SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska chwali się oglądalnością „Wiadomości” z własnego pomiaru, a innych programów i TVP Info - z badania Nielsena

W ostatnich dniach w TVP chwalono się wynikami „Wiadomości” z własnego pomiaru oglądalności, w którym program nadal wyprzedza „Fakty”. Jednocześnie podano dane z badania Nielsen Audience Measurement dotyczące oglądalności m.in. TVP Info oraz najpopularniejszych produkcji.

W wtorek w TVP Info i „Wiadomościach” podano wyniki oglądalności tego programu w marcu według własnego pomiaru realizowanego przez Telewizję Polską (określanego jako model oglądalności rzeczywistej - MOR). W tym pomiarze główne wydanie „Wiadomości” miało średnio 2,7 mln widzów, „Fakty” TVN - 2,3 mln, a „Wydarzenia” Polsatu - 1,9 mln.

- W marcu „Wiadomości” znów daleko przed konkurencją! Dziękuję widzom, gratuluję zespołowi. Zapraszamy codziennie o 19:30 - podkreślił Jarosław Olechowski, szef programu, od stycznia br. pełniący też obowiązki dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Z tymi wynikami polemizował m.in. wydawca „Faktów” Robert Jastrzębski. Zwrócił uwagę, że według badania Nielsen Audience Measurement w minionym miesiącu „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info miały przeciętnie 2,81 mln widzów, a „Fakty” w TVN i TVN24 BiS - 3,07 mln.

Z kolei w środę w „Wiadomościach” pokazano materiał „Sukces wiosennej ramówki TVP”. - W minionym miesiącu telewizyjna Jedynka została liderem oglądalności rynku telewizyjnego wyprzedzając Polsat i TVN. Widzowie z uznaniem przyjęli wiosenne propozycje TVP - stwierdził w zapowiedzi Michał Adamczyk.

W materiale podano wyniki badania Nielsen Audience Measurement, nie wskazując tej firmy jako ich źródła. Podkreślono, że w marcu wśród 20 produkcji z najwyższą oglądalnością aż 19 to transmisje sportowe, seriale i programy pokazane w stacjach TVP. Ponadto średnia oglądalność minutowa TVP Info wzrosła w skali roku o 9 tys. widzów, a w przypadku TVN24 zmalała o 12 tys. Zaznaczmy, że ta druga stacja miała wyższy udział w rynku oglądalności od pierwszej (3,7 proc. wobec 3,21 proc.).

W relacji powtórzono też dane o oglądalności „Wiadomości” według własnego pomiaru TVP, oznaczając już go jako źródło.

W połowie marca w „Wiadomościach” pokazano dwa materiały podkreślające, że w pojedyncze dni według modelu oglądalności rzeczywistej program był najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym. Jednocześnie skrytykowano pomiar oglądalności prowadzony przez Nielsen Audience Measurement.

Z kolei Jarosław Olechowski na Twitterze zwrócił uwagę, że badanie oglądalności realizowane przez Nielsen Audience Measurement nie uwzględnia osób oglądających telewizję w miejscach publicznych, oraz zapytał, czy wzrost wyników TVN24 od początku marca to „zemsta za ujawnienie w TVP nowych wątków afery reprywatyzacyjnej czy premia dla nowego właściciela TVN”. - Podstawą dla rozliczeń branży reklamowej i mediowej jest pomiar oglądalności w gospodarstwach domowych - cóż, stacja benzynowa się nie do nich nie zalicza - odpowiedział Mikołaj Piotrowski z Nielsena.

Model oglądalności rzeczywistej TVP bazuje na danych od 190 tys. klientów usługi telewizyjnej Netii, które przeliczane są według algorytmów opracowanych wspólnie ze specjalistami z SGH, tak żeby były reprezentatywne dla całego społeczeństwa. Ten pomiar nie spełnia jednak wymagań badania telemetrycznego i nie jest stosowany przez innych nadawców. Jacek Kurski przyznał, że TVP przy sprzedaży pakietów reklamowych musi rozliczać się w oparciu o dane Nielsen Audience Measurement, za to stawki przy sprzedaży czasu reklamowego z cennika zamierza ustalać zgodnie z wynikami własnego pomiaru. Publiczny nadawca ma umowę z Nielsenem obowiązującą do końca 2019 roku, zamierza ją wypełnić.

Za to Nielsen Audience Measurement zapewnił też, że panel badawczy firmy w przeciwieństwie do „return path data” wykorzystywanego przez Netię jest reprezentatywny dla całej populacji, ma dobrze opisaną demografię gospodarstw i osób, mierzy zachowania osób, wszystkich możliwych źródeł sygnału oraz wszystkie odbiorniki telewizyjne w gospodarstwie domowym. Firma podkreśliła też, że ponad 2 tys. gospodarstw domowych z panelu badawczego jest zlokalizowane w 91 proc. powiatów i jednej trzeciej gmin w kraju.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska chwali się oglądalnością „Wiadomości” z własnego pomiaru, a innych programów i TVP Info - z badania Nielsena

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kern
Dane z obu źródeł wskazują ze wiadomości w marcu w stosunku do lutego zyskały widzów. Wszyscy inni stracili. To duzy sukces bo wiosna widownia zawsze spada
0 0
odpowiedź
User
Romek
Kurtyna
0 0
odpowiedź
User
szachermacher
Model oglądalności najrzeczywistniejszej to jedyna metoda poświęcona przez biskupa, a więc jest to metoda najlepsza i jedynie słuszna.

0 0
odpowiedź