SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek wpływów reklamowych 'Dziennika' i 'Gazety Wyborczej'

Wpływy reklamowe dzienników w kwietniu 2009 roku spadły o 22 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił 'Dziennik' (w dół o 47 proc.), najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza" (spadek o 30 proc.).

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w kwietniu 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 67,1 mln zł, czyli o 28 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 25,4 mln zł (spadek o 3,4 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) - 16,6 mln zł (spadek o 1,4 mln zł).

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 197,5 mln zł w kwietniu 2009 r. wobec 253,8 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).

Rok / Miesiąc IV.2009
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 197 542 111 zł
GAZETA WYBORCZA 67 182 165 zł
POLSKA 25 425 835 zł
FAKT 16 669 272 zł
RZECZPOSPOLITA 14 020 218 zł
DZIENNIK 11 132 633 zł
SUPER EXPRESS 8 018 849 zł


Rok / Miesiąc IV.2008
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 253 801 191 zł
GAZETA WYBORCZA 95 035 811 zł
POLSKA 28 807 595 zł
DZIENNIK 20 879 317 zł
RZECZPOSPOLITA 18 768 469 zł
FAKT 18 002 331 zł
SUPER EXPRESS 10 173 840 zł



dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych 'Dziennika' i 'Gazety Wyborczej'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl