SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rozgłośnie radiowe skupiały się w kampanii prezydenckiej na Andrzeju Dudzie i Bronisławie Komorowskim

Najwięcej czasu w kampanii prezydenckiej rozgłośnie radiowe poświęciły Andrzejowi Dudzie i Bronisławowi Komorowskiemu. Radio Maryja w drugiej turze skupiło się wyłącznie na kandydacie PiS - wynika z analizy Krajowej Rada Radiofonii i Telewizji.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w związku z wyborami prezydenckimi w 2015 roku przeprowadziła monitoring kampanii wyborczej w programach Polskiego Radia (Program 1, Program 3 i Program 4) oraz w programach koncesjonowanych (Radio ZET, RMF FM, Radio Maryja i TOK FM).

KRRiT objęła monitoringiem audycje poświęcone wyborom, tj. informacyjne (dzienniki) i publicystyczne nadane w okresach: dwóch tygodni poprzedzających I turę wyborów (27 kwietnia - 8 maja) oraz dwóch tygodni poprzedzających II turę (11 maja - 22 maja). Tematyka wyborcza zajęła ok. 94 godz., co stanowi 41 proc. czasu serwisów informacyjnych i audycji publicystycznych. Najwięcej czasu wyborom poświęcono w Radiu Maryja i w programach Polskiego Radia. W radiowej Czwórce tematyka wyborcza nie pojawiła się wcale.

Przed pierwszą turą najwięcej czasu poświęcono tematyce wyborczej w dziennikach Radia Maryja (1, 5 godz.) i Radia Zet (23 min). Łączny czas trwania tematyki wyborczej w programach Polskiego Radia wyniósł 43 minuty (najczęściej w Trójce i Jedynce).

Udział tematyki wyborczej przed II tura wyborów wzrósł i wyniósł odpowiednio: 24 proc. w Polskim Radiu (wzrost z 7 proc.), 38 proc. w Radiu Tok FM (wzrost z 7 proc.), 32 proc. w RMF FM (wzrost z 5 proc.) oraz 33 proc. w Radiu ZET (z 19 proc.).

Najwięcej czasu - przed I turą - poświęcono kandydatom o najwyższych notowaniach w sondażach: Andrzejowi Dudzie i Bronisławowi Komorowskiemu. Przed II turą głosowania łączny czas poświęcony kandydaturze Bronisława Komorowskiego we wszystkich dziennikach (poza Radiem Maryja) był dłuższy niż poświęcony Andrzejowi Dudzie. W Radiu Maryja 66 proc. w I turze i 67 proc. w drugiej turze czasu poświęconego Bronisławowi Komorowskiemu było wypełnione przekazami negatywnie oceniającymi działania kandydata w czasie kampanii i prezydentury. W pozostałych monitorowanych dziennikach taka tendencja nie wystąpiła.

W monitorowanych audycjach publicystycznych najwięcej czasu tematyce wyborczej w swoich audycjach poświęciło TOK FM (ponad 11 godz. co stanowi 30 proc. audycji publicystycznych) oraz Radio Maryja (ponad 8 godz., 29 proc.), natomiast Jedynka i Czwórka na programy publicystyczne poświęcone wyborom przeznaczyły prawie 7,5 godz. W Programie 3 w badanym okresie nadawano jedynie audycje o charakterze instruktażowym. Najmniej czasu na problematykę wyborczą przeznaczono w programach Radia Zet i RMF FM. Podobną tendencję odnotowano w audycjach publicystycznych przed II turą.

Przed I turą głosowania w audycjach publicystycznych Radia TOK FM, Radia Zet i RMF FM więcej czasu poświęcono kandydaturze Bronisława Komorowskiego niż Andrzeja Dudy. Natomiast więcej czasu poświęcono Andrzejowi Dudzie w audycjach Programu I Polskiego Radia oraz w Radiu Maryja. W żadnym z obu programów nie odnotowano obecności Bronisława Komorowskiego ani osób go wspierających. W drugiej turze głosowania znacznie więcej czasu poświęcono Bronisławowi Komorowskiemu niż Andrzejowi Dudzie. Wyjątkiem było Radio Maryja, gdzie czas wyborczy poświęcono wyłącznie Andrzejowi Dudzie.

Dołącz do dyskusji: Rozgłośnie radiowe skupiały się w kampanii prezydenckiej na Andrzeju Dudzie i Bronisławie Komorowskim

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl