w tym roku na antenach Tok FM i Vox FM. W pierwszej rozgłośni zwiększyli nakłady o 50 proc. - z 52,8 do 79,2 mln zł, a w drugiej- o 32,6 proc., z 53,9 do 71,5 mln zł.
Radio Tok FM w pierwszym półroczu br. trafiło do czołówki trzech najchętniej słuchanych stacji radiowych w Warszawie.

14 proc. więcej na emisji reklam zarobiło RMF Classic (40,1 mln zł), a Eska Poznań - o 6,4 proc. więcej (36,6 mln zł). Z kolei Eska Warszawa zwiększyła przychody o 5,8 proc., do 39,8 mln zł.

Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2016

I-VI 2017

zmiana proc.

RMF FM

879 762 430 zł

922 798 220 zł

4,9

ZET

528 250 190 zł

499 930 335 zł

-5,4

PR 3

186 453 420 zł

185 369 030 zł

-0,6

PR 1

102 423 040 zł

100 804 210 zł

-1,6

TOK FM

52 811 280 zł

79 233 028 zł

50

VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock)

53 929 760 zł

71 513 050 zł

32,6

RMF Classic

35 133 503 zł

40 050 456 zł

14

ESKA Warszawa

37 600 610 zł

39 793 850 zł

5,8

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

40 293 469 zł

38 456 833 zł

-4,6

ESKA Poznań

34 376 796 zł

36 568 866 zł

6,4

 

Dołącz do dyskusji: RMF FM zarabia najwięcej z reklam. Radio Zet, Trójka i Jedynka z mniejszymi wpływami w I połowie br. (analiza)

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dmuchacz radomski
Zatem potwierdza się, że Polskie Ultranarodowe Prawdziwe Obiektywne Radio ( PUPOR )jest misyjne i nie walczy na słupki.
Niesie ze sobą cztery konserwatywne wartości.
Kto wymieni wszystkie, otrzymuje mały wentylatorek ode mnie.
0 0
odpowiedź
User
zygmunt
dlaczego autor nie napisał ze połowa tej kasy w RMF to gratisy ? a reszta ma rabat 98% ? Tak super zarabia a zwalniają ludzi z najdłuższym stażem i z największymi zarobkami a zatrudniają na umowy śmieciowe .
0 0
odpowiedź
User
firanc
Zatem potwierdza się, że Polskie Ultranarodowe Prawdziwe Obiektywne Radio ( PUPOR )jest misyjne i nie walczy na słupki.
Niesie ze sobą cztery konserwatywne wartości.
Kto wymieni wszystkie, otrzymuje mały wentylatorek ode mnie.

Hahahahaha, dobre! Jak zwykle zaplułem laptopa ze śmiechu.
Tak trzymaj! Ale koniecznie używaj w nicku wyrazów "radomski", "wentylator", "dmuchawa" lub "hurtownia". Co najmniej jeden z tych wyrazów powinien się pojawić, żeby twój nick był taki, no wiesz, przaśny i banalny i żeby każdy inteligentny czytelnik od razu wiedział, że to pisze kłamca, podszywacz i obleśny lewak!
Hahahahaha!

A jeśli chodzi o meritum artykułu, moim zdaniem trochę mniejsze wpływy reklamowe Jedynki i Trójki to jest mały problem. W końcu abonament funkcjonuje, wprawdzie nie wszyscy go płacą, ale raczej ściągalność jest wystarczająca, żeby Jedynka i Trójka dały sobie radę nawet z mniejszymi wpływami reklamowymi. Najważniejsze, że Jedynka jest znowu bardziej konserwatywna, a nie taka "zmodernizowana" i lewacka jak za czasów Kamila Dąbrowy. Do Trójki niestety mam jeszcze wiele zastrzeżeń, bo wciąż nie jest dostatecznie "przewietrzona". Co mi z tych kilku konserwatywnych audycji publicystycznych, skoro tej stacji nadal nie da się słuchać przez dłuższy czas, choćby z powodu koszmarnej lewackiej "muzyki" rockowej, której jest pełno o różnych porach dnia i nocy, w różnych audycjach itd.
0 0
odpowiedź