SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt sprzedał 40 mln egz. „Wiedźmina 3” i 18 mln egz. „Cyberpunk 2077”, w ub.r. miał 209 mln zł zysku

W ciągu dekady sprzedaż gier z serii „Wiedźmin” przekroczyła 65 mln egz., natomiast przez prawie półtora roku sprzedano 18 mln kopii „Cyberpunk 2077”. W czwartym kwartale ub.r. firma zanotowała 273,1 mln zł przychodów i 116,7 mln zł zysku EBITDA, wyżej niż oczekiwano.

Tytułowy bohater gier "Wiedźmin"Article

W raporcie za ub.r. CD Projekt poinformował, że sama gra „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, która miała premierę w maju 2015 roku, sprzedała się jak dotąd w ponad 40 mln kopii.

Sprzedaż „Wiedźmina” odżyła po premierze serialu Netflixa

W kolejnych latach od premiery gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” rósł udział kopii cyfrowych (z 32 proc. w 2015 roku do 94 proc. w ub.r.) oraz kopii na komputery (z 32 proc. w 2015 roku do 65 proc. w ub.r.) w jej sprzedaży.

W latach 2016-2018 wyniki sprzedaży tytułu były dużo niższe niż w 2015 roku (przy słupkach w sprawozdaniu CD Projekt nie dodano skali), natomiast od 2019 roku nastąpiły spore wzrosty.

To efekt m.in. pojawienia się na Netfliksie serialu „Wiedźmin”, którego pierwszy sezon miał premierę w grudniu 2019 roku, a drugi - w grudniu ub.r. Niedawno ruszyły prace na planie trzeciej odsłony serialu.

37,8 proc. egz. gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” kupili użytkownicy z Europy, 30,2 proc. - z Azji, 21,1 proc. - z Ameryki Północnej, 8,8 proc. - z Ameryki Południowej, 1,7 proc. z Australii, a 0,3 proc. - z Afryki.

W drugiej połowie marca CD Projekt Red potwierdziło, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”. Równocześnie CD Projekt poinformował, że podpisał z Epic Games International umowę licencyjną i partnerską.

Natomiast w środę CD Projekt poinformował, że premiera wersji „Wiedźmin 3: Dziki Gon” w wersji na konsole najnowszej generacji, planowana na drugi kwartał br., nastąpi później.

Sprzedano 18 mln egz. „Cyberpunk 2077”

Jeśli chodzi o grę „Cyberpunk 2077”, wprowadzoną na rynek w pierwszej połowie grudnia 2020 roku, udział kopii cyfrowych w sprzedaży zmalał rok do roku z 73 do 64 proc., a udział wersji na komputery wzrósł z 62 do 68 proc.

Spółka podała w czwartek, że do 14 kwietnia sprzedała ponad 18 mln kopii gry "Cyberpunk 2077". Podana liczba to szacunki spółki na podstawie informacji od dystrybutorów. Jest to sprzedaż do graczy, czyli tzw. sell-through.

Wysokość słupków w raporcie wskazuje, że w ub.r. sprzedaż była czterokrotnie niższa niż w 2020 roku (wtedy znacząca część kopii nabywcy zamówili w przedsprzedaży).

Wiosną ub.r. CD Projekt poinformował, że do końca grudnia 2020 roku sprzedano 13,7 mln egz. „Cyberpunka 2077”. 73 proc. sprzedaży gry stanowiły kopie cyfrowe, a 27 proc. wydania pudełkowe. Około 56 proc. egzemplarzy "Cyberpunk 2077" sprzedano w 2020 roku na komputery PC i Google Stadia, 28 proc. na PlayStation 4, a 17 proc. na Xbox One.

W połowie lutego br. „Cyberpunk 2077” pojawił się w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Natomiast krótko po premierze w grudniu 2020 gra z powodu licznych błędów została usunięta z PlayStation Store, wróciła tam w połowie ub.r.

Wyniki CD Projekt w czwartym kwartale powyżej oczekiwań

Zysk netto CD Projektu w czwartym kwartale 2021 roku wyniósł 87,5 mln zł. Jest o 9,6 proc. wyższy od oczekiwań analityków pytanych przez PAP, którzy prognozowali wynik na poziomie 79,9 mln zł.

Firma wypracowała 273,1 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 247,4 mln zł (w przedziale oczekiwań 213,8-321 mln zł).

Zysk operacyjny sięgnął 94,7 mln zł. Konsensus zakładał 87,7 mln zł zysku.

Wynik EBITDA CD Projektu w czwartym kwartale sięgnął 116,7 mln zł i był wyższy od średniej prognoz analityków.

W całym ub.r. przychody CD Projekt zmalały rok do roku z 2,14 mld zł do 888,17 mln zł, zysk operacyjny - z 1,16 mld zł do 232,9 mln zł, a zysk netto - z 1,15 mld zł do 208,91 mln zł.

Segment CD Projekt Red, odpowiadający za produkcję i dystrybucję własnych gier, zanotował spadek przychodów z 1,89 mld zł do 701,74 mln zł i zysku netto z 1,13 mld zł do 238,68 mln zł.

Natomiast przychody sprzedażowe platformy GOG.com zmniejszyły się z 343,75 do 199,98 mln zł, a wynik netto - z 20,65 mln zł zysku do 29,79 mln zł straty.

W 2023 roku płatny dodatek do „Cyberpunk 2077”

Pierwsze rozszerzenie do gry „Cyberpunk 2077” zostanie wydane w 2023 roku - poinformowali przedstawiciele CD Projektu podczas konferencji. - Celujemy z dodatkiem w 2023 rok - powiedział prezes firmy Adam Kiciński.

Nakłady na prace rozwojowe CD Projektu na koniec grudnia wyniosły 350,2 mln zł. W prezentacji dla inwestorów spółka podała, że na koniec lutego około połowa zatrudnionych osób pracowała nad nowymi projektami (w tym nowa grą "Wiedźmin"). Zespół wsparcia "Cyberpunk 2077" zmalał do ok. 10 proc. załogi i był zbliżony liczebnością do zespołu gry "Gwint". Około 15 proc. pracowników zajmowało się płatnym dodatkiem do "Cyberpunk 2077".

Z końcem roku spółka miała dostęp do 676,6 mln zł gotówki oraz depozytów bankowych, jak również 307,8 mln zł innych aktywów finansowych (obligacji skarbowych).

CD Projekt z serią przejęć i dywidendą

W lipcu ub.r. CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

Z kolei w październiku CD Projekt przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow".

Na początku czerwca ub.r. CD Projekt wypłacił 503,69 mln zł dywidendy z zysku w 2020 roku, po 5 zł na akcję. Miesiąc później CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes - studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

Z początkiem lutego do zarządu CD Projekt zostali powołani Paweł Zawodny i Jeremiah Cohn. Obaj pracują w niej od kilku lat na stanowiskach dyrektorskich.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt sprzedał 40 mln egz. „Wiedźmina 3” i 18 mln egz. „Cyberpunk 2077”, w ub.r. miał 209 mln zł zysku

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
18 mln nabitych w butelke?
odpowiedź
User
Andżej
18 mln nabitych w butelke?

Tomeczku, lekcje już odrobione? CD-Projekt to ty szanuj!
odpowiedź
User
Tomek
Dobrze, ze pracownicy CDPR czytaja komentarze na WM. Przekaz dla was, kolejnym razem nie klamcie.
odpowiedź