SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Traci "Wprost" i "Przekrój", Gazeta Polska w górę o 145 proc.

Na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników opinii znalazła się w sierpniu br. "Polityka" - najwięcej zyskały “Gazeta Polska” (145 proc.) i “Gość Niedzielny” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) w sierpniu 2010 roku wyniosło 150 051 egz. i było wyższe o 0,5 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) ze sprzedażą na poziomie 137 332 egz. (wzrost o 6,5 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 134 926 egz., notując 5,7 proc. wzrost sprzedaży.

Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 110 676 egz., który w sierpniu br. zmniejszył sprzedaż o 8 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.

Na szóste miejsce spadł (w dół o 27 proc.) tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który wyprzedziła “Gazeta Polska" (wzrost sprzedaży o 145 proc.). 

sierpień 2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Polityka 192 644 150 051 198 308 149 309
Gość Niedzielny 200 508 137 332 189 200 128 831
Newsweek Polska 206 953 134 926 189 302 127 637
Wprost 170 793 110 676 178 789 120 102
Gazeta Polska 100 514 60 850 58 588 24 740
Przekrój 87 200 48 857 102 191 66 738
Przewodnik Katolicki 40 012 27 215 31 604 28 130
Przegląd 68 100 23 228 68 100 23 379
Tygodnik Powszechny 38 326 22 035 39 937 22 851

 
2010 sierpień lipiec
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Polityka 192 644 150 051 190 145 143 038
Gość Niedzielny 200 508 137 332 200 122 132 652
Newsweek Polska 206 953 134 926 189 987 114 404
Wprost 170 793 110 676 170 685 106 827
Gazeta Polska 100 514 60 850 95 022 63 579
Przekrój 87 200 48 857 85 000 47 262
Przewodnik Katolicki 40 012 27 215 40 010 27 838
Przegląd 68 100 23 228 68 100 24 270
Tygodnik Powszechny 38 326 22 035 38 461 19 875



Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w sierpniu 2010 r. zanotowała wzrost o 11 proc. i sprzedała się w ilości 395 642 egz.   
 

sierpień 2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora 521 324 395 642 473 372 355 169
Forum 30 144 17 523 33 007 19 565
 
2010 sierpień lipiec
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora 521 324 395 642 519 395 376 390
Forum 30 144 17 523 30 161 17 086




 

Dołącz do dyskusji: Traci "Wprost" i "Przekrój", Gazeta Polska w górę o 145 proc.

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Skoro "Gazeta Polska" zyskuje - ekstremizm zbiera żniwo. Bardzo lubię czytać "Wprost".
20 12
odpowiedź
User
mezon
To Lis dostanie po kieszeni! Taki niby wielki redaktor a Wprost jest jeszcze bardziej beznadziejne niż rok temu
20 12
odpowiedź
User
kol
Brawa dla pana Sakiewicza, 145% to robi wrażenie.
20 12
odpowiedź