SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadki sprzedaży dzienników w 2012 roku. „Rzeczpospolita” i „Parkiet” straciły najwięcej

W 2012 roku wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita”, „Parkiet” i „Dziennik Gazeta Prawna”, a najmniej - „Fakt”, notujący najwyższą sprzedaż.

W całym 2012 roku średnia sprzedaż ogółem liderującego dziennika „Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 373 716 egz., co oznacza spadek o 5,26 proc. w stosunku do 2011 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tabloidowy tytuł stracił najmniej w zestawieniu.

Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w ub.r. sprzedawało się średnio w liczbie 236 000 egz., po spadku względem 2011 roku o 12,8 proc.

Na podium znalazł się jeszcze tabloid „Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem w ub.r. na poziomie 160 895 egz., czyli o 7,33 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Plasująca się na czwartej pozycji „Rzeczpospolita” (Presspublica) zanotowała zdecydowanie największy relatywny spadek w zestawieniu wynoszący aż 20,61 proc., a jej średni wynik w ub.r. ukształtował się na poziomie 79 591 egz.

Na kolejnych miejscach znalazły się: „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes, 56 490 egz. sprzedaży ogółem, spadek o 15,31 proc.) i „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska, 43 229 egz., - 9,07 proc.).

Siódmą lokatę zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 28 073 egz. To o 10,16 proc. mniej niż w 2011 roku, ale dane za tamten rok obejmują tylko ostatni kwartał, gdy tytuł znalazł się w ZKDP (ukazuje się od września 2011 roku).

Drugim największym spadkiem w 2012 roku dotknięta została także wydawana przez Presspublikę niszowa „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem zmalała o 19,39 proc. i wyniosła  4 228 egz., co dało temu tytułowi ostatnie miejsce w rankingu.

Z kolei plasujący się oczko wyżej „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) zanotował spadek o 7,04 proc., a jego wynik sprzedażowy uplasował się na poziomie 12 478 egz.

>>> Grudzień 2012: zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”
 

ZKDP  2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Fakt Gazeta Codzienna 506 439 373 716 373 716 535 506 394 460 394 453
Gazeta Wyborcza 347 077 256 506 236 000 416 288 305 861 270 635
Super Express 280 711 161 633 160 895 296 002 174 322 173 623
Rzeczpospolita 133 120 107 483 79 591 175 801 129 276 100 293
Dziennik Gazeta Prawna 100 301 82 080 56 490 121 365 91 535 66 702
Przegląd Sportowy 82 963 43 235 43 229 86 059 47 545 47 543
Gazeta Polska Codziennie 102 204 28 073 28 073 142 227 31 382 31 249
Puls Biznesu 19 473 17 376 12 478 20 478 17 765 13 423
Parkiet Gazeta Giełdy 11 809 7 361 4 228 14 436 7 851 5 245

Dołącz do dyskusji: Spadki sprzedaży dzienników w 2012 roku. „Rzeczpospolita” i „Parkiet” straciły najwięcej

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yogidługonogi
Czasy, kiedy gazeta codzienna była źródłem informacji, dawno minęły. Teraz to najczęściej biuletyny propagandowe albo szmatławce. Ambitny czytelnik nie ma tam czego szukać. Dla mnie fenomenem są czytelnicy GazoWni. Ci dopiero mają zapał. Albo masochiści, albo impregnowani na rzeczywistość.
0 0
odpowiedź
User
do tego na górze
YogiKarnowski?
0 0
odpowiedź
User
Miś Uszatek
Pomimo największego spadku sprzedaży Rzeczpospolitej, do redakcji wróciły osoby, które częściową ją pgrzebały. Czy czytelnicy nie dali wyraźnego sygnału, że ich opinie ich nie interesują? Że oczekują rzetelnych tekstów, z których czegoś się dowiedzą niż propagandy publicystów?
0 0
odpowiedź