SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tomasz Lis przez osiem lat przyniósł TVP 160 mln zł

Tomasz Lis po ośmiu latach wkrótce odejdzie z Telewizji Polskiej w której prowadził program „Tomasz Lis na żywo”. Jak wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przez ten okres cennikowe wpływy z reklam przy jego talk-show wyniosły 160 mln zł.

Wraz z końcem stycznia wygasa kontrakt TVP z firmą produkującą program „Tomasz Lis na żywo”, który jest emitowany w Dwójce od lutego 2008 roku. Zakończenie współpracy z Tomaszem Lisem były już prezes TVP Janusz Daszczyński zasugerował w grudniu ub.r., deklarując, że programy publicystyczne powinny być realizowane przez nadawcę we własnym zakresie.

Pod koniec ostatniego wydania swojego programu w TVP2 Tomasz Lis pożegnał się z widzami, zaznaczając, że nie jest pewny, czy trzy zaplanowane jeszcze odcinki zostaną zrealizowane.

Pierwszy odcinek programu „Tomasz Lis na żywo” na antenie TVP2 nadany został w poniedziałek, 25 lutego 2008 roku o godz. 21.10. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że jego średnia widownia wyniosła 4,58 mln osób. Przełożyło się to na 31,13 proc. udziału Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Cały premierowy sezon audycji Tomasza Lisa (tj. w okresie od 25 lutego do 23 czerwca 2008 roku; emisja w poniedziałki o 21.10) śledziło średnio 3,15 mln widzów. Przełożyło się to odpowiednio na 23,12 proc. i 14,55 proc. udziału.

W kolejnych sezonach „Tomasz Lis na żywo” emitowany był już ok godz. 21.40 - 21.50, a jego widownia była mniejsza. Duży spadek nastąpił w sezonie 2012/2013 (wówczas strata w porównaniu do poprzedniej serii wyniosła 570 tys. oglądających), ale rok później program minimalnie zyskał widzów.

Średnia widownia obecnego sezonu programu (odcinki wyemitowane w okresie od 7 września 2015 roku do 4 stycznia 2015 roku) wyniosła dotychczas 2,11 mln osób. Przełożyło się to na 16,37 proc. udziału Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W porównaniu do poprzedniego całego sezonu widownia programu wzrosła o 60 tys. oglądających, choć minimalnie zmalał jej udział w rynku w grupie komercyjnej. W sezonie 2014/2015 talk-show TVP2 śledziło bowiem 2,05 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 16,05 proc. oraz 9,68 proc. (więcej na ten temat).

Oglądalność sezon po sezonie

Sezon

Okres emisji

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

2007/2008

25-02-2008 - 23-06-2008

3 150 591

23,12%

14,55%

2008/2009

01.09.2008 - 15.06.2009

3 121 248

23,93%

14,22%

2009/2010

07.09.2009 - 07.06.2010

2 885 930

22,42%

14,18%

2010/2011

06.09.2010 - 06.06.2011

2 766 735

22,34%

14,65%

2011/2012

05.09.2011 - 04.06.2012

2 692 404

21,88%

14,41%

2012/2013

03.09.2012 - 10.06.2013

2 123 135

17,70%

12,00%

2013/2014

02.09.2013 - 09.06.2014

2 134 047

17,13%

10,78%

2014/2015

01.09.2014 - 08.06.2015

2 049 255

16,05%

9,68%

2015/2016

07.09.2015 - 04.01.2016

2 108 364

16,37%

9,61%

Największą widownię w obecnym sezonie zgromadziło wydanie z 19 października ub.r., które oglądało 2,68 mln widzów. W tym odcinku gośćmi Tomasza Lisa byli liderzy sześciu komitetów wyborczych, którzy debatowali po starciu Ewa Kopacz - Beata Szydło. Z kolei w drugiej części programu politolodzy: dr Anna Materska-Sosnowska, prof. Aleksander Smolar i prof. Radosław Markowski rozmawiali o starciach polityków i poprzednich dniach kampanii wyborczej.

Topowe odcinki programu „Tomasz Lis na żywo” w sezonie 2015/2016

Data

Godz.

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

19-10-2015

21:39:38

2 679 252

19,59%

04-01-2016

21:50:30

2 615 317

19,29%

14-12-2015

21:52:32

2 580 422

19,92%

TVP2 w paśmie emisji ostatniego sezonu audycji Tomasza Lisa jest liderem rynku telewizyjnego. W tym czasie drugie miejsce zajmuje Polsat z wynikiem na poziomie 13,99 proc., nadający wówczas głównie filmy fabularne. Trzeci jest TVN (11,06 proc.; gł. „Top model”, „Na językach”, „Życie bez wstydu” i filmy fabularne), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” radzi sobie TVP1 (6,47 proc.; liczne programy, m.in. filmy dokumentalne). Wśród widzów w grupie komercyjnej Dwójka jest dopiero trzecia. Wyprzedzają ją Polsat i TVN.

Widownia programu na tle konkurencji w obecnym sezonie

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP2 - Tomasz Lis na żywo

2 108 364

16,37%

9,61%

Polsat

1 801 886

13,99%

18,29%

TVN

1 423 950

11,06%

15,44%

TVP1

833 097

6,47%

5,04%

Sumaryczne wpływy reklamowe TVP2 wokół wszystkich premierowych odcinków programu Tomasza Lisa od 2008 roku wyniosły 159,41 mln zł. „Tomasz Lis na żywo” najwięcej zarobił z reklam w sezonie 2013/2014 - było to 22,42 mln zł. Z kolei wpływy z obecnej serii misyjnego formatu wyniosły jak na razie 7,53 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Wpływy sezon po sezonie

Sezon

Okres emisji

Wpływy (w mln zł)

 
 

2007/2008

25-02-2008 - 23-06-2008

8,34

 

2008/2009

01.09.2008 - 15.06.2009

21,80

 

2009/2010

07.09.2009 - 07.06.2010

20,20

 

2010/2011

06.09.2010 - 06.06.2011

20,30

 

2011/2012

05.09.2011 - 04.06.2012

20,34

 

2012/2013

03.09.2012 - 10.06.2013

20,30

 

2013/2014

02.09.2013 - 09.06.2014

22,42

 

2014/2015

01.09.2014 - 08.06.2015

18,18

 

2015/2016

07.09.2015 - 04.01.2016

7,53

 

Wpływy łączne

159,41

Tomasz Lis pod koniec ostatniego wydania swojej audycji w TVP2 zapowiedział również, że jego nowy program będzie emitowany także w poniedziałki wieczorem. Nie ujawnia natomiast na razie, gdzie będzie można go oglądać, nie zdradzając nawet, czy w innej stacji telewizyjnej, czy w internecie.

Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis przez osiem lat przyniósł TVP 160 mln zł

82 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
burak
Straty wizerunkowe są bezcenne, żeby zobaczyć o czym mówię wystarczy wejść na twittera pana Lisa i sobie poczytać przy kawce i się serdecznie pośmiać.
0 0
odpowiedź
User
Buraku
Buraku, nie zazdrość, mówimy o, TV i dochodach dzieki programowi, a nie Twitterze. Może przebijesz?
0 0
odpowiedź
User
.
To sobie teraz zarobi konkurencja :)
0 0
odpowiedź