SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W internecie tylko RMF FM ma więcej słuchaczy niż Radio 357 i Radio Nowy Świat

Radia w internecie słucha codziennie ok. 2,3 mln osób. Liderem z 20 proc. udziału jest RMF FM, a na kolejnych miejscach są Radio 357 i Radio Nowy Świat mające łącznie ponad 20 proc. Czołowe rozgłośnie przyciągają słuchaczy na ponad trzy godziny dziennie - wynika z danych Krajowego Instytutu Mediów.

Według zeszłorocznych fal badania Krajowego Instytutu Mediów łączy zasięg dzienny rozgłośni słuchanych w internecie, wśród osób w wieku 15 lat i więcej, wynosi 7 proc. Oznacza to, że radia w internecie słucha każdego dnia ok. 2,31 mln Polaków.

RMF FM codziennie z ponad 450 tys. słuchaczy w internecie

Liderem rynku radiowego w internecie jest RMF FM, którego codziennie słucha w ten sposób 1,4-1,5 proc. Polaków mających minimum 15 lat. W edycji badania od lipca do grudnia ub.r. zasięg wyniósł 1,4 proc., co przełożyło się na 466,5 tys. słuchaczy.

Od prawie dwóch lata działa też nadawane wyłącznie w internecie informacyjne RMF24. W drugiej połowie ub.r. codziennie słuchało go średnio 27,4 tys. osób, co dało 0,1 proc. zasięgu.

Zaraz za RMF FM znalazły się rozgłośnie uruchomione dwa-trzy lata temu przez byłych dziennikarzy Trójki. W drugiej połowie ub.r. Radio 357 zanotowało 0,9 proc. dziennego zasięgu i 284,9 tys. słuchaczy, a Radio Nowy Świat - 0,7 proc. zasięgu i 210,9 tys. słuchaczy. Obie osiągnęły wzrosty w porównaniu do edycji badania od kwietnia do września ub.r.: Radio 357 miało wtedy 0,8 proc. zasięgu i 253,7 tys. słuchaczy, a Radio Nowy Świat - 0,6 proc. zasięgu i 198,3 tys. odbiorców.

Radia Eska w zeszłym półroczu słuchało codziennie w internecie 194,8 tys. osób (0,6 proc. zasięgu), a Radia ZET - 172,1 tys. (0,5 proc.). Poziom 100 tys. słuchaczy przekroczyły jeszcze Radio TOK FM (126,8 tys.) i RMF Maxx (111,4 proc.), ta pierwsza osiągnęła wzrost ze 111,7 tys. w fali kwiecień-wrzesień.

Polskie Radio w drugiej dziesiątce

Poza pierwszą dziesiątką są rozgłośnie Polskiego Radia. W zeszłym półroczu Jedynka miała codziennie 36,6 tys. słuchaczy internetowych, Trójka - 35,7 tys., a Polskie Radio 24 - 22,3 tys. Ta ostatnia stacja znalazła się tuż za Radiem Maryja (24,9 tys.).

Radio 357 ma 13 proc. rynku słuchalności online

RMF FM w drugiej połowie ub.r. codziennie słuchało 20,1 proc. użytkowników korzystających z radia w internecie. W fali od kwietnia do września było to 20,3 proc.

Wynik Radia 357 w takim ujęciu zwiększył się z 10,9 do 12,3 proc., a Radia Nowy Świat - z 8,5 do 9,1 proc. TOK FM osiągnęło wzrost z 4,8 do 5,5 proc., Antyradio - z 3 do 3,2 proc., RMF Classic - z 1,7 do 2 proc., a RMF 24 - z 1 do 1,2 proc.

Zyskały też stacje Polskiego Radia: Jedynka z 1,4 do 1,6 proc., Trójka z 1,3 do 1,5 proc., a Polskie Radio 24 z 0,9 do 1 proc. Natomiast RMF Maxx zanotowało spadek z 5 do 4,8 proc., a VOX FM - z 2,1 do 1,9 proc.

Radio Nowy Świat z 10 proc. udziału

Udział Radia 357 w czasie słuchania przez internet od fali kwiecień-wrzesień do lipiec-grudzień zwiększył się z 12,2 do 12,9 proc., a Radia Nowy Świat - z 8,4 do 9,6 proc. Liderujące RMF FM zanotowało wzrost z 20,1 do 20,2 proc.

Znacząco wzrosły też wyniki Radia ZET (z 5,6 do 6,5 proc.), TOK FM (z 4,2 do 4,7 proc.), Radio Plus (z 0,8 do 1,3 proc.), Trójka (z 0,9 do 1,3 proc.), Meloradio (z 0,8 do 1,2 proc.). W tym zestawieniu obecne jest Muzo.FM (przejęte jesienią ub.r. od Polsatu przez Grupę ZPR Media), którego udział zwiększył się z 0,7 do 1,1 proc.

Natomiast spore spadki zanotowały Radio Eska (z 6,2 do 5,6 proc.), VOX FM (z 2,6 do 2,4 proc.), Rock Radio (z 1 do 0,7 proc.), Radio Pogoda (z 0,8 do 0,6 proc.) i Radio Wnet (z 0,5 do 0,3 proc.).

Muzo.FM przyciąga na 6 godzin dziennie

Pod względem średniego dobowego czasu słuchania w internecie na czele jest Muzo.FM - w zeszłym półroczu zanotowało 302 minuty, wobec 186 minut od kwietnia do września.

Z kolei poziom 200 minut przekroczyły VOX FM (wzrost w ciągu trzech miesięcy z 220 do 239 minut), Antyradio (w górę z 204 do 223 minut), Radio Plus (wzrost ze 184 do 218 minut), RMF Maxx (wzrost z 207 do 213 minut), Meloradio (ze 138 do 210 minut) i Radio Nowy Świat (w górę ze 185 do 209 minut).

Wynik Radia 357 zmalał ze 199 do 190 minut. Spadki zanotowały też RMF Classic (ze 174 do 166 minut), Rock Radio (ze 186 do 159 minut) i Radio Wnet (ze 137 do 105 minut).

Badanie dotyczące korzystania z treści audio jest realizowane przez Krajowy Instytut Mediów od początku ub.r. roku techniką wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowej próbie Polaków w wieku 15 lat i więcej.

W kolejnych falach badania wielkość prób wyniosła: kwiecień-wrzesień - 80 145, maj-październik - 76 955, czerwiec-listopad - 73 713, lipiec-grudzień - 70 245. Codziennie przeprowadzano średnio 420 wywiadów, a w ciągu miesiąca - 12,7 tys.

Wskaźniki słuchalności dziennej mogą dać w sumie więcej niż 100 proc., ponieważ jedna osoba w dniu poprzedzającym wywiad mogła słuchać więcej niż jednej stacji.

Dołącz do dyskusji: W internecie tylko RMF FM ma więcej słuchaczy niż Radio 357 i Radio Nowy Świat

42 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Romuś
Nie mam jakoś zaufania do tych wyników.
A zwłaszcza tak mocnej pozycji RMF FM.
Obawiam się, że ludzie po prostu plotą, wciskają byle co, tylko żeby ankieter się odczepił.
Czyli na pytanie jakiego radia słucham przez internet, to wymieniają najbardziej znane, to co słuchają najczęściej przez zwykłe radio i tyle.
0 0
odpowiedź
User
Spokojnie
Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Jakaś fikcyjna instytucja nałożyła sobie na warszawskie wyniki słuchalności jeszcze 2 stacje spoza FM i mają wyniki.
I jakoś dziwnie kolejność w necie gdzie jest milion stacji jest identyczna niemal co w stołecznych radiach samochodowych.
Nawet się nie denerwuję ;)
0 0
odpowiedź
User
internetowi słuchacze
są przecież na bieżąco rejestrowalni. Nareszcie można zbadać faktyczną słuchalność nadawców. Dzienniczkowo-wywiawiadowcza metoda odchodzi w przeszłość.
0 0
odpowiedź