SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Show” i „Party” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Kropka TV” i „Tele Tydzień” (TOP 10)

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były o 1,1 proc. niższe niż rok wcześniej. Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty osiągnęły „Show” i „Party”, za to duże spadki zanotowały „Wprost”, „Kropka TV”, „Tele Tydzień” i „Viva!”.

Cennikowe przychody magazynów z reklam (bez autopromocji ani rabatów) w sierpniu br. wyniosły 172,97 mln zł, o 1,92 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 1,1 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Faktyczny spadek mógł być o wiele większy, co pokazują dane z I połowy br. Wtedy bowiem o ile cennikowe wpływy reklamowe wzrosły o 6,8 proc. (zobacz szczegóły), o tyle rzeczywiste przychody, według szacunków Starlinka, zmalały o 15 proc. (więcej na ten temat). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. spadek wyniesie 14,9 proc. (więcej o tym).

 

W samym sierpniu br. trzy pisma zarabiające najwięcej z reklam zanotowały spadki tych wpływów. I tak przychody „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) zmalały o 718,5 mln zł (czyli o 8,5 proc.), „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) - o 57,6 tys. (0,7 proc. w dół), a „Vivy!” (Edipresse Polska) - o 485,9 tys. zł (7,2 proc. w dół).

Jeszcze większe spadki zanotowały „Wprost” (AWR Wprost) i „Kropka TV” (P&P). Wpływy pierwszego zmalały o 1,67 mln zł (czyli 23,3 proc. w dół), a drugiego - o 1,02 mln (16,3 proc. w dół).

 

Za to „Show” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam o 1,63 mln zł więcej niż rok wcześniej (52,4 proc. w górę), a „Party” (Edipresse Polska) - o 1,12 mln zł (28,9 proc. w górę). Z kolei wpływy „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) urosły o 320,7 tys. zł (czyli o 5,7 proc.), a „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) - o 484,8 tys. zł (11,7 proc. w górę).

 

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

sierpień 2013

sierpień 2014

TELE TYDZIEŃ

8 445 065 zł

7 726 576 zł

TWÓJ STYL

7 742 915 zł

7 685 267 zł

VIVA

6 759 141 zł

6 273 275 zł

NEWSWEEK POLSKA

5 665 400 zł

5 986 150 zł

WPROST

7 158 382 zł

5 487 433 zł

KROPKA TV

6 233 864 zł

5 216 281 zł

TELE PROGRAM

4 900 826 zł

4 987 062 zł

PARTY

3 863 482 zł

4 980 475 zł

SHOW

3 109 823 zł

4 740 580 zł

PRZYJACIÓŁKA

4 140 219 zł

4 625 029 zł

monitorowane tytuły razem

174 886 257 zł

172 967 098 zł

Dołącz do dyskusji: „Show” i „Party” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Kropka TV” i „Tele Tydzień” (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gosc
"Cennikowe przychody" - bardzo gładkie określenie. Ciekawe kiedy juz reklame bedzie mozna kupowac ze 100% rabatem, skoro teraz mozna z 90...
0 0
odpowiedź