SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Słabe wyniki finansowe właściciela MTV i Comedy Central

Przychody Paramount Global, który jest właścicielem m.in. kanałów CBS, MTV, Comedy Central i Nickelodeon z tradycyjnej telewizji spadły w I kwartale 2023 roku o 8 proc. do 5,2 mld dol. W streamingu koncern odnotował wzrost przychodów, ale jednocześnie zwiększył stratę w związku z inwestycjami i połączeniem Paramount+ z Showtime. To wyniki poniżej oczekiwań analityków.

Kanał MTV Polska Kanał MTV Polska

Łącznie przychody Paramount Global wyniosły 7,27 mld dol., podczas gdy analitycy spodziewali się, że będzie to 7,42 mld dol. Firma zdecydowała o obniżeniu dywidendy na akcje z 24 centów do 5 centów. Ostatni raz podobna sytuacja miała miejsca w 2009 roku. Po ogłoszeniu wyników firmy, wartość jej akcji spadła o 28 proc. Osiągnęły najniższą wartość od grudnia 2019 roku, kiedy doszło do połączenia Viacom i CBS.

Paramount+ zyskuje nowych subskrybentów

Dyrektor generalny Paramount Global Bob Bakish tłumaczył, że akcjonariusze spółki będą mogli zarabiać więcej w przyszłości, ponieważ sektor streamingowy zmierza w kierunku rentowności. Serwis Paramount+ pozyskał w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku 4,1 mln subskrybentów i miał ich na koniec I kwartału łącznie 60 mln. W IV kwartale 2022 roku platforma pozyskała jednak więcej, bo 9,9 mln nowych użytkowników. W zeszłym roku serwis ruszył w wybranych krajach Europy Zachodniej. W Europie Środkowo-Wschodniej i w krajach nordyckich Paramount Global współtworzy serwis SkyShowtime.

Przychody Paramount+ i Pluto TV ze streamingu wzrosły o 39 proc. do 1,5 mld dol. Zwiększyła się też strata do 511 mln dol. z 456 mln dol., które odnotowano w analogicznym okresie 2022 roku. Dział studiów filmowych Paramount Global odnotował 6 proc. spadek przychodów. Bakish poinformował, że w tym roku będą szczytowe straty w sektorze streamingowym. Sytuacja powinna się poprawić w 2024 roku. Negatywne wpływ na wyniki miała fuzja Paramount+ i Showtime. Połączenie serwisów i anulowanie wielu seriali pochłonęło 1,7 mld dol.

„Trudne i niepewne otoczenie makroekonomiczne”

Paramount Global inwestuje nie tylko w serwis SVoD Paramount+, ale także platformę z bezpłatnymi kanałami FAST Pluto TV. Liczba jej miesięcznych użytkowników wzrosła z 78,5 mln na koniec 2022 roku do 80 mln. W najbliższych miesiącach koncern chce sprzedać większościowy pakiet udziałów nadawcy kanałów BET i firmę wydawniczą Simon & Schuster.

W rozmowie z inwestorami Bakish powiedział, że firma „porusza się w trudnym i niepewnym otoczeniu makroekonomicznym”. Ma mieć to negatywny wpływ na jej finanse, bo z jednej strony koncern musi inwestować dużo w streaming, a z drugiej mierzyć się ze słabą koniunkturą na rynku reklamy.

Dołącz do dyskusji: Słabe wyniki finansowe właściciela MTV i Comedy Central

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl