SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost” z rekordową sprzedażą dzięki taśmom (dane numer po numerze)

Pierwszy numer „Wprost” (AWR „Wprost”), w którym opublikowany zostały zapisy rozmów polityków z podsłuchów sprzedał się w liczbie 133 tys. egz. Drugie wydanie ze stenogramami z „taśm” osiągnęło już wynik na poziomie 216 tys. egz. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W numerze tygodnika „Wprost”, który ukazał się 16 czerwca br., znalazł się pochodzący z podsłuchów zapis rozmów ministra spraw wewnętrznych Bartłomieja Sienkiewicza i prezesa NBP Marka Belki oraz byłego ministra transportu Sławomira Nowaka i byłego wiceministra finansów Andrzeja Parafianowicza (więcej na ten temat).

Wydanie ukazało się w nakładzie powiększonym do 163 580 egz. Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że jego sprzedaż ogółem wyniosła 133 172 egz. Był to wynik zdecydowanie wyższy od sprzedaży dwóch pierwszych numerów „Wprost” z czerwca tego roku (wydanych 2 i 9 czerwca), wynoszącej odpowiednio 47 066 egz. i 49 846 egz.

128 927 egz. wydania tygodnika z 16 czerwca br. zostało sprzedanych w wersji drukowanej. Wydawca magazynu już drugiego dnia po ukazaniu się numeru informował, że jego nakład się wyczerpuje i zachęcał do nabywania tytułu w formie e-wydań (dowiedz się więcej). Z danych ZKDP wynika, że w takiej wersji numer został kupiony zaledwie przez 4245 osoby.

W kolejnym wydaniu „Wprost” , które weszło na rynek 23 czerwca br., znalazły się stenogramy podsłuchanych rozmów kolejnych polityków m.in. ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego, Pawła Grasia, byłego ministra finansów Jacka Rostowskiego i ministra skarbu Włodzimierza Karpińskiego. Wydanie to wydrukowano już w nakładzie wynoszącym aż 300 tys. egz. (więcej na ten temat).

Sprzedaż ogółem tego numeru „Wprost” osiągnęła rekordowy poziom 216 206 egz., z czego 212 256 egz. przypadło na wydanie drukowane, a 3950 egz. na e-wydanie.

Temat „taśm” był szeroko obecny także w kolejnym wydaniu „Wprost”, które weszło na rynek 30 czerwca br. Znalazły się w nim kolejne analizy i komentarze dotyczące zapisów rozmów pochodzących z podsłuchów. Numer ten zanotował sprzedaż ogółem na poziomie 96 959 egz. przy nakładzie wynoszącym aż 250 tys. egz.

Sprzedaż „Wprost” w czerwcu numer po numerze

Rozpowszechnianie wydań Wprost w czerwcu 2014 roku

Nr

Data ukazania się

Nakład

Rozpowsz. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż wydań drukowanych

Sprzedaż e-wydań

23

2.06

116000

117526

47066

45494

1572

24

9.06

116000

120308

49846

48182

1664

25

16.06

163580

202685

133172

128927

4245

26

23.06

300000

286669

216206

212256

3950

27

30.06

250000

167422

96959

94627

2332


Z danych ZKDP wynika, że w całym I półroczu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wyniosła 61 tys. egz. (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: „Wprost” z rekordową sprzedażą dzięki taśmom (dane numer po numerze)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
medioznawca
Warto zauważyć że ten jednorazowy wyskok sprzedaży Wprost to mniej więcej tyle ile rozchodziło go każdego miesiąca gdy naczelnym był Lis (2010-2012)
odpowiedź
User
ekspert
teraz to już tylko agonia i rychły upadek
odpowiedź
User
pippo
Do: medioznawca

Prawie. tzn. te 128 to ok, ale już 216 nie miał nikt :)
odpowiedź