SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż „Do Rzeczy”, „Gazety Polskiej” i „W Sieci”, „Polityka” przed „Newsweekiem”

W sierpniu br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci”. Wzrosty zanotowały tylko „Tygodnik Powszechny” oraz „Gość Niedzielny”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w sierpniu 2014 roku wyniosła 136 003 egz. Było to o 1,83 proc. więcej niż rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), ale jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 1,93 proc. do 127 732 egz.

Natomiast na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. zmalała o 12,61 proc. i wyniosła 119 775 egz. Tytuł ten jednak w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 557 egz., po spadku o 20,90 proc. W sierpniu br. tytuł ten kosztował 5,90 zł, podczas gdy rok wcześniej - 4,95 zł.

Najwięcej, bo 26,59 proc. stracił plasujący się na piątej pozycji „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W sierpniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 60 922 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej pozycji ze średnim wynikiem na poziomie 59 673 egz. Zanotował on spadek o 2,15 proc. Jego cena w ciągu roku również poszła w górę - w sierpniu ub.r. kosztował 5 zł, a rok później już o 90 groszy więcej.

Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce dziewiąte - ostatnie. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 5,36 proc. do 17 817 egz.

Wirtualnemedia.pl

sierpień

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 447

136 003

136 003

196 524

134 208

133 558

Polityka

180 000

127 732

127 732

177 750

130 241

130 241

Newsweek Polska

179 482

119 775

119 775

194 442

141 204

137 054

W Sieci

158 873

74 557

74 557

183 700

94 265

94 255

Tygodnik Do Rzeczy

139 371

69 917

60 992

171 247

92 963

83 088

Wprost

159 750

130 135

59 673

134 625

133 310

60 981

Gazeta Polska

118 489

40 660

40 034

135 527

53 846

53 334

Przegląd

51 000

18 205

18 205

51 050

18 443

18 443

Tygodnik Powszechny

38 100

18 217

17 817

34 250

17 330

16 911

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

485 099

318 639

318 639

497 618

356 071

356 071

Na drugiej podstronie dane miesiąc po miesiącu z br.

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż „Do Rzeczy”, „Gazety Polskiej” i „W Sieci”, „Polityka” przed „Newsweekiem”

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
Coś cienko przędą pisowskie tygodniki. Gazeta Polska wymiata, nakład 3 razy większy od sprzedaży.
0 0
odpowiedź
User
ekspert
brawo Tomek Lis - co za wzrost ... ;)
0 0
odpowiedź
User
xm
Miesiąc miodowy się skończył. Po taśmach nie ma już śladu. Sprzedaż Wprost wróciła do normy. Tylko patrzeć jak Lisiecki zacznie zwijać interes...
0 0
odpowiedź