SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż gazet w kioskach w 2012: „SE” wyprzedził „GW”, a „GPC” - „Rzeczpospolitą”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w 2012 roku był „Fakt”. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express”, który wyprzedził „Gazetę Wyborczą”. Największym spadkiem dotknięta została „Rzeczpospolita”.

Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych tabloidu „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w 2012 roku wyniosła 369 822 egz. W porównaniu do 2011 roku zmniejszyła się ona o 5 proc. (najmniejszy spadek w zestawieniu). W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,96 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 159 523 egz., notując jednak spadek o 7,32 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 158 673 egz., po spadku o 13,62 proc.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła aż 99,15 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,23 proc.

Czwarta lokata w zestawieniu należała do „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych w analizowanym okresie wyniosła 42 273 egz. (spadek o 9,25 proc.).

Ciekawie jest też w dalszej części rankingu. Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej sprzedaż w kioskach w 2012 roku wynosiła 27 721 egz. (spadek o 11,29 proc.) i stanowiła aż 98,75 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Kierowana przez Tomasza Sakiewicza i ukazująca się dopiero od września 2011 roku gazeta miała w tej kategorii wyższy wynik niż Rzeczpospolita” (Presspublica) oraz „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes).

W ubiegłym roku w kioskach „Rzeczpospolita” średnio sprzedawała się bowiem w liczbie 20 583 egz., zaś „Dziennik Gazeta Prawna” - 17 155 egz. Stanowiło to odpowiednio zaledwie 25,86 proc. i 30,37 proc. sprzedaży ogółem tych tytułów. Oba dzienniki są jednak głównie rozpowszechniane w prenumeracie dla osób firm i urzędów, a także osób prywatnych. Warto jednak zaznaczyć, że w ciągu roku sprzedaż kioskowa „DGP” spadła o 31,63 proc., a „Rz” straciła najbardziej w
zestawieniu, bowiem 38,28 proc.

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w 2012 roku sprzedawał 2 126 egz., a „Parkiet” (Presspublica) - 1 803 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 17,04 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Presspubliki - 42,64 proc.

Wirtualnemedia.pl rok
ZKDP 2012 2011
Tytuł Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Sprzedaż egz. wydań drukowanych Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Sprzedaż egz. wydań drukowanych
Fakt Gazeta Codzienna 373716 373716 369822 394460 394453 389275
Super Express 161633 160895 159523 174322 173623 172119
Gazeta Wyborcza 256506 236000 158673 305861 270635 183696
Przegląd Sportowy 43235 43229 42273 47545 47543 46583
Gazeta Polska Codziennie 28073 28073 27721 31382 31249 31249
Rzeczpospolita 107483 79591 20583 129276 100293 33350
Dziennik Gazeta Prawna 82080 56490 17155 91535 66702 25090
Puls Biznesu 17376 12478 2126 17765 13423 2291
Parkiet Gazeta Giełdy 7361 4228 1803 7851 5245 2117

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż gazet w kioskach w 2012: „SE” wyprzedził „GW”, a „GPC” - „Rzeczpospolitą”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
i wszystko jasne
No to już wiadomo po co Chrabota znowu robi z Rzepy organ PIS - musi prześcignąć Gazetą Polską Codziennie.
0 0
odpowiedź
User
yogidługonogi
Najbardziej podoba mi się, że Fakt ani Super Express nie doją mnie z podatków, czyli nie muszą ratować sprzedaży prenumeratą urzędową. Gdyby nie ona, GazoWnia cienko by śpiewała. Choć i tak dziwi mnie ilość ludzi, którzy z własnej woli, za własne pieniądze, chcą być okłamywani. To fenomen trudny do zrozumienia.
0 0
odpowiedź
User
znowu
Yogi Karnowski?
0 0
odpowiedź