SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio 357 zarobiło więcej od patronów i sponsorów

W ub.r. internetowe Radio 357 osiągnęło wzrost przychodów o 9,1 proc. do 14,1 mln zł. Wzrosły zarówno wpłaty od patronów, jak też wpływy reklamowe. Stacja osiągnęła 235,4 tys. zł zysku brutto.

fot. Dariusz Kawka/ Radio 357fot. Dariusz Kawka/ Radio 357

Według informacji podanych przez Radio 357 suma wpłat od patronów w ub.r. sięgnęła 10,62 mln zł, o 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody od sponsorów i reklamodawców wzrosły o 12,8 proc. do 2,91 mln zł, a ze sprzedaży gadżetów - o 3,8 proc. do 621,3 tys. zł.

Wpływy w każdym z tych obszarów okazały się znacznie wyższe od założeń Radia 357, w przypadku współprac marketingowych aż o 33,8 proc. Prezes stacji Paweł Sołtys zaznaczył, że plany były konserwatywne.

Działalność operacyjna Radia 357 kosztowała w ub.r. 10,67 mln zł, po wzroście o 6 proc. rok do roku. Prawie połowę (5,3 mln zł) przeznaczono na twórców audycji w rozgłośni, a po mniej więcej milion - na jej zespół operacyjny (1,09 mln), marketing i komunikację (1,19 mln zł), w obszarze technologii i infrastruktury (1,02 mln zł) oraz na platformę internetową (862,2 tys. zł). Dodatkowe koszty podcastów wyniosły 334,8 tys. zł.

Paweł Sołtys zwrócił uwagę, że rozgłośnia w ub.r. funkcjonowała w warunkach wysokiej inflacji.

Zysk brutto Radia 357 wyniósł 235,4 tys. zł, wobec 200,2 tys. zł rok wcześniej. Paweł Pobóg Ruszkowski, członek zarządu rozgłośni ds. finansowych, stwierdził, że jej zeszłoroczny wynik netto będzie w okolicach zera, m.in. ze względu na wyższą kwotę podatku dochodowego związaną z rezerwą utworzoną na składki na ZAIKS.

Radio 357 zostało uruchomione jesienią 2020 roku, a stałe nadawanie zaczęło w styczniu 2021 roku. Rozgłośnia jest oparta na wpłatach od internautów - na Patronite obecnie wspiera ją 50,8 tys. użytkowników, wpłacając co miesiąc 966 tys. zł.

Spółka zarządzająca Radiem 357 w 2022 roku zwiększyła przychody o 27 proc. do 13,3 mln zł, więcej zarobiła zarówno z wpłat od słuchaczy, jak i reklam. Jej zysk netto, który zmalał z 508,5 do 455,7 tys. zł, w całości zasilił kapitał zapasowy.

Dołącz do dyskusji: Radio 357 zarobiło więcej od patronów i sponsorów

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karakan
Miało nie być reklam.
Miało być nadawanie w eterze radiowym (FM i DAB+).
Miało nie być wojenek wewnętrznych. Tworzą program jakby nadal były lata 90.
Radyjko spiane na straty, w przeciągu kilkulat ewakuacja Myśliwiecką.
RNŚ bardzo dobrze zrobiło, że szybko odcieło się od tego zadufanego w sobie towarzystwa z PR3.
odpowiedź
User
X
Miało nie być reklam.
Miało być nadawanie w eterze radiowym (FM i DAB+).

1. Nie ma reklam.
2. Nie obiecywano FM
odpowiedź
User
Karakan
Miało nie być reklam.
Miało być nadawanie w eterze radiowym (FM i DAB+).

1. Nie ma reklam.
2. Nie obiecywano FM


1. Kłamstwo - w ramówce widnieją audycje sponsorowane (reklamowe).
2. Kłamstwo - do weryfikacji w 5 sekund w Google.

"Michniewicz podkreśla, że z czasem radio zacząć ma nadawanie na częstotliwościach FM - jest to scenariusz realnie brany pod uwagę, wpisany także w biznesplan radiowców."
Źródło - WM 2020-10-09
odpowiedź