SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W TV Republika krótkie telezakupy zamiast spotów. Odejdą kolejni reklamodawcy

Na antenie Telewizji Republika pojawiły się trzyminutowe spoty z telezakupami. Kampanie reklamowe ze stacji wycofują natomiast kolejne firmy. - Spoty, które mamy, przesunęliśmy na prime time, bo wtedy lepiej się na nich zarabia - tłumaczy szef stacji Tomasz Sakiewicz.

Trzyminutowe klipy z telezakupami są emitowane w Telewizji Republika od godz. 12 do 15, zwykle co pół godziny. Nie pojawiają się wtedy standardowe reklamy, jedynie spoty autopromocyjne stacji i innych mediów zarządzanych przez Tomasza Sakiewicza.

- Spoty, które mamy, przesunęliśmy na prime time, bo wtedy lepiej się na nich zarabia. I zrobiło się miejsce w ramówce w porach dla gospodyń domowych - mówi Sakiewicz portalowi Wirtualnemedia.pl. - Telezakupy to dobre źródło zarobków - podkreśla.

CZYTAJ TEŻ: Telewizja Polska zawiadamia prokuraturę ws. słów dziennikarza TV Republika

Przez kilka lat TV Republika pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Teraz jest ono w ramówce w godz. 5-7 rano.

Z TV Republika znikną kolejne spoty

Telewizja Republika mierzy się jeszcze z konsekwencjami szeroko skrytykowanych wypowiedzi goszczących na jej antenie Jana Pietrzaka i Marka Króla na temat przyjmowania do Polski imigrantów. Na słowa Pietrzaka przez kilka dni przesłano ponad 130 skarg do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Oburzenie w internecie było tak duże, że zareagowały firmy reklamujące się w stacji. Jako pierwsze swoje kampanie wycofały mBank i IKEA (ta druga marka stała się negatywnym bohaterem okładki „Gazety Polskiej). W kolejnych dniach ze stacji zniknęły spoty firm i marek takich jak Tarczyński, Adamed Pharma, USP Zdrowie, Provident, otoDom.pl (należy do Grupy OLX), Pyszne.pl, Media Expert, SkyShowtime, Bank Millennium, Żabka Polska, Storytel Carrefour, Bank Millennium Kaufland i Wedel. Reklamodawcy zdecydowali się na to, chociaż odpowiadający za sprzedaż czasu reklamowego w stacji Polsat Media w takich sytuacjach nalicza kary: 100 proc. ceny przy rezygnacji w ciągu pięciu dni przed planowaną emisją spotu i 20 proc. przy wycofaniu się wcześniej.

Od czwartku w stacji nie pojawiają się już reklamy sosów, koncentratów i specjałów pomidorowych Mutti. - Potwierdzam, że gdy tylko dowiedzieliśmy się o ostatnich treściach w TV Republika, natychmiast postanowiliśmy zdystansować się od tych stwierdzeń, gdyż sprzeciwiamy się jakiejkolwiek dyskryminacji - przekazała „Gazecie Wyborczej” Simone Berruto z działu komunikacji korporacyjnej i PR w Mutti Group.

Natomiast z końcem stycznia z anteny TV Republika znikną spoty sklepów Delikatesy Centrum oraz produktów koncernu farmaceutycznego Teva. Obie firmy wyjaśniły, że ustaliły to wspólnie z obsługującymi je agencjami mediowymi. Od początku lutego w stacji nie będzie też spotów platformy inwestycyjnej XTB i spółki bukmacherskiej STS.

Według naszych nieoficjalnych ustaleń w ostatnich tygodniach w Telewizji Reublika są prowadzone jedynie wcześniej zaplanowane kampanie, nie pojawiły się za to żadne nowe zlecenia od reklamodawców ani agencji mediowych. Te ostatnie nie kupują dla swoich klientów dwóch pakietów z oferty Polsat Media, w których jest obecna TV Republika.

CZYTAJ TEŻ: „Jedziemy” Michała Rachonia hitem TV Republika, program ogląda 253 tys. widzów

Tomasz Sakiewicz w zeszłym tygodniu zapewniał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że władze TV Republika już wcześniej zdecydowały o skróceniu bloków reklamowych. - Duża liczba reklamodawców się nie wycofała, jedni zastępują drugich. Nie wiemy też, ilu mielibyśmy teraz reklamodawców bez tego wycofywania się, być może byłoby ich tyle samo. To bardzo trudno ocenić - skomentował.

Odpływ reklamodawców widać w statystykach spotów pokazywanych przez stację. Jak opisywaliśmy szczegółowo, w listopadzie ub.r. kanał wyemitował 17,6 tys. spotów, a w grudniu 15,5 tys. Od 1 do 10 stycznia codziennie pojawiało się ok. 500-550 reklam, po czym nastąpił szybki spadek: 255 spotów 11 stycznia, 277 dzień później, 280 - 13 stycznia i 315 - 14 stycznia. 300 spotów dziennie przekłada się na jedynie 9 tys. przez miesiąc.

W ostatnich dniach w TV Republika można było obejrzeć reklamy marek takich jak m.in. Travelist, Berlinki, Aspirin C, Strepsils, Espumisan Max, Xylogel, Tena, Nesquik, suplement diety Colon, Haribo i Beliani.

Mocno w górę oglądalność i ceny reklam

Od 20 grudnia ub.r., gdy zniknęły poprzednia wersja TVP Info i „Wiadomości” (kanał wrócił w nowej odsłonie po dziewięciu dniach), Telewizja Republika osiąga wielokrotnie wyższą oglądalność niż dotychczas. Od 8 do 14 stycznia zanotowała 265 116 osób średniej widowni minutowej i 4,93 proc. udziału rynkowego, co dało jej szóste miejsce wśród wszystkich kanałów (dane Nielsen Audience Measurement)

Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji. Druga podwyżka będzie obowiązywała od początku lutego.

Na YouTubie TV Republikę ogląda na żywo nawet kilkadziesiąt tys. internautów równocześnie (w wieczór, gdy zatrzymano Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika, było to rekordowe ponad 70 tys.). Kanał zbliża się do poziomu miliona subskrybentów. 19 grudnia miał ich 546 tys.

CZYTAJ TEŻ: Wyniki TV Republika wystrzeliły także w internecie

Dołącz do dyskusji: W TV Republika krótkie telezakupy zamiast spotów. Odejdą kolejni reklamodawcy

73 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kambalarz
Telezakupy i kanał - niby - informacyjny.

No to się nie klei...
odpowiedź
User
Mi
Komuna wróciła, niszczą wszystko co polskie.
odpowiedź
User
Lolik
Wygląda na to że to Polsat ratuje TV Republikę swoimi telezakupami. To się nazywa sukces- mieć wyniki i nie mieć reklam. Genialne samozaoranie
odpowiedź