SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sigma Bis, Value Media, FullSix i Euvic walczą o 59,3 mln zł budżetu mediowego TVP

Do przetargu Telewizji Polskiej na obsługę mediową jej kampanii zgłosiły się cztery agencje: Value Media (GroupOne), FullSix Media (Havas Media Group), Euvic Media i Sigma Bis (należy do Orlenu i PZU, broni obsługi TVP) - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Walczą o budżet w kwocie 59,3 mln zł.

Przetarg Telewizji Polskiej dotyczy usług planowania i zakupu mediów na potrzeby reklamy publicznej Telewizji Polskiej w okresie 12 miesięcy.

Oferty w nim złożyły cztery agencje: Value Media (GroupOne) z ceną 59,26 mln zł,Sigma Bis (należy do Orlenu i PZU) - z ceną 58,24 mln zł, FullSix Media (Havas Media Group) - z ceną 59,26 mln zł i Euvic Media - z ceną 58,77 mln zł.

Publiczny nadawca oczekiwał od agencji biorących udział w przetarg opustów na zakup mediów, które nie mogą być niższe niż 91 proc. dla radia, 93 proc. - dla prasy, 92 proc. dla reklamy kinowej oraz 94 proc. dla reklam display w internecie.

Wybrana przez TVP agencja będzie odpowiadać m.in. za planowanie i zakup mediów do kampanii TVP, za koordynację przygotowań, monitorowanie zgodności planów kampanii z ich realizacją oraz, w przypadku konieczności, rekomendacje zmian siły i natężenia kampanii w zależności od osiąganych celów. TVP podała, że budżet na zaplanowane działania wynosi 59 255 250 zł. Na kwotę tę składają się koszty zewnętrznego wykonania usług oraz wynagrodzenie wybranej agencji z tytułu świadczenia usług (suma zryczałtowanego wynagrodzenia oraz dodatkowej premii pieniężnej), która nie może przekroczyć kwoty 1,45 mln zł.

Zwycięska agencja będzie obsługiwać mediowo TVP przez rok, nie wcześniej jednak niż od 1 października br. Obecnie planowaniem i zakupem mediów do kampanii TVP zajmuje się Sigma Bis.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 50,7 mln zł straty netto, pod kreską była pierwszy raz od 2016 roku. Co prawda jej przychody wzrosły mocniej od wydatków operacyjnych, ale obsługa rekompensaty abonamentowej przyniosła aż 184 mln zł kosztów.

Przychody TVP zwiększyły się w ub.r. o 9,5 proc. do 3,56 mld zł, z czego wpływy sprzedażowe netto - z 3,15 do 3,14 mld zł. Natomiast koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszły w górę z 88,2 do 166,3 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 19 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty.

Łączna liczba pracowników nadawcy w ub.r. zmniejszyła się z 2 913 do 2 893, a liczba etatów - z 2888,95 do 2 876,08. Zatrudnienie w spółce było o ponad 100 pracowników i etatów niższe niż planowane przed rokiem.

W TVP zatrudniono w ub.r. 274 nowych pracowników. Równocześnie ze spółką rozstało się 289 osób: 90 przeszło na emeryturę,, dwie na renty 61 odeszło za porozumieniem stron, 54 złożyły wypowiedzenia, dwóm wypowiedzenia złożyła firma, 80 pożegnało się z innych przyczyn (m.in. wygaśnięcia umowy, np. zawartej na czas określony lub próby, czy śmierci).

Dołącz do dyskusji: Sigma Bis, Value Media, FullSix i Euvic walczą o 59,3 mln zł budżetu mediowego TVP

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ojej
Same bardzo znane agencje biorą udział w tym przetargu. Słuszna linię ma nasza władza...
10 6
odpowiedź
User
wincey&wincey
pinionszki, nawet te od tvp, nie śmierdzą
9 5
odpowiedź
User
AS
Kto wygra i dlaczego Sigma ;)
0 0
odpowiedź