SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

22 mln zł z reklam dla TVP przy meczu Polska-Kolumbia. Prawie 14 mln widzów

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z niedzielnego mundialowego meczu reprezentacji Polski z Kolumbią (transmisji spotkania oraz studiów sportowych) wyniosły łącznie 21,98 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Mecz Polska-Kolumbia; fot. TVP Mecz Polska-Kolumbia; fot. TVP

Mecz Polska-Kolumbia odbył się w niedzielę, 24 czerwca br. na stadionie Kazań Arena w Kazaniu. Pojedynek w naszym kraju pokazywały trzy kanały Telewizji Polskiej: TVP1, TVP Sport oraz TVP 4K. Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z tego spotkania wyniosły łącznie 21,98 mln zł (z czego reklamy emitowane bezpośrednio wokół samego pojedynku wyniosły 18,73 mln zł, a wokół wejść studyjnych - 3,24 mln zł) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

W podziale na poszczególne stacje Jedynka zarobiła łącznie 19,73 mln zł, a TVP Sport - 2,25 mln zł (kanał TVP4K nie jest objęty monitoringiem oglądalności).

Dla porównania, mecz Polska-Senegal zarobił dla TVP 14,70 mln zł (z czego reklamy emitowane bezpośrednio wokół samego pojedynku wyniosły 11,52 mln zł, a wokół wejść studyjnych - 3,19 mln zł).

Spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy przy meczu Polska-Kolumbia wydały firmy zajmujące się sprzedażą - było to 5,32 mln zł, co stanowi 24,20 proc. wszystkich wydatków.

Na drugim miejscu znalazła się żywność (4,12 mln zł, 18,74 proc. udziału), a na trzecim - telekomunikacja (3,54 mln zł, 16,09 proc. udziału).

Z kolei spośród poszczególnych marek największe wydatki - 2,49 mln zł - zanotował Lotos. Kolejne miejsca zajęły: kobietymafii.com (1,87 mln zł) oraz ex aequo Blachotrapez i Visa (po 1,55 mln zł).

Wszystkie najdroższe spoty reklamowe analizowanego pojedynku zostały wyemitowane w TVP1 między pierwszą a drugą połową spotkania. 30-sekundowa transmisja wyceniona została na 395 tys. zł. Stacja pokazała również trzy trwające po 60 sekund spoty, które według cennika kosztowały 790 tys. zł (dwa z nich promowały film Patryka Vegi „Kobiety mafii”, a trzeci - Biedronkę).

Jak już informowaliśmy, średnia widownia meczu Polska-Kolumbia w TVP1 wyniosła 11,64 mln osób. Przełożyło się to na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 70,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 66,33 proc. w grupie 16-59. Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,99 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 11,06 proc., 11,58 proc. i 12,53 proc. udziału. Łączna widownia pojedynku na obu antenach wyniosła 13,63 mln osób (75,45 proc., 81,87 proc. i 78,86 proc. udziału).

Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 16,83 mln widzów w 4+ na głównej antenie oraz 4,06 mln w stacji sportowej. Z kolei moment najwyższej chwilowej widowni w Jedynce miał miejsce o godz. 21.27 - wyniósł on 12,93 mln oglądających, a w TVP Sport - w godz. 20.28 - 2,33 mln oglądających. Pojedynek Polska-Kolumbia oglądało dodatkowo 1,18 mln gości (a więc osób, które oglądały spotkanie nie u siebie, tylko np. u rodziny czy znajomych). Łącznie z gośćmi mecz miał 14,81 mln oglądających.

Z kolei według alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię wynika, że średnia widownia meczu Polski z Kolumbią na obu antenach wyniosła 16,80 mln widzów (15,05 mln w TVP1 i 1,75 mln w TVP Sport), a w szczytowym momencie na obu antenach (o 21.29) wzrosła do 18,13 mln (odpowiednio 16,49 mln i 1,96 mln - obie stacje peaki miały o różnych porach). - Widzowie TVP jak zwykle nie zawiedli. Zawiódł kto inny - skomentował ten pojedynek prezes Telewizji Polskiej.

Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanale Canal+ Ultra 4K.

Reprezentacja Polski swój ostatni pojedynek fazy pucharowej rozegra 28 czerwca o godz. 16.00 (z Japonią). Będzie to tzw. „mecz o honor”, po którym niezależnie od jego wyniku nasza drużyna pożegna się z tegorocznym mundialem.

Dołącz do dyskusji: 22 mln zł z reklam dla TVP przy meczu Polska-Kolumbia. Prawie 14 mln widzów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
Tak z ciekawości to ile LOTOS który za chwilę ORLENem będzie wydał na te super wyniki reklamowe?
za chwilę majątek wyda na rebranding
0 0
odpowiedź
User
!!!
Tak z ciekawości to ile LOTOS który za chwilę ORLENem będzie wydał na te super wyniki reklamowe?
za chwilę majątek wyda na rebranding

Za co płacimy w paliwie. Taka prawda. Kontrolowana przez Pis firma daje zarabiać kontrolowanej przez Pis tv.
0 0
odpowiedź
User
janek33k
Złodzieje tvp teraz to mają kasy za nasze pieniądze zamiast ludziom pomoc
0 0
odpowiedź