SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od czerwca do listopada 2015 roku sięgało 21,63 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,72 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,90 proc. respondentów (spadek o 0,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od czerwca do listopada ub.r. zadeklarowało 10,24 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,68 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,52 proc. czytelników, czyli o 1,36 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 4,81 proc. do 4,88 proc.

Tygodniki 15-75

czerwiec 2015 : listopad 2015

czerwiec 2014 : listopad 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

21,63%

22,35%

Życie na Gorąco

13,90%

14,09%

Chwila dla Ciebie

10,48%

10,80%

Angora

10,24%

9,56%

Newsweek

7,52%

6,16%

Auto Świat

5,35%

5,33%

Wprost

4,88%

4,81%

To & Owo

4,64%

4,02%

Twoje Imperium

4,38%

4,07%

Polityka

4,07%

3,75%

Gość Niedzielny

3,75%

3,80%

Na Żywo

3,70%

3,57%

Takie jest Życie

3,21%

-

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,43%

2,69%

Motor

2,36%

2,24%

Rewia

2,16%

2,40%

W Sieci

2,13%

1,31%

Świat & Ludzie

2,01%

1,83%

Dobry Tydzień

1,03%

-

Tygodnik Ostrołęcki

0,64%

0,42%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,37%

0,44%

Tygodnik Siedlecki

0,34%

0,65%

W grupie 16-59 lat liderem w fali czerwiec - listopad 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 0,59 pkt. proc. do 21,29 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,45 proc.; w dół o 0,28 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,59 proc.; + 0,95 pkt. proc.).

Tygodniki 16-59

czerwiec 2015 : listopad 2015

czerwiec 2014 : listopad 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

21,29%

21,88%

Życie na Gorąco

12,45%

12,73%

Angora

10,59%

9,64%

Chwila dla Ciebie

9,14%

10,10%

Newsweek

8,30%

6,62%

Auto Świat

6,35%

6,09%

Wprost

5,16%

4,90%

To & Owo

4,61%

3,91%

Polityka

4,09%

3,43%

Twoje Imperium

3,85%

3,38%

Na Żywo

3,21%

3,39%

Gość Niedzielny

2,88%

3,13%

Motor

2,68%

2,41%

Takie jest Życie

2,67%

-

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,30%

2,52%

W Sieci

2,07%

1,26%

Rewia

1,84%

1,97%

Świat & Ludzie

1,74%

1,57%

Dobry Tydzień

0,66%

-

Tygodnik Ostrołęcki

0,49%

0,42%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,36%

0,43%

Tygodnik Siedlecki

0,33%

0,63%

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,21 proc. respondentów, czyli o 0,12 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała wzrost czytelnictwa z 10,06 proc. do 10,13 proc.

Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Jej czytelnictwo poszło do góry o 0,05 pkt. proc. i wyniosło 8,27 proc.

Dwutygodniki 15-75

czerwiec 2015 : listopad 2015

czerwiec 2014 : listopad 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

11,21%

11,09%

Pani Domu

10,13%

10,06%

Tina

8,27%

8,22%

Naj

7,78%

8,00%

Viva

7,40%

6,97%

Gala

6,41%

6,79%

Z Życia Wzięte

6,04%

5,86%

Party Życie Gwiazd

5,63%

5,42%

Tele Świat

4,26%

3,84%

Show

3,53%

3,47%

Świat Seriali

2,89%

2,61%

Takie jest Życie

2,76%

3,50%

Sukcesy i Porażki

2,51%

2,49%

Super TV

1,83%

1,52%

Relaks

1,72%

1,47%

Flesz Gwiazdy & Styl

1,63%

1,75%

Bravo

1,58%

1,89%

Bravo Sport

1,44%

1,53%

Tele Max

1,40%

1,17%

TV14

0,87%

1,14%

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 0,06 pkt. proc. do 9,98 proc.

Dwutygodniki 16-59

czerwiec 2015 : listopad 2015

czerwiec 2014 : listopad 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

9,98%

10,04%

Pani Domu

9,56%

9,44%

Viva

8,31%

7,40%

Tina

8,20%

7,91%

Naj

7,74%

7,95%

Gala

7,04%

7,27%

Party Życie Gwiazd

6,32%

5,95%

Z Życia Wzięte

5,20%

5,45%

Tele Świat

4,27%

3,86%

Show

4,08%

3,96%

Świat Seriali

2,84%

2,61%

Takie jest Życie

2,45%

3,24%

Sukcesy i Porażki

1,99%

2,39%

Flesz Gwiazdy & Styl

1,89%

2,03%

Super TV

1,82%

1,44%

Bravo

1,75%

1,93%

Bravo Sport

1,66%

1,61%

Relaks

1,41%

1,28%

Tele Max

1,25%

1,04%

TV14

0,75%

1,01%


Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2014 do listopada 2014 roku na losowej próbie 19 223 przypadków oraz od czerwca 2015 do listopada 2015 roku na losowej próbie 9 960 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 342 i 7 804 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W październiku i listopadzie 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, w okresie od czerwca do września 2015 roku - dwutygodnik „Takie jest Życie”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl