SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem wpływów reklamowych wśród dzienników, w dół przychody „Gazety Wyborczej” „Super Expressu”, „Faktu” i „Pulsu Biznesu” (Top10)

O blisko 80 proc. więcej zarobiła na reklamach w I połowie br. „Gazeta Polska Codziennie”. W tym okresie spadły przychody reklamowe „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu”, „Faktu” i „Pulsu Biznesu” – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. na reklamę w dziennikach przeznaczono 709,2 mln zł, czyli 6,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia,pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Najwięcej na reklamach zarobiła w tym czasie „Gazeta Wyborcza” – 79,6 mln zł. Było to jednak 11,6 proc. mniej niż w I połowie 2022 roku.

Wiceliderem wpływów reklamowych wśród dzienników był „Dziennik Gazeta Prawna” z przychodami w wysokości 75,9 mln zł, wyższymi rok do roku o 12,2 proc.

Podium zamyka „Rzeczpospolita”, która na reklamach zarobiła 72,4 mln zł – 14,3 proc. więcej w skali roku.

Oprócz „Gazety Wyborczej” jeszcze 3 dzienniki odnotowały spadki. „Super Express” zarobił 8,5 proc. mniej (53,1 mln zł), „Fakt” – 15,4 proc. mniej (27,8 mln zł) i „Puls Biznesu” – 12,7 proc. mniej (25,2 mln zł).

Najwyższy wzrost przychodów z reklam ma na koncie „Gazeta Polska Codziennie” – zarobiła w porównaniu z I połową ub.r. o 77,8 proc. więcej i osiągnęła wpływy w wysokości 40,3 mln zł.

Na reklamę w „Dzienniku Zachodnim” marketerzy wydali 25,3 mln zł (+9,9 proc.), w „Gazecie Pomorskiej” – 21 mln zł (+14,3 proc.), w „Głosie Wielkopolskim” – 18,5 mln zł (praktycznie tyle samo, co przed rokiem).

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem wpływów reklamowych wśród dzienników, w dół przychody „Gazety Wyborczej” „Super Expressu”, „Faktu” i „Pulsu Biznesu” (Top10)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reklama
Reklama w "gazecie", której nikt nie czyta.
24 11
odpowiedź
User
Art
Sprzedaż jest marginalna i spada, więc coraz więcej reklamodawców się do nich zgłasza. Logiczne.
22 8
odpowiedź
User
Haha
To zaskakujące, że ktoś ładuje tyle naszych pieniędzy w periodyk sprzedający się w dziesięciu egzemplarzach. No ale to sprawa dla odpolitycznionej prokuratury.
0 0
odpowiedź