SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF świętuje czternaste urodziny

Miniony rok był najlepszy w całej historii RMF FM

15 stycznia 1990 roku, punktualnie o godzinie 12:00, RMF FM, pierwsze radio prywatne w Polsce, rozpoczęło nadawanie swojego programu z Krakowa. Dziś jest to najchętniej słuchana ogólnopolska stacja radiowa - wynika z badania Radio Track SMG/KRC.

Ewolucja pozycji rynkowej RMF FM
 1996*1997199819992000200120022003
Zasięg tyg.26,4%22,0%24,1%23,9%27,6%55,9%60,5%72,2%
Zasięg dz.12,0%11,4%14,6%15,4%18,2%23,1%24,7%28,3%
Udziałwrynku15,6%15,1%18,1%18,2%21,9%19,2%22,4%23,6%
Źródło:  Radio Track SMG/KRC
* 4 kwartał 1996

W październiku 1991 r. Radio RMF FM miało już 24-godzinny własny program z pełnym serwisem informacyjnym. Rok później było pierwszym, które mogło być odbierane przez satelitę Astra. W lutym 1993 r. zaczęło na żywo wysyłać program do Stanów Zjednoczonych.

W maju 1994 roku RMF było pierwszą rozgłośnią, która dostała koncesję ogólnopolską. W tym samym dniu uruchomionych zostało szesnaście nadajników a pracę rozpoczęło 15 lokalnych oddziałów radia. Po pół roku Radia RMF FM słuchało już 7 mln osób.

Po czternastu latach RMF FM jest dziś jedynym holdingiem medialnym w Polsce bez udziału kapitału zagranicznego. Radio RMF FM obejmuje zasięgiem terytorium niemal całego kraju, dociera do blisko 40 mln ludzi Ma 47 systemów nadawczych, we wszystkich miastach wojewódzkich Polski - redakcje lokalne oraz w Zakopanem, studia zagraniczne w Waszyngtonie, Londynie, Moskwie, Brukseli, Wiedniu, Paryżu, Rzym, Berlin, Tel Avivie i Barcelonie. Zatrudnia 100 dziennikarzy krajowych i 10 korespondentów za zagranicą. Program radia oprócz nadajników naziemnych dostępny jest także drogą satelitarną i przez Internet. W każdym tygodniu RMF FM słucha średnio 22 mln słuchaczy, ponad 8,5 mln słuchaczy dziennie.

A jakie były największe sukcesy a jakie porażki w ciągu tych 14 lat?

- Zbudowanie od zera największej stacji radiowej w Polsce i stałe utrzymywanie pozycji lidera nie można oceniać inaczej niż sukces a także fakt, że w ciągu czternastu lat RMF zbudował markę o jednym z najwyższych współczynników rozpoznawalności w Polsce i to w oparciu jedynie o polski kapitał, co jest ewenementem w branży medialnej. Porażki?
Chyba decyzja pozbawienia RMF-u rozszczepień w imię ochrony lokalnych rynków reklamowych. Na lokalne rynki nie miało to żadnego wpływu a w przypadku tej decyzji ignorancja urzędników nie tylko zniszczyła nasze odziały lokalne, wyrzuciła na bruk stu dziennikarzy - mówi nam Anna Kozłowska, rzecznik prasowy RMF FM.

A jakie plany ma RMF?

- Plany o polska rzeczywistości to dwa nieprzystające do siebie parametry. Mówmy tylko o projektach zrealizowanych - dodaje Kozłowska.

Dołącz do dyskusji: RMF świętuje czternaste urodziny

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl